پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۳۵۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: به دانشجوی دکتری خود تقریبا هیچ پولی نمی‌دهیم و اگر هم می‌دهیم بسیار ناچیز است و با این مقدار حقوق انتظار هم داریم دانشجویان دکتری در کشور بمانند. خب این انتظارات نابجاست.
شعار سال: بابک شکری، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره خروج نخبگان از کشور گفت: باید چشم انداز خوبی در جامعه ایجاد شود تا دانشجویان نخبه در کشور باقی بمانند. از مهم‌ترین مسائل بحث ثبات اقتصادی و امنیت شغلی است که متاسفانه اکنون این دو مورد در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی فرض کنید یک دانشجوی مقطع دکتری زمانی که در خارج از کشور تحصیل می‎‌کند دانشگاه به او هزار یورو حقوق می‌دهد به همین دلیل بیش از پیش ترغیب می‌شود تا از کشور خارج شود؛ این در حالی است که ما به دانشجوی دکتری خود تقریبا هیچ پولی نمی‌دهیم و اگر هم می‌دهیم بسیار ناچیز است و با این مقدار حقوق انتظار هم داریم دانشجویان دکتری در کشور بمانند و پس از آن در کشور کار هم کنند. خب این انتظارات نابجاست.
 
باید انتظارات خود را معقول کنیم

شکری با بیان اینکه باید انتظارات خود را معقول کنیم و با توجه به شرایط کشور سعی کنیم که دانشجویان و نخبگان که آینده سازان کشور هستند در کشور باقی بمانند؛ اظهار کرد: اگر افراد نخبه از کشور خارج شوند ما به فقر ژنتیکی مبتلا خواهیم شد؛ بنابراین باید برای این مشکل برنامه منسجم چندین ساله داشته باشیم. برخی اقدامات اگر انجام داده نشود، چند سال دیگر کشور دچار ضرر خواهد شد و اگر همان زمان بخواهید آن معضل را رفع کنید پس از ده یا ۲۰ سال دیگر پاسخ خواهید گرفت؛ بنابراین نیاز به برنامه ریزی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: از آنجایی که دانشگاه شهید بهشتی پارک و مرکز رشد دارد فعالیت‌های خوبی در جهت کارافرینی دانشجویان خود کرده است. به عنوان نمونه در هر دانشکده یک مرکز رشد ایجاد کرده‌ایم تا ارتباط با دانشجویان افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مهارت افزایی دانشجویان وزارت علوم آیین‌نامه‌ای را تخصیص داده است که به موجب ان دانشگاه شهید بهشتی نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ عملی که اساتید می‌توانند دانشجویان خود را آموزش دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:snn.ir، ۹۲۲۳۶۸
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
دانشگاهي كه داريم در موردش اون هم در حوزه بين المللي حرف ميزنيم خيلي وقته از درون به مشكل خورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین