پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۳۵۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اختصاص بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای حقوق دانشجویان دکتری روزانه در دانشگاه‌ها خبر داد.
شعار سال: رضا نقی‌زاده از پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و قرار است به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، حقوق ماهیانه پرداخت شود.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه هنوز شرایط پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

نقی‌زاده ادامه داد: پیش از این در قالب پژوهانه حدود ۳ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می‌شد اما رقم کمی بود و کارآمدی لازم را نداشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان پژوهشگر بیمه خواهند شد؟ گفت: در این خصوص با مجلس و کمیسیون آموزش در حال رایزنی هستیم؛ طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن پژوهشگران دکتری با همکاری تأمین اجتماعی و بدون تعهد استخدامی بیمه شوند.

راه اندازی دوره‌های پسادکتری در دستور کار وزارت علوم

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار معاونت پژوهشی قرار دارد، بحث راه اندازی دوره‌های پسادکتری و پیش بینی منابع مالی برای پژوهش‌های مأموریت گرا است.

نقی‌زاده با اشاره به جذب پژوهشگران پسادکتری در دانشگاه گفت: شرط جذب این افراد گرنت اساتید است که این گرنت یا طرح ارتباط با صنعت بوده و یا شامل منابع حمایتی سازمان‌های مختلف برای انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: برای جذب این افراد دانشگاه فراخوان می‌دهد و عضو هیأت علمی فرد را برای یک یا دو سال فعالیت پژوهشی جذب می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 390681، iusnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
با 50 ميليارد تومن به كي ميخوان حقوق بدن؟ با خودشون چي فكر ميكنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین