پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۳۳۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: متاسفانه جوانان در کشور ما زمانی که شغل و بازار کار مناسبی در مقطع کارشناسی پیدا نمی‌کنند به سمت تحصیلات تکمیلی می‌روند.

شعار سال: سید احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در خصوص افزایش تب مدرک گرایی در جامعه بیان کرد: جنبه مثبت مدرک گرایی این است که در خانواده و جامعه برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی احترام قائل هستند، اما مدرک گرایی یک جنبه منفی نیز دارد؛ آن هم این است که اگر همه بخواهند مدرک دکتری و کارشناسی ارشد بگیرند، بازار کار برای تمامی این افراد مهیا نیست.


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: درخارج از کشور افرادی برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام می‌کنند که به انجام کار آکادمیک علاقه دارند و فردی که قصد ورود به صنعت را داشته باشد در مقطع دکتری تحصیل نمی‌کند.


وی درباره دلیل این موضوع توضیح داد: درواقع تحصیل در مقطع دکتری بدون آنکه قصدی برای ورود به صنعت باشد، اقتصادی نیست، چون درآمد افراد در سطح کارشناسی برای حضور و کار در صنعت بیشتر است.


معتمدی اظهار داشت: این مسئله درحالی است که متاسفانه جوانان در کشور ما زمانی که شغل و بازارکار مناسبی در مقطع کارشناسی پیدا نمی‌کنند به سمت تحصیلات تکمیلی می‌روند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰،کد خبر: ۹۲۱۰۱۵، www.snn.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین