پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران توضیحات مفصلی درباره عملکرد این مجموعه در سال ۹۹ ارائه کرد.
شعار سال : فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر، سرفاصله حرکت قطار‌ها را ۲۹ مرحله کم کردیم و این اتفاق در خط ۳ بیش از سایر ایستگاه‌ها مشهود است.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا بتوانیم خدمات مناسبی به شهروندان ارائه بدهیم و کاهش سرفاصله قطار‌ها هم شامل بخشی از این خدمات است و در حال حاضر سرفاصله قطار‌ها در خط دو نهایتا به سه دقیقه و در خط یک و خط چهار به سه و نیم دقیقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: پارسال بهمن ماه ما توانستیم با دو هزار و صد شماره اعزام حرکت قطار‌ها را در خط سه قطعه جنوبی در اردیبهشت ماه را به ۶ دقیقه کاهش دهیم و این کار در جهت رعایت هر چه فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت.

نوبخت خاطرنشان کرد: از زمانی که کرونا آمد موضوع عوض شد و موضوع زمانی که کرونا آمد بحث خدمات ما و رعایت فاصله اجتماعی تبدیل شد که خب رعایت فاصله اجتماعی مخصوصا در ساعت پیک و هم چنین در ایستگاه‌های تقاطعی این موضوع خیلی سخت است، ولی سعی کردیم از هر لحاظ خدمت شهروندان خدمات مناسبی ارائه بدهیم و یکی از این خدمات کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها است.

اقدامات شرکت مترو در جهت خدمت رسانی به مسافران در کرونا

وی تصریح کرد: اقدام بعدی ما در مترو تهران حفظ عملکرد پله برقی است که پله برقی‌ها را اکثرا فعال حفظ کردیم و موضوع دیگر کاکرد هوا فضا است و از زمانی که کرونا آمده یکی موضوع نظافت و ضدعفونی قطار‌ها است و تغییراتی در بحث سیستم تهویه قطار‌ها ایجاد کردیم که هوا بیشتر چرخش داشته باشد همه این کار‌ها را انجام می‌دهیم در راستای اینکه بتوانیم خدمات مناسب تری خدمت شهروندان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: آماری از تعداد مبتلایان داریم و همکاران تعدادشان با سطح جامعه را می‌سنجیم که در جامعه چه میزانی وجود دارد و بعضی از همکاران در خطوط مختلف آمارشان فرق می‌کند، اما اعلام نمی‌کنیم، چون ممکن است موجب سوال یا موجب دلسردی شود، ولی دقیقا آمار داریم کدام جایگاه کدام سمت کجا چه اتفاقی افتاده است.

نوبخت اضافه کرد: متاسفانه ۴ نفر از همکاران ما در مترو تهران بر اثر ابتلا به کرونا تا کنون فوت شدند و از بین مجموعه مان و با همین ۴ نفر امیدواریم که دیگر بیشتر از این همکاران فوتی نداشته باشند و بقیه همکاران بهبود پیدا کردند و ما برای کسانی که کرونا می‌گیرند خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم و رسیدگی و پشتیبانی می‌کنیم.

وی گفت: در یک سال گذشته ۴ آسیب دیدیم، مسافرمان کم شد، خدمات عوض شد و این که مسافرمان کم شد و این کم شدن مسافر باعث شد که فضا‌های تجاری ما از درآمد افتادند در نتیجه ما نتوانستیم خوب فضای تجاری مان را درآمدش را کسب کنیم و به دلیل کاهش زمان حضور موظفی کارکنان هزینه‌های پرسنلی زیاد شد همگام با این موضوع دلار گران شد باعث شد ما قطعات یدکی که می‌خریدیم گران بخریم سال ۹۹ سال سختی بود شکر خدا که تمام شد.

آمار خرابی فنی قطار‌های درون شهری کم است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: به ندرت اتفاق می‌افتد ما قطارهایمان دچار خرابی شوند، هر چه قدر قطارهایمان را درست و به موقع بازدید و نگه داری کنیم این احتمال کمتر می‌شود قطار هم دقیقا یک چیزی مثل ماشین خودمان هر چه قدر رسیدگی شود احتمال خرابیش کمتر است اگر رسیدگی نشود احتمال خرابیش بیشتر است، آمار خرابی قطار‌های مترو کم است خرابی هایمان در چند بخش احتمال دارد به وقوع بپیوندد بخش برق سیگنالینگ خود قطار آمار‌های مختلف در خطوط مختلف اندازه گیری می‌کنیم طی ۶ ماه گذشته دو بار اختلال در خط دو داشتیم یک بار به خاطر مشکل برق مشکل به وجود آمده بود، ولی خرابی خیلی کم است تحت کنترل است این موضوع یک چیزی است همزاد حمل و نقل است هر چه قدر باشد هواپیما هم خراب می‌شود اتوبوس هم خراب می‌شود این یک چیزی نیست عادی نیست برایمان، ولی احتمال وقوعش هست.

وی گفت: دو قطار است که مال متروی کرج و شهر کرج است این‌ها دو راند قطار خریداری کرده بودند و مسئولان مربوطه آن‌ها را بردند و در مپنا نگه داری کردند الان هم خودشان اخیرا اعلام کردند که احتمالا فصل بهار خطشان راه می‌افتد و ناچارند قطارشان را در خط خودشان استفاده کنند ما چند بار درخواست استفاده از قطار‌های فوق را مطرح کردیم، اما موافق نبودند و ما هم اصرار نداریم مال خودشان است صلاح می‌دانند پیش خودشان باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: متاسفانه ما همه چیز را سعی می‌کنیم با مسائل انتظامی حلش کنیم و وقتی یک فضایی مخصوص خانم‌ها می‌شود آقایان باید خودشان رعایت کنند، چه طور می‌شود فرهنگسازی کرد؟ مگر در مسجد کسی وارد بخش خانم‌ها می‌شود، خیر نمی‌شود و همه رعایت می‌کنند و در جامعه هم باید این اتفاق بیفتد این که سعی کنیم نیرو و پلیس بگذاریم البته پلیس و نیرو هم داریم، ولی نمی‌دانم آقایانی که وارد بخش کابین خانم‌ها می‌شود باید جرم تلقی شود.

نوبخت گفت: شما بروید فیلم بگیرید تصویرش را پخش کنید در کل جامعه بهش بگویید چرا رفتی در بخش خانم‌ها ما برای خانم‌ها یک فاصله مناسبی ایجاد کنیم، متاسفانه ما تحت فشاریم و باید قطعه تامین کنیم و از طرفی با پدیده دستفروشی مقابله کنیم و متاسفانه با کمبود درآمد باید مواجه شویم و واقعا خسته شده‌ایم و اصل وظیفه ما حمل و نقل است حمل و نقل را کنار گذاشتیم و با آقایان باید مقابله کنیم بگوییم نیا در بخش خانم‌ها با دستفروش‌ها مقابله کنیم و با گرانی باید مبارزه کنیم، باید با کمبود مسافر و کرونا مبارزه کنیم از اصل وظیفه‌مان عقب ماندیم.

درخواست کمک مدیرعامل مترو از خبرنگاران: فیلم بگیرید پخش کنید!

وی خاطرنشان کرد: یک اقداماتی برای ساماندهی دستفروشان شد و این‌ها بندگان خدا هستند و دستفروش از سطح جامعه وارد مجموعه ما می‌شود و ما دستفروش استخدام نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران یادآور شد: ما در سر دو راهی گرفتاریم و وقتی برخورد می‌کنیم یک موضوع داریم برخورد نمی‌کنیم مسافر ناراحت است و در قانون نوشته‌اند دستفروشی جرم نیست مسائل مختلفی هست همان طور که در خطوط ویژه چه قدر مترو سوار میرود سر هر چهار راه دو مامور گذاشتند ورود را ممنوع کنند ممنوع هم هست، ولی می‌روند به رغم اینکه جریمه می‌شوند می‌روند بعضی رفتار‌ها را باید شما خبرنگاران کمک کنید مخصوصا من از شما خواهش می‌کنم فیلم بگیرید پخش کنید.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۲۰۹۸۶،snn.ir  
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین