پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
خطیبان جمعه سراسر کشور با اشاره به دیدار اخیر نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضرورت تلاش برای ایجاد ایرانی پیشرفته را یادآور و تاکید کردند که تحقق چنین امری در سایه وجود کرسی های آزاداندیشی و مدیریت جهادی امکان پذیر است.

شعارسال: ائمه جمعه افزوند: ایران برای پیشرفت باید برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته جهادی را در درون خود نهادینه کند تا از این طریق پرچمدار تمدن اسلامی شده و همچنین زمینه احیا این تمدن را فراهم کند.

آنان ضمن تاکید بر بهره گیری از نخبگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از مسئولان خواستند تا در مقابل آنان سر تعظیم فرود آورده و از حمایت کردن آنان کوتاهی نکنند.

** اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان با برشمردن نقش استقلال علمی خواستار حمایت کامل و جذب نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان کشور شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی افزود: شرایط و وضعیت کشورمان باید بگونه ای باشد که مغزهای متفکر ما مجبور به رفتن به کشورهای بیگانه نشوند.

وی با اشاره به دیدار نخبگان علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: لازم است توجه بیشتری به این افراد فرهیخته در همه ابعاد صورت گیرد و میدان را برای فعالیت آنها باز کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه علم، اهرمی برای به معراج رساندن بشریت و تثبیت قدرت و استقلال کشورهاست، گفت: کشوری مستقل خواهد بود که در صنعت، فناوری و علوم پزشکی روی پای خود ایستاده باشد در غیر این صورت، کشوری محتاج و اسیر است.

حجت الاسلام میردامای با اشاره به اینکه علم باید با معنویت و ایمان توام باشد، افزود: دانشمندان غربی، علم دارند اما معنویت ندارند بطوریکه در مناظره های اخیر دو نماینده دموکرات و جمهوریخواه امریکا ،برای مردم دنیا شخصیت سیاستمداران این کشور به نمایش گذاشته شد .

** کرمان

امام جمعه موقت کرمان به دیدار نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدارها به صوت مستمر برگزار می شود که در دیدار اخیر معظم له فرمودند لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیم.

حجت الاسلام محمد صباحی افزود: مملکت مشکلاتی داشته، دارد و خواهد داشت و همه به دنبال حل این مشکلات هستند اما یکی از کارهایی که همه باید به آن توجه کنند آن است که کار باید به دست کاردان و نخبه هر کار باشد.

وی گفت: رهبری به نخبگان توجه ویژه ای دارند و شواهد مکتوب و غیرمکتوبی از حمایت رهبر معظم انقلاب از نخبگان داریم.

وی ادامه داد: رهبری فرموده اند وقتی که از دشمن می گوییم برخی می گویند چرا اینقدر می گویند و باید توجه داشت که این تکرار برای آن است که توجه لازم را داشته باشیم.

** ساری

امام جمعه موقت ساری به دیدار نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : این همه نخبه، دانشمند، مخترع و مکتشف به تنهایی جبران خسارت های ناشی از تحریم را می کنند.

حجت الاسلام محمد قاسمی ضمن تاکید بر بهره گیری از نخبگان برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مسئولان خواست تا در مقابل آنان سر تعظیم فرود آورده و از حمایت کردن آنان کوتاهی نکنند.

** بوشهر

نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: موفقیت ایران اسلامی در هندسه بین الملل مستلزم وجود زیرساخت های توسعه بویژه در حوزه علم و فناوری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تمام شاخصه های پیشرفت مترتب بر علم و دانش است افزود: چنانچه کشوری دارای رشد علمی باشد می تواند در همه عرصه های جهانی حضوری موفق داشته باشد.

وی بیان کرد: چنانچه کشوری از نظر علمی وابسته به خارج شد تمامی استقلال آن کشور بهم می ریزد و بدین جهت است که رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان حمایت از آنها و ایجاد شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید جدی قرار دادند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نخبگان برخی علوم مانند هوافضا و دانش هسته ای از حمایت لازم برخوردار نیستند تاکید کرد: باید نخبگان علمی را قدردان باشیم و با حمایت مطلوب از آنان زمینه تولید محصولات دانش بنیان از سوی نخبگان را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت تلاش برای ایجاد ایرانی پیشرفته تاکید کردند که تحقق چنین امری در سایه وجود کرسی های آزاد اندیشی و مدیریت جهادی است.

وی گفت: ایران برای پیشرفت باید برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته جهادی را در درون خود نهادینه کند تا از این طریق پرچمدار تمدن اسلامی شده و همچنین زمینه احیا این تمدن را فراهم کند.

** بجنورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید همه بویژه دولتمردان فرمایشات رهبری را در باره حمایت از نخبگان و همچنین ابلاغ سیاست های کلی انتخابات، عملیاتی کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم کرده تا نخبگان بتوانند ایده های برتر خود را در کشور عملیاتی کنند و در این زمینه مسئولان وظیفه حمایت از آن ها را دارند.

وی گفت: نخبگان امانت الهی است که مسئولان نباید با سهل انگاری خود موجب رفتن آن ها به کشورهای دیگر شوند، باید کاری کرد تا فرزندان این مرز و بوم که مدیران آینده نظام هستند، تمام خلاقیت خود را برای توسعه کشور به کار گیرند.

** یزد

حجت الاسلام سیدجواد آیت اللهی امام جمعه موقت یزد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر جمعی از نخبگان علمی، این قشر را هدیه های نفیس الهی برای کشور دانستند و بر سرعت پیشرفت علمی و خودباوری در کشورمان تاکید کردند که باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

** ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برنامه بعدی دشمن پس از برجام، نفوذ فرهنگی است، گفت: مسئولان و اقشار مختلف مردم باید هشدارهای رهبری در این زمینه را جدی گرفته و راه های نفوذ دشمن را مسدود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: یکی از مولفه های نفوذ فرهنگی دشمن این است که نخبگان و دانشمندان کشور را از رسیدن به اهداف بلند علمی نا امید کند.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است فرهنگ وارداتی خود را در مقابل فرهنگ انقلابی ما که امام و رهبری و ملت ایران در مسیر آن قرار دارد، تقویت کند، افزود: متولیان اجرایی کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرعت هر چه بیشتر روند توسعه علمی کشور تلاش کنند چون سرعت پیشرفت علمی کشور نباید کم شود.

** سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان و جوانان، گفت: مسئولان باید علاوه بر گوش کردن به فرمایش معظم له، به تذکرات و بیانات ایشان نیز عمل کنند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع جوانان نخبه از سراسر کشور اشاره کرد و افزود: آن چیزی که در سخنان یک ساعته رهبری انقلاب جلوه داشت و باید به آن توجه کنیم، تقدیر از جوانان و نخبگان جوان بود.

وی با بیان اینکه جونان هدیه خداوند و امانتی در دست مسئولان هستند، اظهار داشت: مسئولان نباید جوانان را فراموش کنند، بلکه باید از آنان حمایت، پاسداری و به آنان خدمت کنند.

خطیب جمعه سمنان، با اشاره به خواسته های جوانان از مسئولان کشور و استان، گفت: جوانان می خواهند در کشور زندگی و آینده ساز باشند و از مسئولان نیز شغل، فراهم شدن زمینه ازدواج و مسکن می خواهند.

وی افزود: مسئولان و مدیران باید به خواسته های جوانان توجه و نسبت به تحقق درخواست های آنان تلاش کنند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و ضمن گوش دادن به سخنان رهبری درباره خواسته های جوانان به آنها عمل کنند.

** همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: تاکید رهبری فرزانه انقلاب در کند شدن رشد علمی یک زنگ خطر محسوب می شود و باید این مجامع علمی و پژوهشگران نسبت به توصیه ها تامل و تفکر کنند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: وقتی رهبری انقلاب می فرمایند سرسوزنی از افت علمی عقب نشینی نمی کنند و ما نیز باید لبیک بگوییم.

** تبریز

آیت الله محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز نیز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان و تأکید ایشان به حرکت علمی اشاره کرد و گفت: درصورت حمایت از این جوانان اندیشمند، مسیر پیشرفت هموار شده و توسعه درون زا محقق خواهد شد.

** ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان گفت: یادآوری خوی خصمانه غرب علیه ایران اسلامی و لزوم استفاده از توان و ظرفیت نخبگان در کشور از جمله بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

** کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه سازمان های ذی ربط با جامعه نخبگان را سنگین دانست و گفت: مسوولان باید قدر این قشر از افراد را دانسته و با حمایت از آنها مسیر رشد و تعالی کشور را فراهم آورند.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به موفقیت های نخبگان کشورمان در زمینه های مختلف علمی ادامه داد: این وظیفه در بخش های هسته ای و فناوری بسیار حساس است و نخبگان باید با توجه به این استعداد و موهبت الهی، از علم و درایت خود در راستای خدمت به خلق استفاده کنند.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، در آن زمان که غربی ها اعتماد و خودباوری را از مردم ایران ربودند امام راحل با بیان جمله 'ما می توانیم' به چنین انحرافی پایان داد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه نخبگان هیچ زمان نباید از ارایه افکار خلاق و مثمرثمر دوری کنند؛ افزود: جامعه امروز نیازمند تقوا و معنویت است و باید با استفاده از این ارزش بر قله های موفقیت صعود کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 30مهر1395، کدخبر: 82274963: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
United Kingdom
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
دقیقا مدیریت جهادی نه مدیریت اقازاده ای و پارتی بازی
ن.ف3
مهدی
United Kingdom
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
دقیقا مدیریت جهادی نه مدیریت اقازاده ای و پارتی بازی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین