پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، با اشاره به این که 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفتند: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.

شعارسال: نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه می گویند: در روز 9 دی ، همبستگی و وفاداری مردم به رهبر معظم انقلاب و نظام الهی به بهترین وجه ممکن به نمایش درآمد و این روز انقلاب سوم بود.

خطیبان نماز جمعه سراسر کشور معتقدند: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، 9 دی در حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز مهم هرگز فراموش نخواهد شد.

** یاسوج

امام جمعه یاسوج گفت: حماسه 9 دی نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران بود که به خوبی با حضور گسترده آنان در راهپیمایی خلق شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.

** رشت

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش بودن روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: حضور هوشمندانه ملت ایران در 9 دی ماه، برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نهم دی در حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و این روز مهم هرگز فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به حضور پرشور و با بصیرت مردم گیلان در هشتم دی اظهار کرد: گیلانی های ولایتمدار یک روز زودتر از ملت ایران برای حمایت از رهبری و ارزش های انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند.

** بوشهر

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز 9 دی گفت: این روز، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در 9 دی با پرچمداری مقام معظم رهبری و لشکر انبوه مردم عده ای فریب خورده و ناآگاه که قصد ایجاد پروژه انقلاب مخلمی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، با شکست روبرو شدند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تهدید فتنه در 9 دی تبدیل به فرصت شد و یک شکوه تاریخی بزرگ در این روز برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

** ساری

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : 9 دی روز تثبیت اقتدار ، عظمت و قدرت جمهوری اسلامی بوده است .

آیت الله نور الله طبرسی افزود : یک دوره دایره المعارف هشت جلدی در باره فتنه 88 منتشر شده است که در آن هدف سران فتنه و گذشت و انعطاف رهبر عظیم الشان انقلاب با آنان در این کتاب به تفصیل نگاشته شد.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود : حماسه سترگ 9 دی در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ماندگار شد و مردم خدا جو و ولایی کشورمان همواره پاسدار ارزش ها و دستاوردهای نظام هستند و در این باره با آمریکا و دیگر همپیمانانش به مبارزه برمی خیزند.

خطیب جمعه ساری گفت : ایمان ، بصیرت ، وحدت و ولایت چهار عنصر مهم در حماسه 9 دی بود و خفت و خواری دشمنان نظام در چنین روز بزرگی یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد.

** کرمان

امام جمعه موقت کرمان گفت: نهم دی برای تاریخ انقلاب اسلامی یک عبرت و برای ملت ایران امتحان بود که از آن سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام مهدی عرب پور افزود: نهم دی باید برای ما درس بصیرت و آگاهی باشد و این ماجرا ختم یک برنامه تقریبا 10 ماه بود که دشمنان برای نابودی انقلاب طراحی کرده بودند.

وی اظهار کرد: دشمن هرگز در مورد انقلاب ما کوتاه نمی آید و به طور قطع همواره درصدد این است که انقلاب را از مسیر خود خارج یا آن را ساقط کند و این را علنی اعلام می کند.

وی گفت: سال 88 که بنا بود انتخابات ریاست جمهوری انجام شود، دشمنان از ماه ها قبل یک برنامه تدوین شده ای را پیش بردند و یکی از این کارها این بود که بگویند انتخابات در ایران سالم نیست.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: زمانی که انتخابات انجام شد روز انتخابات یکی از نامزدها می آید و مصاحبه می کند که من با فاصله بسیار زیادی جلو هستم لذا این اقدام نشان می دهد یک نقشه طراحی شده است.

وی افزود: زمانی نتایج اعلام شد، فاصله تعداد رای های 2 نامزد بسیار زیاد بود اما این افراد اعلام می کنند تقلب شده است تا اینکه کار به جایی می رسد شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی روسای ستادها را دعوت می کنند و سخنان این افراد را می شنوند و این افراد را نصیحت می کنند.

حجت الاسلام عرب پور گفت: این افراد درخواست می کنند که انتخابات باید باطل شود و اگر این کار انجام می شد دیگر هیچ انتخاباتی نمی توانست در کشور برگزار شود.

وی بیان کرد: رهبری تذکر دادند و در خطبه های نمازجمعه نصحیت کردند اما اینها دست نکشیدند و بعد از انتخابات تا نهم دی به هر بهانه ای در خیابان ها فتنه کردند به امام، شهدا، رهبری و اصل ولایت توهین کردند و شعار دادند و گفتند انتخابات بهانه است ما می خواهیم نظام عوض شود.

وی گفت: تا اینکه در روز عاشورا آن جنایت را انجام دادند و با کمال وقاحت و پررویی مجالس عزای امام حسین (ع) را به هم ریختند و به مقدسات توهین کردند لذا خون مردم به جوش آمد و به خیابان ها آمدند و آن حرکت عظیم مردمی را در نهم دی رقم زدند و موجب شد اینها سرجایشان بنشینند.

** اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص فرا رسیدن 9 دی و حماسه تاریخی مردم ایران در این روز نیز گفت: مردم با حضور آگاهانه خود در این حماسه تاریخی نشان دادند که هر زمان نظام و کشور به آنها نیاز دارد در صحنه هستند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: در حماسه 9 دی اقشار مختلف مردم در نقاط مهین اسلامی حضور داشتند، که این مهم نشان از محبوبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عشق و ارادت مردم به ولایت فقیه دارد.

** بیرجند

امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی، گفت: مردم ایران در حماسه 9 دی، ولایت پذیری خود را به جهانیان نشان دادند و با حضورشان به خون پاک شهیدان لبیک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی افزود: استکبار در فتنه 88 با کودتای مخملی و بی ثمری که برای ایران پایه ریزی کرده بود، این فکر را در سر می پروراند، می شود با آرمان های مردم این کشور رو به رو شد.

وی ادامه داد: استکبار نمی دانست که انقلاب اسلامی ریشه در جان و خون شهدایی دارد که تمامی مردم ایران پاسدار خون این عزیزان هستند.

به گفته وی در فتنه 88 صدای گلوی استکبار در گوشه هایی از کشور شنیده شد و نمونه بارز آن هم کف و سوت عده ای بی فکر در زمان عزاداری مردم در روز شهادت سالار شهیدان و سوزاندن عکس امام (ره ) در جلوی دانشگاه تهران بود اما ایمان، بصیرت و اتحاد مردم انقلابی مشتی سنگین بر پیشانی مستکبران جهان زد.

وی اظهار کرد: مقام عظمای ولایت در این مدت تلاش کردند تا جایی که ممکن است با قانونمداری و گفت و گو، این قضیه را حل کنند و حتی سه مرتبه به یکی از سران فتنه پیغام دادند که دیگر مساله انتخابات نیست بلکه با کوته فکری بعضی ها، آرمان های امام (ره) و شهدا یکی پس از دیگری زیرپا گذاشته می شود.

خطیب جمعه بیرجند گفت: در همین ارتباط و جلوگیری از زیر پا گذاشته شدن آرمان های امام(ره) شهدا و انقلاب، 40 میلیون انسان با عشق به ولایت و وجدانی بیدار به خیابان ها آمدند و حماسه ای بزرگ، آفریدند که چشم همه جهانیان را به خود خیره کردند.

** شهرکرد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز بزرگداشت حماسه 9 دی افزود: این روز تاریخی، ماندگار و درس آموز برای بشر است که همه بدانند انقلاب اسلامی در سایه حضور و بصیرت و پیوند با امامت و ولایت راه خود را ادامه داد و بر توطئه ها پیروز شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام اظهار کرد: از این روز برای آن سخن گفته می شود تا مدام این واقعیت و حقیقت در جامعه مورد توجه و تذکر قرار گیرد.

**همدان

امام جمعه موقت همدان گفت: حماسه نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با ذکر اهمیت بصیرت افزایی یادآوری کرد: قیام امام راحل علیه رژیم ستم شاهی از سال 42 آغاز شد ولی تا عمومی شدن بصیرت برای یاری دین خدا این قیام 15 سال طول کشید و در سال 57 نتیجه داد.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز در سن 40 سالگی مبعوث و به رسالت رسید ولی 13 سال تلاش کرده و به همراه اصحاب و یارانش درد و شکنجه جسمی و روحی را تحمل کردند تا بصیرت عمومی حاصل شد.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان اظهار کرد: بصیرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که حیات ما، سعادت دنیوی و اخروی انسان به دین داری وی است.

وی تاکید کرد: برای زنده نگداشتن دین برنامه هایی را انبیاء، اولیای الهی، اوصیا و علمای ربانی در نظر گرفتند که باید به آنها عمل کرد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: علمای زیادی برای احیای دین،اعدام و تبعید شدند ولی از ارزشهای الهی دست برنداشتند.

موسوی اصفهانی اضافه کرد: آفرین به ملت ایران که در سایه ولایت امام و رهبری معظم انقلاب به بصیرت دست یافتند و هر چه علیه انقلاب و اسلام تبلیغات سوء شد به علت داشتن بصیرت، مردم از صحنه انقلاب دور نشدند.

خطیب جمعه همدان یادآوری کرد: در فتنه 88 عده ای می گفتند در انتخابات تقلب شده و برای دستیابی به اهداف خود مردم را به خیابان کشیدند.

موسوی اصفهانی اضافه کرد: مردم با بصیریت و ولایتمدار در نهم دیماه آمدند و پشتیبانی خود را از انقلاب و مواضع امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اعلام کردند.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: آنها می گفتند انتخابات باید باطل می شد در حالیکه اگر این خواسته محقق می شد دیگر نمی توانستیم انتخاباتی برگزار کنیم چون در هر دوره ای مخالفان نتیجه انتخابات با شورش و اردو کشی خیابانی خواستار ابطال انتخابات می شدند.

موسوی اصفهانی تصریح کرد: مردم همدان برای ادامه این بصیرت و پشتیبانی از ولایت فقیه، پنجشنبه هفته آینده باشکوه در برنامه حماسه نهم دی ماه شرکت می کنند.

** بندرعباس

نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: 9 دی روز میثاق با ولایت و اوج بصیرت مردم آگاه و با بصیرت و بینش ایران اسلامی بود.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: مردمی که در حمایت از دستاوردهای نظام و به پشتیبانی از ولایت فقیه آن روز در خیابانها حضور پیدا کردند ، 9 دی را خلق کردند.

وی ادامه داد: مردم درحالی به ندای رهبر لبیک گفتند و از جایگاه رفیع رهبری دفاع کردند که دشمنان عده ای را قبل آن به خیابانها برای بهم ریختن نظم وامنیت تشویق می کردند و از این بابت خسارت های زیاد مادی و معنوی وارد کردند.

وی با اشاره به اینکه 9 دی به روز بصیرت در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد ، اظهارداشت: به همین مناسبت تجمعی امسال هم در میدان انقلاب بندرعباس با حضور ارادتمندان به انقلاب سلامی برگزار می شود.

** کرج

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت که 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روزی است که ملت ایران بار دیگر به استکبار پاسخی محکم و قاطع داد و دشمنان را که برای براندازی نظام به میدان آمده بودند، ناکام کرد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: 9 دی روز خدا و از ایام الله است زیرا در این روز ملت ایران بار دیگر به فضل پروردگار، وحدت، بصیرت و هدایت رهبری توانستند جریان فتنه را که به رهبری دشمنان خارجی ایران هدایت می شد، خاموش کنند.

وی اظهار کرد: 9 دی روز ناامیدی و یاس دشمنان نیز بود چراکه در این روز با سیل خروشان وحدتی که ملت ایران در دفاع از انقلاب و نظام به راه انداختند، دشمنان را به عقب راندند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه 9 دی در عرصه داخلی و خارجی پیام هایی را به همراه داشت، یادآور شد: در 9 دی مردم ایران بار دیگر به همه اعلام کردند که راه انقلاب را ادامه می دهند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتماد دارند و به دشمنان اجازه نمی دهند که در امور داخلی ایران دخالت کنند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 88 برای خاموش کردن جریان فتنه مدیریت قوی داشتند، به گونه ای که در سخنرانی های مختلفی که در این خصوص داشتند مردم و مسئولان را نسبت به این جریان برنامه ریزی شده از سوی استکبار آگاه کردند و با بیان رهنمودهای مناسب موجب شدند تا آتش آن توسط مردم هوشیار ایران خاموش شود.

وی گفت: بالاخره بعد از 8 ماه تذکر، روشنگری، بصیرت، هوشیاری و حضور مردم و تدبیر هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب غبار فتنه از ایران برداشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج از حضور ولایت مدارانه ملت ایران در روز 9 دی به عنوان عاملی مهم در خاموش کردن توطئه دشمنان یاد کرد و افزود: در این روز حضور ملت ایران با انسجام بیشتر نشان داد که مردم انقلاب و نظام را قبول دارند.

حسینی همدانی با اشاره به نزدیک بودن این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی اضافه کرد: از مردم استان البرز دعوت می کنیم در این روز در مصلی امام خمینی (ره ) گردهم آیند تا بار دیگر همگام با سایر مردم ایران، نمایشی از وحدت و حضورانقلابی مردم به نمایش گذاشته شود.

** شیراز

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: حرکت عاشورایی 9 دی نقطه عطف حضور مردم ایران در صحنه حمایت از کیان انقلاب اسلامی است و این روز تاریخی، در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است.

آیت الله اسدالله ایمانی بیان کرد: دست هایی در پشت پرده برای ممانعت از بهره برداری صحیح از روز 9 دی فعال است در حالی که این روز یکی از روزهای حماسه آفرین مردم ما در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: 9 دی نقطع عطف جریان های سال 88 است که مردم ما در این روز با حضور در حمایت قاطعانه از انقلاب اسلامی به دنیا اعلام کردند که در هر عرصه ای چنین حضور و حمایتی از انقلاب اسلامی داریم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه باید تلاش شود روز تاریخی 9 دی در ذهن مردم و فرزندان ایران اسلامی بماند اظهارداشت: در سال 88 انتخابات کم نظیری با مشارکت بالغ بر 40 میلیون نفر در کشورمان برگزار شد که نظام اسلامی می توانست با این حمایت و مشارکت مردمی مسایل و مشکلات خود را در دنیا حل کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در انتخابات سال 88 سران استکبار از حضور مردم به وحشت افتادند و به دنبال سواستفاده و فتنه انگیزی بودند و به همین دلیل به سراع شکست خوردگان در انتخابات رفتند و آنها را تحریک کردند و با به میدان آوردن آنها جریانی ایجاد کردند که در مدت هشت ماه به کشور ضربه زدند.

او ادامه داد: معترضان در مدت هشت ماه مسایل و مشکلات فراوانی را از جمله حیات بخشیدن به ضد انقلاب منزوی و ایجاد فضای حضور آنها در خیابان های کشور،کودتای مخملی سبز آمریکایی و زیر پا گذاشتن قوانین را برای کشور ایجاد کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: کودتای مخملی سبز آمریکایی و سناریوی انقلاب رنگی در سال 88 با هدف براندازی انقلاب اسلامی مهمترین توطئه دشمنان بعد از هشت سال جنگ تحمیلی برای کشور ما بود.

** زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: 9 دی روز میثاق امت حزب الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی با رهبری و ولایت است و مردم در این روز اعتماد و وفاداری خودشان را به نظام جمهوری اسلامی به اثبات رساندند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: نهم دی ماه روز بصیرت، دشمن شناسی و زمان شناسی مردم ایران اسلامی بود که با حرکت و خروش خودشان آتش آشوب و فتنه را در کشور خاموش کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به انتخابات سال 88 افزود: حضور 40 میلیونی مردم در این انتخابات نعمت ارزنده الهی و سرمایه عظیمی برای ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی قلمداد می شد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری جزء استثنائات تاریخی انقلاب اسلامی به حساب می آمد زیرا یک دوره زورآزمایی کاندیدا برای تصرف آرا مردم بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات سال 88 به حدی بود که دشمنان قسم خورده ما مجبور به اعتراف حضور حداکثری مردم شدند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی حضور مردم در این انتخابات به حدی بود که می توانست کوه های بزرگ مشکلات را به راحتی جابجا کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه مردم پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند اظهار داشت: مردم در صحنه های سیاسی قدرت نمایی می کنند و دولتمردان به پشتوانه آنان می توانند در جوامع بین المللی عرض اندام کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: آرا مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به نظام جمهوری اسلامی، برای تقویت انقلاب و به عنوان خون بهای شهیدان بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: آراء مردم به نام هر کسی که در صندوق ریخته می شد امانت بود بنابراین چه برنده انتخابات و چه بازنده آن باید این آراء را به عنوان بیت المال قلمداد و چنین سرمایه ای پاسداشت می کردند.

** ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حماسه نهم دی روز بصیرت و شکست کودتای مخملین علیه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: مردم در نهم دی ولایتمداری خود و صیانت از نظام و انقلاب را نشان دادند و این روز، روز بصیرت و بیداری و هوشیاری ملت ایران است.

** قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین حماسه مردمی 9 دی را به عنوان میثاقی بین ملت و ولی فقیه خود دانست و گفت: این روز بزرگ، روز حماسه مردم ما در مقابل فتنه گران و استکبار جهانی بود که با حمایت از منافقان داخلی فضایی را ایجاد کردند تا مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جریان حوادث سال 88 عده ای ندانسته و عده قلیلی نیز آگاهانه خود را ابزار دست مثلث سوم استکبار، یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دادند.

وی با بیان اینکه با حماسه 9 دی برخی افراد که در مدت کوتاهی چشم بسته به دنبال منویات شیطانی دشمن رفته بودند به خط اصلی برگشته و به گوش استکبار سیلی محکمی نواختند، گفت: این یکی از زیبایی های حماسه باشکوه 9 دی بود که دشمن دریافت مردم ما اگر لحظه ای فریب بخورند دین و قرآن، آنان را نجات می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: این روز بزرگ و تاریخی، روز اعلام انزجار از دشمنان قسم خورده استکبار، روز وحدت و همبستگی اقشار مختلف مردم فارغ از جناح بندی های سیاسی، روز یاس کفار و منافقان از وحدت و همدلی مردم ایران بود و نشان داد مردم میهن اسلامی در زمان دفاع از ولایت، منافع ملی و دینی خود همواره متحدانه ایستادگی و مقاومت می کنند.

** خرم آباد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: 9 دی بزرگداشت غرور ملی و تبعیت از ولایت فقیه بوده چرا که در این روز غیرت ، بصیرت ، عزت و استقلال ملت ایران به نمایش گذاشته شد.

آیت الله سید احمد میرعمادی با بیان این که 9دی از وقایع مهم و ماندگار و اثر بخش در انقلاب اسلامی ایران است افزود: فتنه عظیم سال 88 اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود و یک مسئله برنامه ریزی شده از سوی استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی بود.

وی اظهار کرد : برای اولین بار فتنه گران و سران فتنه باعث شدند عناصر زاویه دار با نظام در خیابان علیه ولایت و مقدسات اسلامی شعار دهند و این جنایت بزرگی بود.

امام جمعه خرم آباد افزود:سران فتنه با علم و آگاهی ادعا کردند در انتخاب تقلب شده و عده ای خواص بی بصیرت که سرمست جاه و مقام بودند از آنان حمایت کردند و امروز نیز متاسفانه از آنها حمایت می کنند.

وی با بیان این که افرادی که در کوچکترین مسائل کشور موضع گیری می کنند تا به امروز سخنی از بصیرت و فتنه نگفتند اظهار کرد :این افراد گذشته بسیار سیاهی دارند و تنها کسی که با قاطعیت در برابر فتنه گران ایستاد مقام معظم رهبری بود.

** اهواز

آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روزسالروز 9 دی بیان کرد: این روز یوم الله بزرگ دهه اخیر است که به دستور رهبر معظم انقلاب در مقابله با فتنه 88 و در مقابله با منافقان مردم یکپارچه اعتراض خود را در روز 9 دی فریاد زدند.

** زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حماسه 9 دی یکی از روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که هرگز از حافظه ملت ایران فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: همانطوری که 22 بهمن سال 57 از جمله وقایع مهم و حوادث تاریخی انقلاب اسلامی است، واقعه 9 دی سال 88 نیز هرگز پاک نمی شود.

وی اظهار کرد: امام (ره) در وصیت نامه الهی و سیاسی خود ملت ایران را بصیر، هوشیار، آگاه، دشمن شناس و وفادار به انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: ملت ایران در 37 سال از پیروزی انقلاب، در عرصه های حساس و سرنوشت ساز کشور حضور فعالانه ای داشتند و در هر زمان که دشمن با برنامه های متعدد درصدد خدشه دار کردن تمامیت ارضی کشور بوده با بصیرت وارد عمل شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رفتار خباثتآمیزی که به بهانههای واهی تقلب و با شعار نه لبنان، نه غزه در سال 88 رقم خورد و در باطن نیز علنی کردند این موضوع نشان داد، فتنهگران تنها انتخابات را بهانهای برای خدشهدار کردن اصل مساله نظام و ستون خیمه نظام یعنی ولایت فقیه قرار دادند.

وی بیان کرد: ملت فهیم ایران وقتی متوجه این توطئه شدند، حماسه ای دیگری در 9 دی خلق کردند که هرگز فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: بر این اساس نقشه راه همان است که رهبری بارها فرمودند با دشمنشناسی به موقع دوست و دشمن را باید تشخیص داد.

** یزد

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: 9 دی به خوبی نشان داد که احزاب و گروههای مختلف سیاسی فقط به دنبال منافع خود هستند و این ملت است که با ولایتمداری از نظام خود دفاع می کند.

** بجنورد

امام جمعه بجنورد با گرامیداشت حماسه 9 دی مردم ایران اسلامی گفت: 9 دی 1388 انقلاب سوم ایران بود که در تقویم‌ها به‌عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده و این روز را روزی تاریخی در انقلاب می‌دانیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: مردم در انقلاب اول طاغوت را از کشور بیرون راندند و پرچم جمهوری اسلامی را قله‌ها به اهتزاز درآوردند و در انقلاب دوم فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که ملت استعمار را از کشور بیرون کردند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ما انقلاب سومی هم داشتیم و آن حماسه 9 دی بود که ملت علیه فتنه فتنه‌گران و نفاق در صحنه حاضر شدند و این حضور ملت بدون هیچ تبلیغی بود که بعد از هشت ماه آشوب و فتنه‌گری برای حمایت از ارزش‌های انقلاب در صحنه حاضر شده و حماسه بزرگی را خلق کردند.

به گفته وی، در این روز بزرگ، خروش ملت به‌ اندازه‌ای بود که دشمن را از رسیدن به اهداف ناامید کردند و ملت با این کار رمی یعقوبی تصریح کرد: البته افرادی دوست ندارند موضوع فتنه مطرح و بازخوانی شود که این جای بسی تامل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: باوجود گذشت سال‌ها از آشوب‌ها و حصر سران فتنه، اما آن‌ها حاضر به توبه کردن و عذرخواهی از رهبری و ملت نیستند و لجبازی کرده و خود را همچنان پیروز میدان می‌دانند.

** کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا طراح اصلی فتنه سال 88 بود، گفت: هیچ گاه نباید از نفوذ دشمنان غفلت کرد و نباید اجازه دهیم که اسلامی کمرشکسته به ما تحویل دهند.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ادامه داد: بنابر اعتراف های متعدد کلینتون بدیهی است که مدیریت اصلی فتنه 88 بر عهده آمریکا بوده که مردم در نهم دی آن سال با حضور گسترده خود در خیابان ها مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان زده و در برابر نفوذ بیگانگان ایستادگی کردند.

وی اظهار کرد: هیچ عذر و بهانه ای از فتنه گران پذیرفته نیست چرا که دخالت مستقیم آمریکا در این فتنه بدیهی است.

وی با تاکید براینکه باید در دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب تا پای جان ایستادگی کرد، اظهار کرد: تا زمانی دشمنان همچنان زمین گیر باقی خواهند ماند که مسیر پایداری در اسلام واقعی و حرکت در راه انقلاب بزرگ امام راحل، تداوم یابد.

** اصفهان

امام جمعه اصفهان با اشاره به نهم دی روز حماسه بزرگ ملت ایران برای مقابله با فتنه در سال 88 گفت: نهم دی کار عظیمی در برابر شیطنت بزرگی انجام گرفت و روز میثاق ملت با ولایت بود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: در سال 88، افرادی با یک بهانه واهی و با علم به اینکه با 13 میلیون اختلاف رای، امکان تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، به فتنه بزرگی دست زدند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: فتنه گران می دانستند حتی اگر به زعم خودشان تقلبی انجام شده است باید راه قانونی را طی کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه بار با احضار راس فتنه از آنها خواستند در چارچوب قانون، اعتراض خود را پیگیری کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب حتی خطاب به راس فتنه فرمودند که باور ندارم اینکار، کار شما باشد زیرا در شان شما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در عین حال سران فتنه همچون نوکر اجنبی بوق در دست گرفتند و وارد خیابان ها شدند و در این بین نیز کسانی سکوت کردند که به نظرمن در این خیانت دخیل هستند زیرا هرکسی اگر می تواند با هر حرفی یا کاری جلوی جنایت را بگیرد باید اینکار را انجام دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: تنها عنایات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرمایشات رهبری فتنه را خنثی کرد.

وی افزود: زمانیکه فتنه گران پرچم ابا عبدالله (ع) را آتش کشیدند و عکس امام راحل را پاره کردند و به طرق مختلف نسبت به مقدسات حتاکی کردند، ملت همیشه بیدار ایران با فرمان رهبری به میدان آمدند و کار رفتنه را تمام نمودند.

امام جمعه اصفهان افزود: این حرکت عظیم مردمی در اصفهان روز هشتم دی سال 88 اتفاق افتاد که نشان پیشتازی اصفهانی ها در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: بنده تعجب می کنم، اکنون افرادی با علم بر اتفاق ها و جنایت های انجام شده انتظار دارند که سران فتنه از حصر خارج شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه سران فتنه در سال 88 دست به جنایات بزرگی زدند که خون بسیاری از بیگُناهان ریخته شد و اموال عمومی و بیت المال تخریب و به تاراج رفت، افزود: اگر این اتفاق ها در کشورهای دیگر دنیا اتفاق افتاده بود، سزای عوامل آنها حداقل اعدام بود اما در ایران عطوفت اسلامی شامل حال سران فتنه شده است و آنها در خانه های خود آزاد و راحت زندگی می کنند.

وی افزود: در شرایطی که سران فتنه حتی حاضر به توبه و عقب نشینی از مواضع ناصواب خود نیستند، چگونه افرادی انتظار آزادی بی قید و شرط آنها را دارند؟.

** گرگان

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز حماسه 9دی سال 88 ، گفت: من به کسانی که ممکن است در آینده و در مناسبت ها مساله ای را بهانه کرده و با مقدسات مردم بازی کنند، هشدار می دهم که جان این مردم با پیغمبر (ص)، قرآن، اسلام و حضرت علی (ع) و فرزندانش همراه است و هرگز در این مسیر کوتاه نخواهند آمد و همانند حماسه 9 دی همواره در صحنه بوده و اجازه توهین به مقدسات را به احدی نخواهند داد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی اظهار داشت: خلق حماسه 9 دی سال 88 به کسانی که احساسات دینی و مذهبی مردم را جریحه دار کرد، ثابت نمود که مردم ایران همیشه در صحنه بوده و مقابل آنها خواهند ایستاد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3دی1395، کدخبر: 82357733: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین