پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد به مسئله آلودگی آب شهر سرخون در منطقه میان‌کوه شهرستان اردل اشاره کرد و گفت: متأسفانه آلودگی آب مردم این شهر به یک معضل تبدیل شده است و تمام زندگی مردم از کشاورزی و دامداری گرفته تا حیات و آب شرب شان هر چند وقت یک بار تحت تأثیر آلودگی با نفت قرار می‌گیرد.
شعارسال: حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام با یادآوری حضور چندسال قبل جمعی از مردم سرخون در نماز جمعه شهرکرد و انتقال مشکل‌شان به اینجانب خاطرنشان کرد: آن روز بنده شخصا در منطقه حضور یافتم و از نزدیک مشکل مردم را مشاهده کردم که واقعا رسوایی بود و آب شرب و کشاورزی مردم کاملا آلوده به نفت بود که بلافاصله ستاد بحران به همین منظور در استان تشکیل و این مشکل به اطلاع وزیر نفت وقت رسید و مسئولان نیز قول دادند که این مشکل را برای همیشه برطرف و خسارت مردم را جبران کنند اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آلودگی مجدد این روزهای آب شرب شهر سرخون و مواجه شدن مردم با یک وضع ناگوار تصریح کرد: با وجود این که مسئولان استان فراوان این مشکل را به مراجع بالا منتقل کردند اما مسئولان کار جدی در این خصوص انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام تاکیدکرد: ما از مسئولان و وزیر نیرو تقاضای جدی داریم که برای این لوله‌ها مستهلک نفتی که سال‌ها است در زیر خاک گذاشته شده است و هر چند وقت یک بار نفت از آن‌ها نشت می‌کنند و آب این شهر را آلوده می‌کند و زندگی مردم را به تباهی کشانده است، یک کار جدی و اقدام اساسی صورت بگیرد که ما در آینده دیگر شاهد این مشکل در آن منطقه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که هر چه زودتر باید به فریاد مردم این شهر رسید، خاطرنشان کرد: مردم این شهر چه در مسئله پرورش ماهی و آبزیان و کشاورزی و چه در حیات و آب شربشان خسارت جدی دیده‌اند و به شدت در معرض خطر هستند که مسئولان باید هر چه سریع‌تر به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنند.

وی در ادامه به مسئله برجام ونقض عهد آمریکایی در مسئله مذاکرات و برجام اشاره کرد و گفت: نقض عهد آمریکایی‌ها در مسئله برجام برای مقام معظم رهبری و خیلی از دلسوزان نظام کاملا روشن و واضح بود. اکنون دیگر این رسوایی آمریکایی‌ها برای همه روشن شده است و چهره خودشان را نشان دادند و همه فهمیدند که این‌ها عهد شکن و غیر قابل اعتماد هستند. در مذاکرات قبل ما تنها تاسیسات هسته ای را پلمب کردیم اما در این نوبت از مذاکرات، بسیاری از زیرساخت های هسته‌ای را منهدم کردیم و اکنون نیز با بدعهدی و نقض عهد آمریکایی‌ها نیز مواجه شده‌ایم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: حال همه مخالفان و موافقان یک‌صدا می‌گویند آمریکا بدعهد است و خلاف برجام عمل کرده است. انتظار مردم این است که هم اکنون دیگر برگردید به اقتصادمقاوتی و به توانمندی‌های درون کشور اعتماد کنید.

حجت‌الاسلام نکونام به کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌های آمریکا در سوریه برای از بین بردن تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: دولت، ارتش و نیروهای مقاومت سوریه در حال پیش روی و آزاد سازی شهر حلب هستند اما آمریکاییها به وحشت افتاده اند و در سازمان ملل درحال رایزنی برای آتش بس و مهلت گرفتن هستند که این‌ها همه بیان گر چهره خبیث و پلید آمریکایی‌ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 19 آذر 1395، کدخبر: 95091911297، www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین