پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: منابع آب محدود است و اگر به همان روال گذشته آب آلوده شود، غلظت آلاینده‌ها در آب بالا می‌رود.

شعار سالمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: منابع آب محدود است و اگر به همان روال گذشته آب آلوده شود، غلظت آلاینده‌ها در آب بالا می‌رود.

کورش نادری اظهار کرد: در جهان بیش از دو سوم کره زمین آب وجود دارد اما از این میزان تقریبا 97 درصد آب شور است و 2.3 دهم درصد نیز یخ‌های قطبی است که در حال حاضر قابل استفاده نیستند.

وی با بیان اینکه میزان آب مورد استفاده برای تمام موجودات در جهان هفت دهم درصد است، افزود: ایران در منطقه‌ای گرم و خشک قرار دارد و متوسط بارش سالانه در کشور کمتر از یک سوم متوسط جهانی است.

نادری با اشاره به خشکسالی شدید و کاهش حدود 65 درصدی بارندگی در استان در سال آبی جاری، تصریح کرد: منابع آب بسیار محدود است و روز به روز در حال کمتر شدن است و اگر منابع آب محدود، آلوده شود در حقیقت همین مقدار از آب مورد استفاده نیز غیر قابل استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تشدید آلودگی آب موجب می‌شود تا این آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت غیرقابل استفاده شود پس لازم است از آلوده کردن آب خودداری شود تا علاوه بر کیفیت آب، کمیت آب نیز با آلودگی تحت تاثیر قرار نگیرد.

نادری استفاده ناصحیح از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی را موجب آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی دانست و یادآور شد: پساب‌های خانگی و صنعتی شامل مواد شوینده حاوی نیترات نیز موجب آلودگی آب هستند که اکنون میزان نیترات منابع آبی به ویژه در آب‌های زیر زمینی در برخی مناطق افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت ناگذاری شده است و نزد ایرانیان باستان روز احترام به طبیعت و نیایش برای بارش باران بوده است، تصریح کرد: معمولا پس از یک روز تعطیل و رها سازی زباله در طبیعت پشت سدها زباله‌هایی همانند ظروف یکبار مصرف پلاستیکی جمع می‌شوند و بعد از مدتی تبدیل به ذراتی ریز خواهند شد که بعدها وارد مزارع و ... می‌شود و این امر موجب بروز بیماری است.

نادری بر عدم استفاده از مواد شوینده در آب‌های رودخانه و ... تاکید کرد و گفت: سعی شود استفاده از مواد شوینده و پاک کننده در منازل به حداقل برسد تا از ورود مواد آلاینده به آب‌ها خودداری شود.

وی ادامه داد: پسماندهای غذایی رها شده در آب نیز پس از مدتی فاسد می‌شوند و در نهایت موجب آلودگی آب خواهند شد.

نادری اضافه کرد: منابع آب محدود است و اگر به همان میزان گذشته آب آلوده شود، غلظت آلاینده‌ها در آب بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: آب کالایی منحصر به فرد و ماده ای بسیار حیاتی است. محدودیت های این ماده حیاتی ظرفیت‌های سایر منابع حیاتی ازجمله غذا، انرژی، ذخایر ماهی و حیات وحش را تحت فشار قرار می دهد پس لازم است در خصوص استفاده صحیح از منابع آب فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

نادری بیان کرد: زدودن آلودگی از آب، زمان‌بر است و در زمینه منابع آب‌ زیرزمینی با توجه به کند بودن سرعت حرکت آب در زیر زمین امری غیرممکن است.

وی گفت: باید توجه کرد آبی که آلوده شد مورد استفاده فرزندان، هم وطنان و خود افرادی که موجب آلودگی بودند، قرار خواهد گرفت پس لازم است در حفظ کیفی منابع آب کوشا باشیم.

نادری خاطرنشان کرد: با وجود کاهش شدید منابع آب در شرایط کنونی بسیار ضروری است تمام مصرف کنندگان به ویژه کشاورزان در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند و از کشت بهاره و کشت‌های آب‌بر دوری کنند تا در تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب:97011302589، www.isna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
واقعا تاسف باره که فاضلاب ها در کشور ما به رود خانه ها ریخته میشه وفقط به فکر دور کردن زباله ها از محیط شهری هستیم و اصلا به طبیعت احترام نمیگذاریم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
خوب دولت بیاد وتصفیه خونه فاضلاب ها رو راه بندازه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
باید اداره محیط زیست به مقابله با این ها بر خیزه تا بتونیم به راحتی این بی قانونی هارو از بین ببریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین