پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
مازندران هرازگاهی با بیماری اپیدمی ویروسی و عفونی مواجه می شود که اغلب پای آب و آلودگی درمیان است و در این بین مسئولان آب و فاضلاب همواره بر پاک بودن آب تاکید می کنند.

شعار سال: دیرزمانی نیست که بیماری «نوروکلاردشت» بیش از ۶۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد و به تاکید بسیاری از مسئولان و کارشناسان، عامل آلودگی بیماری آب بود و با گذشته بیش از یک ماه حدود ۱۲۰ روستایی نوشهر به دلیل بیماری عفونی که ریشه آن در آلودگی آب است روانه بیمارستان شدند.

مسئولان آبفار مازندران در بیماری اول قاطعانه نظر مسئولان بهداشت و متولیان شهرستان و استان را مبنی بر آلودگی آب رد کردند و همچنان روی حرف خودشان که آلودگی آب نداریم ایستاده اند و این وسط مردم بی نوا ماندند و هزینه هایی که به دلیل سهل انگاری متولیان روی دستشان مانده است.

از روز گذشته بیماری عفونی و اپیدمی در روستای بندپی نوشهر نیز گزارش شده است. این بیماری تاکنون ۱۲۰ نفر را روانه بیمارستان کرده و تاکنون ۱۲ نفر بستری و بقیه سرپایی درمان شدند و آلودگی آب عامل بروز این بیماری گزارش شده است.

از دیروز بعد از ظهر شماری از ساکنین روستای بندپی شهرستان نوشهر با علایم اسهال همراه با تب، تهوع و استفراغ به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مراجعه کردند و آب آشامیدنی عامل طغیان این بیماری مطرح شده است.

بیماری عفونی ۱۲۰ نوشهری را روانه بیمارستان کرد

محمد سلطان تویه رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر از شیوع بیماری ویروسی همراه با تب، استفراغ و تهوع در یکی از روستاهای این شهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ بیمار از دیروز تاکنون درگیر این بیماری شدند.

محمد سلطان تویه با بیان اینکه شاهد شیوع بیماری ویروسی همراه با تب، تهوع و استفراغ در روستای بندپی نوشهر هستیم، گفت: از دیشب تاکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان نوشهر تریاژ شدند که برای ۲۰ بیمار تحت نظر پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه احتمالا دلیل شیوع این ویروس ناشی از آب باشد، گفت: بیشتر کسانی که درگیر این بیماری شده اند بین سن دو تا ۱۴ سال هستند و تمامی اقدامات و پشتیبانی های لازم در اورژانس و بیمارستان نوشهر برای ویزیت و درمان بیمارستان صورت گرفته و تعداد پزشک کشیک نیز به دو پزشک افزایش یافته است.

سلطان تویه یادآور شد: با توجه به اینکه بخش زیادی از بیماران را کودکان تشکیل می دهد، نسبت به کشیک پزشک متخصص و اطفال اقدام شده است.

اورژانس بیمارستان نیمه کاره مانده است

سلطان تویه با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستان فضای کافی برای پذیرش و بستری بیماران ندارد و از آنجاییکه احتمال افزایش شمار بیماران وجود دارد، نسبت به تخلیه دو بخش از بیمارستان اقدام کردیم و بیماران اورژانسی را در بخش های بیمارستان بستری و درمان کردیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر ادامه داد: اوژانس بیمارستان نوشهر حدود یکسال نیمه کاره مانده و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۳۰ درصد است و تکمیل آن نیازمند حمایت مسئولان است.

محسن اعرابی رئیس مرکز بهداشت مازندران نیز با اشاره به شیوع بیماری اپیدمی در نوشهر می گوید: تعداد ۲۶ نفر به صورت سرپایی و با سرم تراپی درمان شده و ۱۲ نفر بستری شدند و خوشبختانه موارد شدید و نگران کننده در بین این بیماران دیده نشده است.

آب روستای بندپی تحویل آب و فاضلاب نشده است

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به آزمایشات بعمل آمده بر روی بیماران نوع بیماری را اسهال عفونی و احتمال آلودگی آب آشامیدنی بعنوان یک منبع مشترک برای ایجاد طغیان این بیماری، گفت: علی رغم اینکه متاسفانه شورای روستا مسئولیت آب روستا را به عهده دارد و تا کنون به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل نداده است، ولی برای کنترل طغیان بیماری بلافاصله اقدامات لازم برای مدیریت و اصلاح شبکه آب آشامیدنی منطقه بندپی نوشهر با همکاری آب و فاضلاب روستایی استان آغاز شده است و از این شرکت تشکر می شود.

اعرابی در توصیه‌ای به ساکنین روستای بندپی نوشهر اظهار کرد: ساکنین محترم این منطقه فعلاً از آب آشامیدنی بسته بندی شده استفاده کنند و در صورتی که از شبکه آشامیدنی شهری استفاده می‌کنند قبل از آن به مدت سه دقیقه آب را بجوشانند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده تهوع و یا اسهال و استفراغ بوده از کسانی که دارای این علایم هستند خواست تا بلافاصله به بیمارستان مراجعه نمایند.

اعرابی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط همه افراد بیان کرد: این بیماری از طریق مدفوع و دهان قابل انتقال است، لذا شستشوی دست با آب و صابون بعد از هر بار اجابت مزاج و قبل از خوردن هر گونه مواد غذایی و و رعایت سایر موارد بهداشت فردی از جمله مواردی است که در پیشگیری از این بیماری موثر است. وی توصیه کرد برای شستشوی میوه و سبزیجات تازه و آب کشیدن ظروف نیز از آب جوشیده خنک استفاده شود.

متولیان آب مسئولیت رعایت کلیه موارد برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی را به عهده دارند و رییس مرکز بهداشت استان مازندران از فرمانداران محترم درخواست کرد تا پیگیری لازم برای تحویل شبکه های آب آشامیدنی از شوراها که متولیان فاقد تخصص برای تامین آب شرب بهداشتی و سالم هستند به شرکت آب و فاضلاب روستایی را تسهیل کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 تیر 97، کد مطلب: 4351185، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین