پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود ۷۰ هزار تُن از ذرت‌های آلوده که چند سالی در انبار‌های بندر امام دپو شده بود و مجوز خروج و ترخیص نداشت به تازگی از کشور خارج شده است.
شعار سال: غلامرضا شریعتی افزود: ۱۰ هزار تُن دیگر نیز قرار هست پس از انجام تشریفات قانونی از بندر امام از کشور خارج شود.

وی با بیان اینکه مجوز خروج این ذرت‌های آلوده قبلاً صادر شده بود، ادامه داد: قرار بود که بخشی از این ذرت‌های آلوده برای تولید الکل در داخل کشور استفاده شود که موافقت نشد و هم اکنون کار خروج این ذرت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با بیان اینکه مجوز امحاء ذرت‌های آلوده در کشور با وجود پیگیری صادر نشد و دستگاه قضایی نیز مخالف این مسأله بود افزود: با این حال هیچ چاره‌ای جز خروج ذرت‌های آلوده از بندر امام وجود نداشت.

شریعتی ابراز امیدواری کرد پرونده ۱۴۰ هزار تُن ذرت آلوده که بیش از دو سال در بندر امام بلاتکلیف بود امسال به خارج از کشور انتقال یابد.

دستگاه قضایی در دو سال اخیر مخالفت خود را امحاء ذرت‌های آلوده در بندر امام اعلام کرده بود و شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز مجوز خروج ذرت‌های آلوده به کشور مبدأ را دریافت نکرده بود.

طولانی شدن این مسأله سبب سردر‌گمی مسئولان، سازمان بنادر و دریانوردی و تحمیل هزینه‌های نگهداری ذرت‌های آلوده شده بود.

پارسال حدود ۱۳ میلیون تُن نهاده‌های دامی از جمله ذرت و غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
ايران در زمينه واردات خوش نامي نداشت با اين خبر در جهان ابروش هم رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین