پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
وقتی اهمال مسلم در برخورد با مدیران خاطی دولتی و برخی از شرکت های خصوصی داریم ، باید هم شاهد تکرار مکرر داستان فساد ذرت باشیم. یک هفته فساد ذرت در فلان شهر مازندران گزارش می شود و هفته بعدتر در همدان و الان هم در ایلام و هفته های بعد در فلان شهر؟!خبری مبنی بر فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در یکی از سیلوهای نگهداری ذرت در ایلام به دست رسانه رسید که در این راستا روایت های متفاوتی را از مسوولان شاهد می باشیم. ارز مفت مثل اینکه زیر زبان بعضی ها خوب مزه کرده است. از جناب مهندس نیکبخت ، وزیر محترم جهاد کشاورزی با قید فوریت پاسخ می خواهیم. از دادستان کل نیز، انتظار ورود به مسئله را داریم. به سازمان بازرسی کل کشور هم سلام می رسانیم و می پرسیم که ساعت چنده داداشی ها، وقت اندکی تکان خوردن و تکان دادن خودتان، فرا نرسیده؟

شعارسال: بر اساس شنیده‌ها حدود ۱۲ هزار تن ذرت وارداتی بی‌کیفیت و برخی هم کپک زده در یکی از سیلو‌های شهر هلیلان در حال فروش هست و حرف‌های ضد و نقیضی در مورد سلامت این ذرت‌ها از سوی مسئولین به گوش می‌رسد.

روایتی از فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران ! + نیکبخت با قید فوریت پاسخ بدور از توجیه گری بدهد

ذرت یکی از نهاده‌های مهم در تغذیه دام و طیور است

ذرت به دلیل استفاده در مرغداری‌ها و دامداری‌ها ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد و سهل انگاری در خوراک دام‌ها می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به بار آورد؛ بر اساس ادعای مسئولان این ذرت‌ها پس از دستور قوه قضاییه مبنی بر تخلیه انبار بنادر، بارگیری و ارسال شده‌اند.

پیش از این نیز ورود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ذرت فاسد به استان فارس، در رسانه‌ها خبرساز شده بود و در پی آن یک مدیر عزل شد؛ اتفاق مشابه و تشکیل پرونده برای ذرت آلوده و یا فاسد در همدان و مازندران نیز در ماه‌های اخیر رخ داده است.

روایتی از فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران ! + نیکبخت با قید فوریت پاسخ بدور از توجیه گری بدهد

تعداد بازدید : 1

ماجرای ذرت‌های آلوده در استان همدان

به اذعان فرماندار هلیلان، تاجر این ذرت‌ها را در بنادر چند سال نگه داشته و ذرت بنا به دستور قوه قضاییه مبنی بر تخلیه سریع انبار‌ها در بنادر، به این سیلو منتقل شده است.

چه کسی این خبر را پخش کرده؟!

فرماندار هلیلان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر فاسد شدن ذرت‌ها در سیلویی در هلیلان، صحبت‌های خبرنگار را قطع کرد و با صدایی بلند گفت: «چه کسی این خبر را پخش کرده؟!» از طرفی فرماندار هلیلان می‌گوید «این ذرت از بندر که بارگیری شده فاسد بوده و لحظه‌ای که در انبار تخلیه شده فاسد بوده که صورت جلسه آن نیز موجود است»؛ بازرس کل استان هم حضور پیدا کرده و ما از حین بارگیری عکس و فیلم و صورتجلسه داریم! این ذرت درجه سه بوده و کپک زده بوده.

روایتی از فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران ! + نیکبخت با قید فوریت پاسخ بدور از توجیه گری بدهد

نمونه ذرت فاسد شده در یکی از سیلو‌های کشور

عیوضی، فرماندار هلیلان دوباره تصریح می‌کند: در سیلو چیزی فاسده نشده، در سیلو هر آنچه هست، اگر سالم و اگر فاسد از روز اول همین گونه بوده است. وی در ادامه توپ را در زمین شرکت سهامی می‌اندازد و می‌گوید «این داستانی است که شرکت پشتیبانی ساخته است»!

تناقض‌های دو برادر سیلودار؛ اشتباه کردم به شما اطلاعات دادم!

در ادامه پیگیری‌ها از سیلودار‌ها مشخص شد که سیلودار‌ها سه برادر هستند؛ در تماس با برادر بزرگتر، وی اعلام کرد که از ماجرا اطلاعی ندارد و دو بردار دیگر بیشتر در جریان کار‌های سیلو هستند.

یکی از دو برادر سیلودار، اما در گفتگو با خبرنگار ادعا کرد که ذرت‌ها مشکلی ندارند و دامپزشکی پس از آزمایش آن‌ها را تایید کرده است! علی‌رغم پیگیری و تلاش خبرنگار برای دریافت تصویر نامه تاییدیه دامپزشکی، اما خبرنگار پس از دو روز پیگیری این پاسخ را شنید که «ما از کجا بدانیم شما کی هستید؟ اشتباه کردم که به شما اطلاعات دادم!»

یکی دیگر از سیلوداران بر خلاف صحبت‌های بردارش، کپک زدن ذرت‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید: ذرت خارجی است و آلایندگی دارد و مقداری کپک زدگی و تغییر رنگ داشته که ما آن را جدا کردیم؛ خبرنگار از این برادر هم ماجرای تاییدیه دامپزشکی را جویا شد، اما وی از تاییدیه خبری نداشت!

اداره کل پشتیبانی امور دام به عنوان متولی فروش نهاده‌های دامی، مشکل داشتن ذرت‌ها را تایید می‌کند؛ از طرفی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان نیز می‌گوید این محصولات از بدو ورود در آستانه فاسد شدن بودند.

این در حالی است که بنابر گفته برخی شاهدان عینی این ذرت‌ها در حال فروش هستند و مرغداری‌ها و دامداری‌ها از این ذرت‌ها استفاده می‌کنند!

تعداد بازدید : 2

تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده در بندر امیرآباد بهشهر

جهاد کشاورزی: ذرت‌ها کپک زده اند/ دامپزشکی: ذرت کپک زده دام را مسموم می‌کند

پور منصور روابط عمومی دامپزشکی در پاسخ به سوال استفاده از نهاده دامی فاسد مشکل آفرین است؟ گفت: «اگر کپک زده باشد سبب مسمویت دام می‌شود.»

عزیزیان سرپرست جهاد کشاورزی ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار در ایلام با تأیید وجود کپک در ذرت‌ها گفت: آزمایش حدود ۱۲ هزار تن از ذرت‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی در آزمایشگاه‌های خارج استان انجام شده و نتیجه آن «آثار کپک مشاهده شده، اما فاسد نشده است»؛ قرار است ذرت‌ها طی سه مناقصه حمل و بارگیری شوند و از استان خارج شوند.

وی تصریح کرد: ۵ هزار تن از این محموله از استان خارج شده و ما بقی هم قرار است تا آخر هفته از استان خارج شوند.

هنوز علت ورود این محموله با شرایطی که بالاتر به آن اشاره شد به استان مشخص نیست و مسئولان در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 29آذر1402، کدخبر: 14020929000157، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین