پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین مرغ وجود ندارد و بازار واکنش مناسبی به توزیع گسترده نشان داده است، اظهار کرد: با توجه به تولید خوبی که در داخل داریم و با آرامش گرفتن بازار، احتمالا واردات لغو و تا حد امکان ذخایر از منابع داخلی تامین شود.
شعار سال: امید گیلانپور در مورد آخرین وضعیت واردات 50 هزار تن مرغ برای تنظیم بازار گفت: این موضوع بر عهده شرکت بازرگانی داخلی گذاشته شده است، اما اطلاع داریم که تا این لحظه مرغ وارد نشده است. با توجه به تولید خوبی که در داخل داریم و با آرامش گرفتن بازار، احتمالا واردات لغو و تا حد امکان ذخایر از منابع داخلی تامین شود.

وی ادامه داد: اظهار نظر درباره کاهش تولید مرغ بر اساس اطلاعات روزهای اخیر بازار است، اما عملا می‌بینیم که بازار با انبوه عرضه مرغ مواجه شد.

گیلانپور با تاکید بر اینکه ما دائما در جلسات مختلف تاکید کرده‌ایم که تولید به میزان کافی وجود دارد، افزود: مسئله قیمت به دلیل کمبود تولید نبود بلکه به دلیل حاشیه سود بسیار پایین برای تولیدکننده اتفاق افتاد و برخی تولیدکنندگان در ضرر قرار داشتند و با مقاومت بازار روبه‌رو بودیم.

به گفته وی؛ به محض اینکه قیمت مصوب اصلاح شد این مقاومت شکست و بازار با یک واکنش مناسب قیمت را اصلاح کرد.

گیلانپور تصریح کرد: نظام چند قیمتی مرغ در کشور موجب شده بود، عرضه این کالا زیر زمینی و با چند قیمت باشد. بطوریکه هر کیلوگرم مرغ با 20 و 400 تومان توزیع می‌شد و با قیمت 34 تومان به دست مردم می‌رسید.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به قیمت مصوب جدید 24 هزار و 900 تومانی مرغ، اظهار کرد: مردم از این پس در همه جای کشور بدون هیچ نگرانی و در نزدیک‌ترین محل زندگی خود به قدر کفایت، می‌توانند مرغ را با قیمت مصوب جدید خرید کنند.

وی با بیان اینکه چند قیمتی مرغ در کشور سبب شده بود که در برخی استان‌های مهم تامین کننده با تقاضای 2 تا 3 برابری مواجه شوند، گفت: این افزایش تقاضا عملا به قصد جابه‌جای اتفاق افتاده و نرخ‌ها را در استان‌های مبدا تولید بالا برده بود.

گیلانپور تصریح کرد: به طور مثال تقاضای مرغ در گیلان بالا می‌رفت تا جابه‌جا شود و با قیمت بالاتر در تهران فروخته شود یا تقاضای مرغ در گلستان به شدت بالا رفت تا در استان‌های اصفهان و فارس با قیمت بالاتر عرضه شود.

وی اعلام کرد: با اصلاح نرخ مصوب و افزایش عرضه، در همه استان‌ها بازار مرغ در حال بازگشت به آرامش است و گزارش‌های همکاران ما نیز این موضوع را تائید می‌کند که بازار واکنش بسیار مناسبی را نشان داده است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت مصوب جدید عملیاتی شده و در حال تثبیت است، افزود: هر شب قرارگاه مرغ جلسه دارد و ما در استان‌های مختلف به صورت ویدئو کنفرانس در جلسات شرکت می‌کنیم تا از ادامه آرامش بازار مرغ اطمینان حاصل شده و تصمیمات به روز گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1058691، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
بازار مرغ در ايران انقد اوضاع بدي پيدا كرده كه سوژه رسانه هاي خارجي شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین