پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: لغو طرح ترافیک تهران تنها ۵ درصد بر کاهش ابتلا به بیماری کرونا تاثیر گذاشته است.
شعار سال:مسعود مردانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به افزایش ابتلای خانوادگی به کرونای جهش یافته گفت: قبلا هر فردی که به کرونای چینی مبتلا بود حداکثر ۲ یا ۳ نفر را مبتلا می‌کرد، اما الان هر فردی که به کرونای جهش یافته مبتلا می‌شود حداقل ۷ نفر را می‌تواند مبتلا کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، سرعت انتقال ویروس انگلیسی را ۷۰ درصد بیشتر از کرونای چینی اعلام کرد و افزود: سرعت درگیری ریه مبتلایان در ویروس جدید بیشتر است و یکباره روز سوم و چهارم ریه فرد درگیر و دچار تنگی نفس می‌شود.

عضو کارگروه علمی ستاد کرونا گفت: ابتلای قبلی و زدن واکسن، ایمنی مادام العمر در برابر این بیماری و ویروس ایجاد نمی‌کند.
 
۹۰ درصد افرادی که مراجعه می‌کنند و ویزیت می‌شوند به کرونا مبتلا شده اند

مردانی گفت: ۹۰ درصد افرادی که به من مراجعه می‌کنند و ویزیت می‌شوند به کرونا مبتلا شده اند و اغلب هم خانوادگی و در سفر و دورهمی‌ها کرونا گرفته اند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که تخت‌های بیمارستان‌ها و ظرفیت آی سی یو‌ها پر شده است، به مردم توصیه کرد: رعایت پروتکل‌ها فقط زدن ماسک نیست، بلکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و مراسم‌ها و شستشوی مرتب دست‌ها هم هست.

نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی کرونا استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری با همه روسای بیمارستان‌های استان گفت: برنامه ریزی‌ها برای کاهش رفت و آمد‌ها و منع تردد شبانه و کاهش ساعات کار کارمندان و تعطیلی همه گروه‌های شغلی به جز مشاغل گروه یک و ضروری انجام گرفته است.

سرهنگ جهانی معاون پلیس راهور ناجا هم با اشاره به افزایش تردد‌های بین شهری در ایام عید گفت: در ایام تعطیلات ۴۴۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد که هم آمار تصادفات را بالا برد و هم موجب افزایش بیماری شد.
 
مراکز شماره گذاری از فردا تعطیل هستند

جهانی گفت: مراکز شماره گذاری از فردا تعطیل هستند و همه نوبت‌ها لغو است، و حسب دستور آن‌هایی که وکالت نامه دارند به میزان مدتی که به واسطه شرایط خاص بیماری مراکز شماره گذاری تعطیل است به تاریخ اعتبار وکالت نامه آن‌ها اضافه می‌شود.

معاون پلیس راهور ناجا با اشاره به تعطیلی کلاس‌های آیین نامه در آموزشگاه‌های رانندگی، درباره منع تردد شبانه هم گفت: تردد شبانه در تهران از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و متخلفات از طریق دوربین‌ها جریمه می‌شوند و تاکنون ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره اعمال قانون به واسطه اعمال محدودیت‌های کرونایی انجام شده که بیشتر آن مربوط به تردد غیر مجاز شبانه بوده است.

مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم گفت: طبق بررسی‌ها لغو طرح ترافیک کمتر از ۵ درصد بر میزان مسافران مترو و اتوبوس تاثیر داشته است و در عوض ۲ یا ۳ آسیب دیگر به وجود آورده که یکی تراکم بیشتر در مرکز شهر و افزایش آلودگی هوا بوده است.

او با اشاره به کاهش مسافران حوزه اتوبوسرانی و مترو گفت: تقاضای سفر متناسب با فعالیت اصناف و بازار و ادارات است و اگر این‌ها فعال باشند حجم تردد و مسافر هم بیشتر خواهد بود.

استانداران استان‌های ایلام و مرکزی هم در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به وضعیت قرمز استان هایشان و پر شدن سریع تخت‌های بیمارستانها، گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفته و ممنوعیت‌های اعمال شده برای کنترل بیماری ارائه کردند.

تعداد بازدید : 2


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: eghtesadonline.com، ۵۱۸۱۳۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین