پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: زمانی که کارگاه‌های ساختمانی در گروه اعلامی ستاد مقابله با کرونا برای ادامه فعالیت خود نیستند پس باید فعالیت خود را تا پایان محدودیت‌های کرونایی تعطیل کنند در غیر این صورت شهرداری‌های تهران و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به نظارت و پیگیری آن‌ها اقدام و با متخلفان برخورد کنند.
شعار سال: وضعیت کرونایی اکثر استان‌های کشور به ویژه پایتخت در شرایط قرمز قرار گرفته و بیماری کرونا روز به روز درحال اوج‌گیری است.

بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا از ۲۱ فروردین به مدت ۲ هفته آینده تنها مشاغل ضروری گروه ۱ مجاز به فعالیت هستند. در میان ۲۹ رشته مشاغلی که ستاد مقابله با کرونا آن‌ها مجاز به فعالیت دانسته نام کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های ساخت و ساز قرار ندارد و به این ترتیب آن‌ها نیز مشمول این تعطیلی ۲ هفته‌ای هستند.

اما با توجه به اینکه اولین روز از این محدودیت‌ها سپری شده است، بعضی پروژه‌های ساخت و ساز و کارگاه‌های ساختمانی همچنان مشغول به ادامه فعالیت خود بودند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره تعطیلی ساخت و ساز‌ها در این دوره دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، گفت: اساسا تصمیم‌گیری درباره هرگونه تعطیلی در شهر و یا تعطیلی هر صنفی از جمله کارگاه‌های ساختمانی از اختیارات ستاد مقابله با کرونا است و در اختیارات شورای شهر و شهرداری قرار ندارد.

تهران در میان لیست سیاه شهر‌های کرونایی است
 
 
کارگاه‌های ساختمانی مشمول محدودیت دو هفته‌ای کرونا هستند


سالاری با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای شهر تهران از ابتدا این بوده است که در صورت امکان شهر تهران به مدت دو هفته قرنطینه شود، بیان کرد: پیشنهاد شورا از ابتدای ورود به این شرایط تعطیلی جدی در شهر تهران بوده است تا شاهد تداوم اوج‌گیری شیوع کرونا در شهر نباشیم. چراکه تهران درحال حاضر در میان لیست سیاه شهر‌های کرونایی است و باید بدانیم که جمعیت بسیار زیادی در این شهر ساکن و درحال تردد هستند و تداوم این شرایط جز وخاومت اوضاع پیامد دیگری ندارد.

او افزود: در این شرایط دیگر تعطیلی بعضی اصناف و یا کارگاه‌های ساختمانی جوابگو نیست و باید تدبیری برای کل شهر تهران در نظر گرفته شود.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران زمانی که کارگاه‌های ساختمانی در گروه اعلامی ستاد مقابله با کرونا برای ادامه فعالیت خود نیستند پس باید فعالیت خود را تا پایان محدودیت‌های کرونایی تعطیل کنند در غیر این صورت شهرداری‌های تهران و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به نظارت و پیگیری آن‌ها اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

اوج‌گیری کرونا حاصل تعطیلات نوروزی است

سالاری در ادامه عنوان کرد: شورای شهر تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا بار‌ها اعلام کرده است که جان شهروندان نسبت مسائل دیگر در اولویت است و با وجود اینکه تعطیلی مشاغل در شهر تهران تاثیر بسزایی در منابع درآمدی شهرداری تهران دارد و از نظر منابع درآمدی نیز شرایط مطلوبی برای ما وجود ندارد، اما همواره در طرح‌های محدودیت‌ها پیشگام بودیم که البته گاهی به آن‌ها توجه نشده و گاهی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: تعطیلات نوروز و کاهش رعایت پروتکل‌ها باعث اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور شد و به همین دلیل اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران باید تهیه واکسن چه داخلی و چه خارجی باشد چراکه تمام کشور‌های دنیا اولویت خود را تهیه واکسن و واکسیناسیون مردم خود قرار داده‌اند و تا آن زمان قرنطینه شهر‌ها و تعطیلی‌های سراسری می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: هرچند که در این روز‌های کرونایی وضعیت معیشت مردم به شدت تحت تاثیر کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته است و دولت نیز در این شرایط محدودیت‌هایی را دارد.

سالاری درپایان تصریح کرد: شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده است تا بتواند با همراهی مردم و دولت در این شرایط بحرانی نقشی کمک کننده داشته باشد. در این روز‌ها نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به توقف روند افزایشی ابتلا به کرونا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۲۹۹۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
تهدید کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین