پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
نگاه سنتی شهرداری‌ها به منابع کسب درآمد و گرایشات افراطی به منابع ناپایدار درآمدزایی، مشکلات و نارضایتی‌های فراوانی را برای شهروندان سبب شده به گونه‌ای که بعضا رفتار شهرداری‌ها در گفتمان کف خیابانی به درست یا غلط، به زالو تشبیه می‌شود. مهمترین دلیل این هجمه را می‌بایست در ناکارامدی و لختی شهرداری‌ها در کسب درآمد‌های پایدار و مشروع جستجو کرد. ویدئوکمپینگ یا نور پردازی سه بعدی، یکی از منابع درآمد آتی شهرداری‌ها بوده که ضمن زیباسازی محیطی، می‌تواند جنبه درآمدزایی فوق العاده تبلیغاتی و همچنین اثرات غیرقابل انکاری بر سرگرم سازی شهروندان داشته باشد. حتی از این فناوری می‌توان در افزایش رضایتمندی شهروندان در شرایط کرونا و حضور در خانه نیز استفاده کرد (نور پردازی روی ده‌ها ساختمان بلند شهر).

شعار سال:سیمای شهری چه در روشنایی روز و چه در تاریکی شب باید دارای شکل و محتوا باشد، نور در طراحی شهری دارای کیفیات و ویژگی های متفاوت از قبیل ابزار اطلاع رسانی، شناساندن در مناطق و محلات و افزایش بار هویتی و نمایان کردن نشانه ها، میراث فرهنگی و فضاهای شهری است. از اهمیت نورپردازی شهری به خصوص در شب ایجاد امنیت، دلپذیر کردن فضای شهر و تاثیر مثبت آن بر روی روان شهروندان اشاره نمود. امروزه رشد و توسعه تکنولوژی در نورپردازی و بروز خلاقیت در این زمینه، استفاده از نور را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است‌. ماهیت نورپردازی برخوردار از دو جنبه هنری و فنی است‌. جنبه هنری دارای رویکرد طراحی فضاهای مختلف جهت خلق زیبایی و جنبه فنی آن نیز دارای رویکرد استفاده بهینه از تکنولوژی‌های نوین است. تغییرات ایجاد شده در زمینه نورپردازی در دهه‌های اخیر چنان سریع و رو به تکامل بوده که امروزه نورپردازی به عنوان یک د‌انش تخصصی تلقی می‌شود.

در نورپردازی نما استفاده از رنگ ها، سایه ها و روشنایی ها باید از یک مفهوم و هدفی تبعیت نماید. المان هایی که در نما قرار می گیرند هر یک حرفی و سخنی در مورد این ساختمان و بنا می زنند . رنگ های گرم محیط را صمیمانه تر و رنگ های سرد فضا را جدی و منظم نشان می دهند. فروشگاه اپل همه جا خودش را با نور سفید شدید متمایز می کند. کاخ سفید برای نمایش قدرت و دسیپلین بیشتر نور سفید را به کاربرده است. برعکس یک رستوران خوب برای نمایش فضای گرم و صمیمی در نمای خود المان ها را آفتابی نشان می دهد.

امروزه در همه جای دنیا استفاده از نورهایی که فضای شب را همچون روز شبیه سازی نماید تقریباً منسوخ شده و تمایل به ایجاد فضاهایی با نورپردازی سه بعدی( ۳D ) که از جذابیت بصری فوق العاده ای در شب برخوردار است، هر روز بیشترمی شود . بر اساس توضیحات ارایه شده، فناوری نوین در صنعت تصویرسازی و نمایش سه بعدی تصاویر بر روی اجسام و سطوح با استفاده از تابش نور پروژکتور را ویدئو تری دی مپینگ می گویند . ویدئو مپینگ نوعی پلتفورم نمایشی است که می تواند عناصر بی جان را زنده و اجسام فلت را به صورت سه بعدی به نمایش بگذارد در واقع این تکنولوژی می تواند به صحنه نمایش روح دهد( بطور خلاصه، در ویدئو مپینگ بجای اینکه تصویر دیتا پروژکتور بر روی صفحه ای تخت پخش گردد، تصویر بر روی حجم سه بعدی تابیده می شود).


این ابزار به ما این امکان را می دهد که حتی بناهای تاریخی و یا آثار معماری برجسته شهری را در شب های شهر به کانون توجه بدل نماید که می توان جهت انتقال مفاهیم مورد نظر نیز استفاده کرد. بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند ویدئو مپینگ یعنی قرار دادن یک دستگاه پروجکشن در مقابل یک سطح ، این سیستم از ساختار و پیچیدگی های فنی و مهندسی خاصی برخوردار می باشد که در صورت عدم رعایت ، محصول خروجی را تبدیل به یک پرده پروجکشن ساده نموده و بیشتر تصور یک سینما را در ذهن مخاطب ایجاد می کند ؛ با این تفاوت که تصویر روی سطحی غیر از پرده سینما پخش می گردد .


اجرای ویدئو مپینگ ، نیازمند فراهم سازی و طی پنج دسته فعالیت ها و امکانات بشرح زیر است :

محتوای نمایشی

سخت افزار پخش

سطح پخش تصویر

نگاشت دقیق تصویر

صوت و موسیقی

جای دارد که شهرداری های شهرهای بزرگ و کلانشهرهای کشور، با نگاهی ویژه و برنامه ای خاص به این حوزه ورود کنند. گروه رسانه ای یکم ( پایگاه تحلیلی خبری شعار سال به همراه سایر رسانه های همراه) ،آمادگی  خود برای مشاوره و جهت دهی سودآور به این پروژه ها را ، اعلام می دارد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین