پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
نخستین عقب نشینی ترفندگونه عزیزی خادم، اعلام اضافه شدن یک مقام مافوق احتمالا برای پایین آوردن جایگاه و نقش سرپرست تیم ملی تا سطح یک تدارکاتچی است که البته این توجیه هم تغییری در لحن منتقدان ایجاد نکرده است.
شعار سال: شاید این برای نخستین بار بود که عموم رسانه‌های ورزشی در انتقاد همسو و هماهنگ از یک تصمیم نادرست و عجیب متحد و همصدا شدند تا گسترده‌ترین انتقادات از تصمیم و انتصاب رئیس فدراسیون فوتبال به گوش مردم و افکارعمومی برسد.

مجتبی خورشیدی که شانزدهم فروردین به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد با این وجود که از چهره‌های نه چندان مطرح فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شد حالا در صدر اخبار رسانه‌ها البته با رویکرد انتقادی و منفی قرار دارد.

استعفای سخنگو و مدیر روابط عمومی جدید فدراسیون هم فعلا نتوانسته عزیزی خادم را از این تصمیم منصرف کند، اما فشار برخی نهاد‌های سیاسی، تماس‌های مکرر نمایندگان مجلس و حتی ورود وزارت ورزش به این موضوع ممکن است تغییراتی در تصمیم رئیس تازه وارد فدراسیون فوتبال ایجاد کند.

نخستین عقب نشینی عزیزی خادم، اعلام اضافه شدن یک مقام مافوق برای پایین آوردن جایگاه سرپرست تیم ملی تا سطح یک تدارکاتچی است که البته تغییری در لحن منتقدان ایجاد نکرده است.

توضیحات عجیب و غیر قابل پذیرش عزیزی خادم در برنامه ورزش و مردم روز جمعه پیرامون انتصاب مجتبی خورشیدی نه تنها شرایط را به سود او رقم نزده بلکه فشار انتقادات را بیشتر کرده و حالا اهالی رسانه بر این باور هستند که قطعا رئیس فدراسیون فوتبال هیچ استدلال و توجیه مناسبی برای این تصمیم ضعیف مدیریتی نداشته که حتی نمی‌تواند در مقابل دوربین تلویزیون از انتخاب خودش دفاع کند.

مقامات ارشد فدراسیون فوتبال تاکنون - که البته مدت بسیار کمی از دوره صدارتش گذشته - در جذب منابع مالی چشمگیر بر خلاف شعار‌های پیش از انتخابات ناکام بوده و بر همین اساس به حمایت مجلس و وزارت ورزش برای اجرای برنامه‌های مورد نظر نیاز دارد، اما انتخاب خورشیدی از جمله موانعی است که ممکن است در مسیر حمایت‌ها خلل ایجاد کند.

در این میان نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال که به عنوان یک فعال متمول اقتصادی و با توان مالی بالا برای کمک به فوتبال در مجمع رای گرفت، تا امروز از پرداخت پاداش ناچیز وعده داده شده به ملی پوشان فوتسال بانوان ایران هم عاجز مانده و فعلا نمی شود حسابی روی جیب پر پول این مالک خانم، باز کرد. عده ای حتی معتقدند این زن پرنفوذ در فعالیت های تجاری و بازرگانی، با قرار گرفتن در جایگاه نایب رییسی فدراسیون فوتبال، منافع و سود تازه ای نیز به دست می آورد که قبل از حضور در این سطح فوتبال به آن نرسیده بود.

بنابراین عزیزی خادم یا باید با دفاع از تصمیمات شخصی خودش و تقابل با افکار عمومی و رسانه ها حتی دولت و مجلس بر سر ماجرای انتصاب مجتبی خورشیدی، به تنهایی ادامه مسیر را بهمراه برخی همفکران و حلقه کوچک نزدیکانش دنبال کند و یا در برابر فشار‌ها تسلیم شود و یک گام به عقب برداشته و حکمش عجیبش را ابطال کند.

بر همین اساس به نوشته خانه فوتبال؛ راه حل برون رفت از این بحران خودساخته می‌تواند برکناری یا استعفای تشریفاتی سرپرست جدید تیم ملی باشد که ممکن است در روز‌های آتی تحقق یابد. اما در صورتی که رئیس جدید فدراسیون همچنان بر تصمیم خودش پافشاری کند و خورشیدی در این سمت ماندگار شود مسئولیت مستقیم تبعات این تصمیم و البته شرایطی که در هفته‌های باقیمانده برای تیم ملی فوتبال ایران پیش خواهد بود بر عهده شخص عزیزی خادم خواهد بود و این ماجرا به عنوان اهرمی سنگین، برای محکوم نمودن احتمالی رییس فدراسیون در دادگاه افکارعمومی و فوتبال دوستان به کار خواهد رفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۲۵۲۸۸، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین