پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: برجام توانست قطار سرمایه‌گذاری را به مسیر اصلی خود بازگرداند اگرچه سرعت اصلی را ندارد، اما در مسیر تعادل قرار گرفته است.

شعار سال:

سید جواد قوام‌شهیدی در نشست معاون اجرایی رییس‌جمهور با فعالان اقتصادی استان مرکزی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، این نشست را محل تلاقی نظرات ایرانیان خارج از کشور و ظرفیت‌های موجود و پروژه‌هایی دانست که می‌تواند در استان شکل بگیرد و موجب انتقال دانش فنی توسط ایرانیان خارج از کشور شود.

او بیان کرد: ایرانیان به‌ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور در قله سرمایه‌گذاری و ایده‌پردازی و ... هستند و در هر جای دنیا ایرانیان خارج از کشور منشاء تحولات بسیاری در عرصه‌های مختلفند.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور باید آن‌ها در داخل کشور و در مجلس دارای نماینده باشند چرا که صدای آن‌ها در مجلس شنیده نمی‌شود، البته تحقق این مهم مشکلات قانونی دارد، اما نشدنی نیست.

قوام‌شهیدی اظهار کرد: این افراد در بسیاری از عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند و فعالیت‌های بسیاری در خارج از کشور انجام می‌دهند و به راحتی می‌توانند حلقه واسطی در علم، ثروت و توسعه باشند.

او تصریح کرد: در وزارت خارجه وظایف مربوط به ایرانیان خارج از کشور به دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور واگذار شده که وظایف اداری و تحلیل مطالب دارد و آمادگی داریم مسایل ایرانیان خارج از کشور را بشنویم و آن چه برای حضور فیزیکی و غیرفیزیکی آن‌ها لازم است را تسهیل و پیگیری کنیم.

قوام شهیدی اظهار کرد: در استان‌ها اخبار خوبی از این‌گونه جلسات رسیده است به عنوان مثال از برخی استان‌ها هم‌چون قزوین هیچ گلایه‌ای شنیده نشد و میل به سرمایه‌گذاری با ارقام بالا بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار در این استان از زمان پسابرجام تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: گزارشات مثبتی در خصوص بانک‌ها رسیده است، مشکل باز کردن حساب در بانک‌های خارجی نیز رفع می‌شود، هم‌چنین در فروش و صادرات مشکلات به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قوام شهیدی با بیان این که امروز فرصت‌های مطلوبی در عرصه‌های مختلف گشایش می‌یابد، افزود: گام‌های مثبتی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و ... برداشته شده است و آثار آن در آینده مشاهده خواهد شد.

او ادامه داد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در حال محقق شدن است و تمام فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی در حال شکل گرفتن است.

قوام شهیدی گفت: هدف ما دفاع از هویت، حقوق و ترویج خط و زبان فارسی و استفاده از جایگاه ایرانیان در توسعه ملی است که این مهم یکی از سرفصل‌های مهم مورد نظر سازمان ملل متحد است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 2 آبان 1395، کد مطلب:  95080201027   : www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین