پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
امروز معاون سیاسی وزارت خارجه اعلام کرد در پاسخ به خرابکاری در تاسیسات نطنز غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز میکند. قبلاً هم رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال ۹۹ فرموده بودند که اگر نیاز باشد چنین اقدامی را انجام خواهیم داد.
شعار سال: هرچند غنی‌سازی ۶۰ درصد را در آینده برای پیشرانه های هسته‌ای، برخی رادیو داروها و ... نیاز داشته باشیم اما در شرایط فعلی از حیث قابلیت استفاده، هزینه نگهداری، میزان قابل استحصال و ... شاید به صرفه هم نباشد. پس این سوال مطرح می گردد که چرا نظام در موقعیت فعلی دستور به چنین کاری داد؟

برای فهم علت غنی‌سازی ۶۰ درصد باید این نکته را بدانیم که رژیم صهیونیستی و آمریکا در یک تقسیم کار مشترک به دنبال این بودند که در مذاکرات فعلی ابزارهای چانه زنی جمهوری اسلامی در میز مذاکرات را از ایران بگیرند تا به نوعی ایران در میز مذاکره با دست خالی و بسته حاضر شود.

بر این اساس باید غنی سازی ۶۰ درصد از سوی نظام را برای به دست آوردن دست برتر و تغییر موازنه به نفع جمهوری اسلامی دانست. هر چند ضربه نطنز ضربه سختی بود ولی جمهوری اسلامی نشان داده است بازی را خوب می فهمد، عجولانه تصمیم نمی گیرد و پاسخ‌هایش منطقی و زهردار است. موضع گیری سخنگوی کاخ سفید نشان داد آمریکایی‌ها منطق ایران را به درستی فهم کرده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حامیان ولایت، تاریخ انتشار ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 233826، ehavadar.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین