پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد گلایه‌های علیرضا دبیر و تمایل او برای دریافت بودجه بیشتر برای فدراسیون کشتی بیان کرد: از فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها، نتایج خیلی خوبی به همراه دارد. باید اجازه بدهیم کشتی با شرایط باثبات به سمت المپیک برود. امیدوارم دبیر، وقتی با خزانه‌دار خودش بگذارد تا این خزانه‌دار، مسائل مربوط به بودجه و امور مالی را به او آموزش دهد. دبیر با مسائل بودجه و مالی آشنا نیست و ما 8.5 میلیارد تومان به حساب فدراسیون کشتی واریز کردیم که امضای خزانه‌دار را هم داریم.
شعار سال: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امیدوارم دبیر، وقتی با خزانه‌دار خودش بگذارد تا این خزانه‌دار، مسائل مربوط به بودجه و امور مالی را به او آموزش دهد.

سیدرضا صالحی امیری درباره وضعیت برگزاری مسابقات المپیک توکیو اظهار داشت: مردم ژاپن نگران هستند که حضور 11 هزار ورزشکار و حدود شش هزار کادر سرپرستی، به گسترش کرونا منجر شود، اما دولت ژاپن سیاستی در پیش گرفته که تمام 17 هزار نفر در دهکده باشند؛ یعنی آنها یک هفته قبل از اول مرداد تا 17 مرداد از دهکده خارج نخواهند شد و رویداد در قرنطینه کامل برگزار می‌شود. روز گذشته (جمعه) آخرین موضع‌گیری رسمی از سوی باخ بود که گفت المپیک تحت هر شرایطی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تمام تیم‌های المپیکی درگیر اردو هستند، تصریح کرد: وزنه‌برداران ما فردا عازم ازبکستان خواهند بود. ورزشکاران بوکس نیز اعزام شدند و بقیه در مسیر کسب سهمیه بوده و در مجموعه ‌ای خود یا مجموعه آکادمی ملی المپیک در اردو هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد پیش‌بینی خود از جایگاه مدالی کاروان ایران بیان کرد: هنوز سهمیه‌ها قطعی نشده است. ما 58 سهمیه داریم که با سهمیه‌های کشتی قدمی جدی به جلو برداشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم 60 تا 65 سهمیه داشته باشیم. همچنین تاکنون 43 درصد سهمیه‌ها کسب نشده و نمی‌توانیم قضاوت روشنی درخصوص رقبا و تعداد مدال‌های خودمان داشته باشیم.

صالحی‌امیری که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا تزریق واکسن به المپین‌ها اجباری است یا اختیاری، گفت: از نظر کمیته بین‌المللی المپیک، هیچ اجباری برای واکسن وجود ندارد و تنها توصیه کردند واکسن بزنید. حتی گفتند حاضریم دو برابر کاروان واکسن رایگان بدهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مکاتباتی که با وزارت بهداشت داشتیم، به ما گفتند مشکلی برای این تعداد سهمیه نداریم و کل کاروان از جمله مربیان و بدنسازان معرفی شدند. هفته گذشته حدود 200 نفر واکسن گرفتند و بقیه طی امروز یا فردا واکسن خواهند گرفت تا کاروان ما با سلامت کامل و بدون دغدغه به توکیو برود. واکسن برای قهرمانان، امنیت ذهنی ایجاد می‌کند و ژاپن هم پروتکل‌های بهداشتی خود را اعمال می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون کسی از کاروان المپیکی ایران بوده که بگوید واکسن نمی‌خواهم، اظهار داشت: در حد یکی دو نفر که برای آنها قبل از اعزام اقدام می‌شود.

صالحی‌امیری در مورد لباس کاروان ایران گفت: هزار و 200 نفر نمونه کار دادند که ما به کار ورود نکردیم و وزارت ارشاد داوری کرد. سپس نمونه‌ها به 213 نفر، سپس به 10 نمونه و حالا به سه نمونه ختم شده است. طی روزهای آینده یک نمونه برای المپیک، یک نمونه برای رویدادهای چین و یکی هم به رویداد تایلند تعلق می‌گیرد. ما در سال 1400 شش رویداد المپیکی داریم که سه رویداد در چین است. رویداد اسلامی قونیه را خواهیم داشت که بسیار باشکوه است و مسابقات داخل سالن تایلند نیز در برنامه امسال است.

وی در مورد گلایه‌های علیرضا دبیر و تمایل او برای دریافت بودجه بیشتر برای فدراسیون کشتی بیان کرد: از فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها، نتایج خیلی خوبی به همراه دارد. باید اجازه بدهیم کشتی با شرایط باثبات به سمت المپیک برود. امیدوارم دبیر، وقتی با خزانه‌دار خودش بگذارد تا این خزانه‌دار، مسائل مربوط به بودجه و امور مالی را به او آموزش دهد. دبیر با مسائل بودجه و مالی آشنا نیست و ما 8.5 میلیارد تومان به حساب فدراسیون کشتی واریز کردیم که امضای خزانه‌دار را هم داریم.
 
بیشتر بخوانید: 

رئیس کمیته ملی المپیک با انتقاد از رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: تقاضای دبیر 55 میلیارد است که کل بودجه ما برای 52 فدراسیون، 50 میلیارد تومان است. ما 80 میلیارد تومان بودجه برای برگزاری شش رویداد داریم که یعنی کل بودجه ما برای سال گذشته، 130 میلیارد تومان بوده است. بودجه ما برای سال 1400 مبلغ 166 میلیارد است. نمی‌توانیم کل 50 میلیارد تومان را به یک فدراسیون بدهیم و سایر فدراسیون‌ها را تعطیل کنیم. با هیچ مدیری بر سر بودجه، نظام چانه‌زنی نداشتیم و بودجه‌ها بر مبنای شاخصه‌ها توزیع می‌شود.

صالحی‌امیری با بیان اینکه کشتی تاکنون بالاترین امتیاز را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: کشتی هزار امتیاز گرفت که معادل چهار میلیارد تومان است. عقل سلیم و کسی که با حداقل برنامه‌ریزی مالی آشنا باشد، می‌تواند 50 میلیارد بودجه فدراسیون‌ها را به یک فدراسیون بدهد؟ وظیفه کمیته ملی المپیک، تأمین منابع ارزی و ریالی لازم برای برگزاری رویدادهای المپیکی است که معادل 80 میلیارد تومان برای همه فدراسیون‌ها، از جمله کشتی هزینه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک کمک‌های مالی برای فدراسیون‌ها برای توسعه ورزش‌های قهرمانی خواهد داشت، عنوان کرد: کمک‌های جدی به کشتی داشتیم و سال گذشته بالاترین دریافتی سال‌های اخیر از کمیته در برگزاری اردوها و کمک‌های ویژه به این فدراسیون بوده است. همه فدراسیون‌ها برای تأمین نیازهای خود به سمت اسپانسرها می‌روند و این اتفاق برای کشتی هم افتاده است. این موضوع باید تقویت شود و همه برای برطرف شدن مشکلات کشتی باید کمک کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان اظهار داشت: تا امروز گزارشی از عملکرد کشتی دریافت نکردم. من با فدراسیون کشتی مکاتبه و تفاضا کردم منابع دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و سایر منابع را در سایت خود منتشر کنند تا شفاف شود و همه از نحوه هزینه مطلع باشند. با این حال فدراسیون گزارش مستندی ارائه نکرده است.
 
بیشتر بخوانید: 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۲۴۸۶۱۵۳، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
انگار همه ورزشی ها شاکی هستن. اون از فوتبال که همش فساد و لابی شده اینم از کشتی که دبیر همیشه شاکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین