پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
وزارت خارجه اوکراین امروز در اقدامی تنش‌آفرین، دیپلمات ارشد سفارت روسیه در کی‌یف را اخراج کرد.
شعار سال: وزارت خارجه اوکراین امروز شنبه با اعتراض نسبت به اخراج دیپلمات این کشور از مسکو در اقدامی تنش‌آفرین اعلام کرد که دیپلمات ارشد سفارت روسیه در کی‌یف از ۱۹ آوریل ۷۲ ساعت وقت دارد خاک اوکراین را تَرک کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه اوکراین در این خصوص آمده است: در پاسخ به آنچه در ارتباط با کنسول ما در سن پترزبورگ روی داده است؛ دیپلمات ارشد سفارت روسیه در کی‌یف از تاریخ ۱۹ آوریل ۷۲ ساعت وقت دارد خاک اوکراین را تَرک کند.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش از احضار دیپلمات ارشد اوکراین در مسکو خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: به دنبال بازداشت کنسول اوکراین، «واسیلی پوکوتیلو» (Vasily Pokotilo) کاردار کی‌یف به وزارت خارجه در مسکو احضار گردید و به فرد خاطی توصیه شد از ۱۹ آوریل تا ۷۲ ساعت زمان دارد خاک روسیه را تَرک کند. طرف روس به غیرقابل قبول بودن این نوع فعالیت‌ها که با وضعیت همکاری‌های کنسولی متناقض و به ضرر منافع امنیتی فدراسیون روسیه است، اشاره نموده است. اقامت وی در خاک روسیه مورد تمایل نیست و از ۱۹ آوریل توصیه می‌شود مرز‌های کشور را ظرف ۷۲ ساعت تَرک کند.

آژانس امنیت فدرال روسیه پیشتر از بازداشت «الکساندر سوسونیوک» (Alexander Sosonyuk) سرکنسول اوکراین در شهر سن پترزبورگ به اتهام جاسوسی خبر داد.

گفته می‌شود که وی حین دیدار با یک شهروند روس و در حال تلاش برای کسب اطلاعات محرمانه از جمله دیتای مربوط به نهاد‌های وابسته به قوه مجریه روسیه بازداشت شده است.

آژانس امنیتی روسیه می‌گوید که به اتهامات این دیپلمات اوکراینی در چارچوب قوانین بین المللی رسیدگی خواهد شد.

طبق کنوانسیون وین، دیپلمات‌ها از مصونیت برخوردارند حال آنکه در صورت نقض قوانین محلی یا انجام اقدامات خصمانه، از کشور میزبان اخراج خواهند شد.

بازداشت این دیپلمات اوکراینی درحالی است که رابطه مسکو-کی یف به شدت درگیر تنش است.

روسیه می‌گوید دولت کی یف با تحریک جدایی طلبان شرق اوکراین، مناطق مرزی را ناامن کرده تا آنجا که مسکو مجبور شده در اقدامی دفاعی، حضور نظامی در مرز‌ها را افزایش دهد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۱۹۱۳۹۴، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین