پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
سرپرست تیم دوچرخه سواری با اشاره به تاثیرات مثبت این برنامه فرهنگی و ورزشی از کمبود امکانات و چشم انتظاری دوچرخه سواران پایتخت اقتصادی ایران برای داشتن یک پیست استاندارد خبر داد.

شعارسال: محسن پور سرپرست یکی از تیم های دوچرخه سواری استان در همایش سه شنبه های بدون خودرو  گفت: امروز شهر بندرعباس شاهد آغاز به کار همایشی تحت عنوان سه شنبه های بدون خودرو بود که این برنامه فرهنگی ورزشی در نقاط مختلفی از ایران راه اندازی شده است و با هدف حفظ محیط زیست، یک روز در هفته به جای استفاده از خودرو اقدام به جابجایی با دوچرخه یا به صورت پیاده می نمایند و اینگونه در کنار ورزش و حفظ سلامتی به طبیعت و اکوسیستم شهری نیز احترام می گذارند و در بهبود شرایط محیط زیستی می کوشند.

وی در ادامه افزود: در استان هرمزگان گروه های متعددی در زمینه دوچرخه سواری و پیاده روی فعالیت دارند که با تشکیل این کمپین تمام این گروه ها به صورت هماهنگ روز سه شنبه را برای فعالیت چند ساعته خود انتخاب نموده اند که با این کار علاوه بر انسجام بیشتر بین گروه های ورزشی، سعی در انتشار و گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه سالم و عدم استفاده از خودرو شخصی در موارد غیر ضروری را دارند چون، حتی یک روز کمتر استفاده نمودن از خودرو هم در پاک شدن هوای شهری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

محسن پور با اشاره به اینکه تبلیغات زیادی برای این کمپین انجام نشده تصریح کرد: با وجود اینکه از ایده تا اجرایی شدن این طرح حدود دو هفته زمان برده، فرصت زیادی برای تبلیغات وجود نداشت اما با این حال شهروندان استقبال خوبی از این برنامه داشته اند و امروز علاوه بر حضور شهروندان گرامی شاهد حضور مسئولین استانی هم در این کار بزرگ هستیم.

وی در خصوص تاثیر این برنامه فرهنگی،ورزشی در جامعه گفت: اجرای این سری برنامه ها علاوه بر بحث محیط زیستی و احترام به طبیعت موجب ایجاد فضایی سالم برای خانواده ها و جوانان ما می شود و ایجاد فضای سالم و با نشاط برای جوانان از بی راهه رفتن آنها جلوگیری می نماید و خروجی آن جامعه ای سالم و تهی از فساد خواهد بود.

سرپرست گروه دوچرخه سواری در خصوص شرایط استان هرمزگان برای ورزش دوچرخه سواری گفت: شرایط جوی و آب و هوایی استان هرمزگان نسبت به بقیه استان ها به صورتی است که برای دوچرخه سواری بسیار مطلوب است. در واقع از مرکز ایران به سمت شمال کشور که برویم تیم های دوچرخه سواری فقط می توانند در تابستان اقدام به رکاب زنی نمایند و سرما نمی گذارد که در سایر فصول فعالیتشان را به خوبی انجام دهند، اما در هرمزگان این مشکل وجود ندارد و شرایط مطلوبی برای دوچرخه سواران محیا می باشد.

محسن پور گفت: متاسفانه در استان و شهر بندرعباس، امکانات و محل مناسبی که دوچرخه سواران بتوانند به تمرینات حرفه ای بپردازند وجود ندارد و ما مدت هاست در آرزوی یک پیست استاندارد می باشیم و عدم وجود مکان مناسب موجب شده که دوچرخه سواران در مکان های نامناسب رکاب بزنند که این امر موجب چند مورد تصادف برای ورزشکاران ما شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت هرمز، تاریخ انتشار: 5آبان1395، کدخبر: 363764: www.hormoz.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین