پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
با وجود انتقادهای زیادی که به تقض حقوق بشر گسترده از طرف عربستان سعودی وارد است، اما آلمان در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۶ تسلیحاتی به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون یورو به این کشور صادر کرده است.

شعارسال: دولت آلمان در نیمه ابتدایی سال 2016 صادرات تسلیحاتی به ارزش 4 میلیارد یورو داشته است.

سایت رادیو آلمان در خبری به میزان صادرات تسلیحات آلمان به عربستان که انتقادهای زیادی به نقض حقوق بشر در آن وارد است پرداخته و با استناد به گزارش صادرات تسلیحات آلمان نوشت: در این دوره زمانی آلمان تقریبا حدود 500 میلیون یورو صادرات سلاح به عربستان سعودی داشته که جنگ یمن را به راه انداخته است.

چندین بالگرد، تجهیزات زمینی برای عملیات پرواز و قطعاتی برای هواپیماهای جنگی سهم این شیر خاورمیانه (عربستان) از سلاح های ساخت آلمان بوده است.

البته دولت آلمان از سیاست‌های تسلیحاتی خود دفاع کرده و با وجود افزایش صادرات سلاح به مناطق بحرانی و پر تنش، سیاست های خود در این راستا را محدود و شفاف ارزیابی کرده است.

در گزارش صادرات تسلیحات دولت در نیمه ابتدایی سال 2016 که خبرگزاری آلمان ارائه داده آمده است که توجه به مسئله حقوق بشر در کشور پذیرنده این تسلیحات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل نبود پیش شرط های کافی 34 قرارداد تسلیحاتی به ارزش حدود 9.6 میلیون یورو رد شده است.

بر اساس گزارش صادرات تسلیحات آلمان در نیمه ابتدایی سال 2016 پنج کشور از 10 کشوری که از مهم ترین کشورهای هدف در صادرات تسلیحات آلمان به شمار می رفتند از مناطق پر تنش و بحرانی بوده اند. ترکیه در مقایسه با همین دوره زمانی در سال گذشته از جایگاه 25 به جایگاه هشتم صعود کرده است.

کشورهای الجزایر، عربستان، امارات و کره جنوبی در بین ده کشور اول وارد کننده تسلیحات آلمان هستند.

دولت آلمان حدود نیم میلیارد دلار نسبت به نیمه ابتدایی سال گذشته مجوز صادرات تسلیحات بیشتری را صادر کرده است.

اپوزیسیون آلمان انتقاد شدیدی به صادرات تسلیحات بالای آلمان بخصوص به مناطق بحرانی وکشورهایی مانند عربستان سعودی وارد کرده اند.

سازمان عفو بین الملل نیز با توجه به صادرات تسلیحات بالای دولت آلمان از برلین خواستار تضمین هایی شد که تسلیحات و مهمات آلمانی از طرف کشورهای دوست آلمان مانند آمریکا علیه غیر نظامیان مور استفاده قرار نمی گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 آبان 1395، کدمطلب: 1223470 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین