پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
داریوش ارجمند، حشمت فردوس سابق و یاور چلویی امروز، با توسل به ارزش‌های مردسالارانه جامعه و توهم سنتی احترام به سن و سال به هر قیمتی، چنان در نقش خود فرورفته که گمان می‌کند می‌تواند بر تن و بدن تمام زنان مثل آن پدرشوهر دیکتاتور قلدرمآب سریال ستایش تصمیم بگیرد، در مورد جنبش‌های زنان و فمینیسم و اینکه زنان چه کنند و چه نکنند و حتی ورزش زنان اظهار نظر می‌کند.

شعار سال:داریوش ارجمند، حشمت فردوس سابق و یاور چلویی امروز، با توسل به ارزش های مردسالارانه جامعه و توهم سنتی احترام به سن و سال به هر قیمتی، چنان در نقش خود فرورفته که گمان می کند می‌تواند بر تن و بدن تمام زنان مثل آن پدرشوهر دیکتاتور قلدرمآب سریال ستایش تصميم بگیرد، در مورد جنبش های زنان و فمینیسم و اینکه زنان چه کنند و چه نکنند و حتی ورزش زنان اظهار نظر می کند.

او نماینده مردانگی سنتی و هژمونیک است که هر آنچه غیر از مرد هترونورماتیو سرکوبگرانه دارای مردانگی چیره را فاقد عقل و شعور می داند که می بایست آن را کنترل کرد.

هرآنچه که خلاف میل مردانه و خارج از چهارچوب های نظری او باشد باطل است، چنین مردانگی حتی نیازی به مطالعه و کسب آگاهی در خود نمیبیند و خودبرتر بینی و حس کمال مطلقش مانع از تحقیق و درک می شود و اینچنین مردسالاری بر کارگزارانش ضربه میزند.

او هرگونه لوازم منتسب به زنان و زنانگی از جمله لوازم آرایشی را نیز بمنزله ابزار تحقیر استفاده می کند و در خیال او فمینیست ها عده ای زن هستند که خرج لوازم آرایشی شان را خودشان می دهند او همان زنانگی را از زنان می طلبد، که خود، آن را دست مایه خوار ساختن زنان قرار می دهد.

زنی که بدنش ظرافت زنانه نداشته باشد و در خدمت مرد نباشد و رحمش ابزار زایایی مرد نباشد و مادر نباشد به چه دردی می خورد؟

دم خروس مردسالاری اینجا بيرون می زند که صرفاً بدن منتسب به بدن زنانه داشتن ملاک کافی نیست، اینکه زن باشی و در خدمت مرد باشی و رَحِمت برای مردسالاری و سرمایه داری کار کند زن بودنت را تکمیل می کند.

نیازی نیست که با ترس و لرز از حشمت فردوس خروار نمونه های مادران وزنه بردار را برای تبرئه از یاوه ها ردیف کنیم تا ثابت کنیم که چنین نیست و چنان نیست که این خود تایید و تشدید بر «وظیفه» مادری زنان خواهد بود، اما لازم است که تاکید کنیم که فمینیسم و فمینیست به گوش حشمت با همه جلال و جبروتش هم رسیده و بدجور احساس خطر کرده که دربه در دنبال تریبونی می گردد که هوار زند و بیانیه صادر کند نمیگذاریم مردانگی بمیرد!!

اما وقتش گذشته...

زنان آگاه شده اند...

به قول «شیرلی چیشولم» اولین زن سیاهپوست که به کنگره آمریکا راه پیدا کرد حتی اگر سر میزی به ما جا ندادند با خودمان صندلی تا شو داریم و منتظر شما و امثال شما نمی مانیم که جایگاه مناسب ما را تشخیص دهید.

تعداد بازدید : 15

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از جامعه شناسی زن امروز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین