پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی که در جلسه علنی امروز از پاسخ‌های علیرضا رزم حسینی درباره واردات بی رویه کالا قانع نشده بودند، اما پاسخ‌های وی در باره‌ی افزایش قیمت سیمان و فولاد را قانع کننده دانستند.
شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بعد از استماع پاسخ‌های علیرضا رزم‌حسینی به سوال جواد کریمی قدوسی درباره علت افزایش دویست درصدی قیمت فولاد و سیمان طی هشت ماه گذشته قانع شدند.

کریمی قدوسی درمورد افزایش قیمت سیمان خطاب به وزیر صمت گفت: جمهوری اسلامی یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیمان است و این حق مردم است که سیمان با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. در این شرایط با توجه به افزایش قیمت سیمان برخی از هموطنان قادر به ساخت مسکن نیستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بنابر مشاهدات عینی فامیل‌های قدرت و ثروتی شکل گرفته است که بیش از چند برابر ۵۰ فامیل دوره طاغوت است. یکی از این فامیل‌های قدرت و ثروت مسلط به صنعت فولاد کشور است، دیگری مسلط به نفت و پتروشیمی از طریق باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو است.

وی افزود: براساس گزارش رسمی، امروز ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که بر این اساس ۵۰ میلیون تن سنگ آهن از معاون کشور استخراج می‌شود، از این ۵۰ میلیون تن انفال، چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟

کریمی قدوسی اضافه کرد: اختیار این انفال برعهده نظام اسلامی است که اگر ۵۰ میلیون تن سنگ آهن با قیمت هر تن ۱۵۰ دلار و با دلار ۲۰ هزار تومانی محاسبه کنیم، رقم آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. در حالی که نماینده در برابر وزیر برای اختصاص قیر مورد نیاز برای ۵ کیلومتر راه روستایی، خم و راست می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی هم در تذکری به وزیر صمت بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم افزایش قیمت کالا‌های اساسی است و این در حوزه اختیارات وزرات صمت است، برای تامین کالا‌های اساسی یارانه در نظر گرفته شده در بودجه ۸ میلیارد دلار یارانه برای کالا‌های اساسی دیده شد تا نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده متضرر شوند، این موضوع بر عهده دولت و وزارت صمت است و انتظار می‌رود در حوزه کنترل قیمت و گرانی‌ها اقدامات لازم صورت گیرد و نمایندگان مجلس پس از شنیدن سخنان وزیر صمت از پاسخ‌های وی قانع شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۳۳۱۰۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین