پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ظاهر و نمای ساختمان‌ها متعلق به همه شهروندان است و باید از ساختاری زیبا و همگن برخوردار باشد و تاکید بر نورپردازی نمای ساختمان، هیچ تقابلی با مصرف بهینه انرژی برق ندارد.

شعارسال: غلام‌مهدی حقدل اظهار کرد: ما همواره بر لزوم توجه به ضرورت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف و همچنین مصرف مناسب آب، تاکید داشته و داریم، اما اینکه سازندگان ساختمان ملزم به نورپردازی شده‌اند، به‌معنای چراغانی کردن ساختمان نیست.

وی بیان کرد: نورپردازی می‌تواند با استفاده از شیوه‌های نوین و لامپ‌های کم‌مصرف موجود و با شیوه‌های بهینه انجام شود و حتی به‌نوعی، الگوسازی برای امکان استفاده مطلوب از انرژی برق در زیبایی‌های شهری است. یکی از ضرورت‌ها و نیازهای شهروندان خصوصا در کلان‌شهرها، شادابی، نشاط و روحیه امید برای افزایش بهره‌وری و کاهش تنش‌های اجتماعی است. از راهکارهای مهم برای ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم، زیباسازی ظاهر شهرها است.

حقدل تصریح کرد: نمای ساختمان‌ها در اکثر شهرهای بزرگ ایران، نماهای همگن و متناسبی نبوده و بروز دهنده فرهنگ و تمدن و باورهای دینی و اعتقادی مردم نیست، استفاده از نورپردازی، می‌تواند در بهبود وضعیت ناهمگون نمای ساختمان‌ها کمک کند.

او با تاکید بر اینکه هیچ شهروندی را الزام به استفاده از تعداد مشخصی لامپ نکرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت نیرو، توانیر و شرکت‌های توزیع برق، هم‌اینک شهروندان حتی می‌توانند از برق خورشیدی برای تامین روشنایی‌های عمومی ساختمان‌ها استفاده کنند.

حقدل اظهار کرد: کاش به‌جای آنکه به‌دنبال تقابل با یک اقدام مناسب در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهرها، باشیم، به‌دنبال ایجاد بسترهایی برای توسعه استفاده از روش‌های بهینه‌سازی مصرف باشیم. یکی از این روش‌ها، ایجاد امکان استفاده از انرژی خورشیدی یا راهکارهای دیگری است که متخصصان فن، حتما اشراف بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز و در حالی که دولت امکانات مالی لازم را برای دنبال کردن مسائل فرهنگی و ایجاد و توسعه فضاهای رفاهی و عمومی در اختیار ندارد، شوراها و شهرداری‌ها، در همه ابعاد، گام‌های بلندی را برداشته‌اند و این حرکت به فضل الهی ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با وجود تمام مشکلات و تنگناها، شورای اسلامی و شهرداری شیراز هم تمام تلاش خود را به این معطوف داشته که از منابع مختلف و مطمئن، اعتبارات لازم را برای انجام وظایف و اهداف تبیین و ترسیم شده، تامین کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25آبان1394، کد مطلب: 94082514974: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین