پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
مردم جزیره هرمز که فکر می کردند با منطقه آزاد شدن این جزیره وضعیت اقتصادی و معیشت آنها بهبود می یاید حال از بلاتکلیفی این جزیره ابراز نارضایتی می کنند .

شعار سال: پیشینه تاریخی و سابقه انقلابی مردم جزیره هرمز بر هیچ کسی پوشیده نیست و جزیره ای که نام نگین را با خود به یدک می کشد اکنون به ویرانی تبدیل شده است و این جزیره چهره ای جز محرومیت در خود ندارد و مردم این جزیره با مشکلات دست و پنجه نرم می کند ، وقتی بنای منطقه آزاد شدن در این جزیره نهادینه شد جرقه امیدی در دل مردم این جزیره روشن شد اما این جرقه در حد یک نوسان بود و امید مردم این جزیره را برآب کرد .

بیش از دو سال از افتتاح دفتر مدیریت منطقه آزاد جزیره هرمز می گذرد اما در طول این مدت نه تنها این دفتر هیچ نفعی برای مردم محروم این جزیره نداشته است بلکه خود تبدیل به آینه دقی شده تا بی توجهی مسئولان را دو چندان به رخ هرمزی ها بکشاند.

مقوله الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم اگر چه هنوز به صورت قانونی مصوب نشده اما دو سال است که عده ای را در منطقه آزاد قشم حداقل به نان و نوایی رسانده و ماهیانه به نام هرمز حقوقی را دریافت می کنند .

اما در این بین چیزی که بیشتر به چشم می زند تعطیلی دفتری است که کلی هزینه برای تجهیز و راه اندازی آن از بیت المال خرج شده و اکنون در زیر غبار ، هرمزی ها را نگران کرده است.

قفل و زنجیری که به دفتر منطقه آزاد هرمز زده شده اکنون ماه هاست که زنگ زده و معلوم نیست که دوباره باز شود و این موضوعی بود که دکتر رئیسی معاون منطقه آزاد قشم در جلسه ای که با فعالین گردشگری هرمز داشت به آن اعتراف نمود.

و هر چند در آن جلسه مقرر شد تا نیروهایی از گردشگری و عمرانی منطقه آزاد برای رفع مشکلات مردم هرمز بزودی در آنجا مستقر و از نیروهای بومی هرمز نیز استفاده شود اما پس از گذشت هفته ها از آن جلسه و بازگشت مسئولین منطقه آزاد به قشم به ورطه فراموشی سپرده شد.

لذا به نظر می رسد اگر منطقه آزاد شدن هرمز هر چند هنوز نفعی برای مردم این جزیره نداشته اما تا کنون توانسته برای عده ای حقوق ماهیانه به همراه داشته باشد و برای مردم هرمز شاید این درس عبرتی باشد که سالی که نکوست از بهارش پیداست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایاه خبری دانشجویی هرمزپرس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب:: www.hormozpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین