پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
هفته گذشته خبر شکایت ۳۰ تیم حاضر در رده‌های مختلف فوتبال تهران از باشگاه استقلال خبرساز شد. این تیم‌ها با تهیه نامه‌ای خطاب به ریاست جدید فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته انضباطی این فدراسیون، خواستار رسیدگی به تخلف هیات فوتبال در ثبت قرارداد بازیکنان استقلال در فوتبال پایه شدند.
شعار سال: اما این پرونده قدمتی پنج‌ماهه دارد و حالا با اتمام رقابت‌های تیم‌های پایه و قهرمانی استقلال در این مسابقات دوباره سر زبان‌ها افتاده است. تیم‌هایی مثل، پیکان، سایپا، آکادمی کیا، پاس قوامین، المپیک اندیشه، نهال شمیران و شاهین در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی ارسال کردند مدعی تخلف هیات فوتبال استان تهران شده بودند. آن‌ها در این نامه مدعی شدند با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، هیات فوتبال تهران قرارداد بازیکنان جدید این تیم را ثبت کرده است.

رسیدگی به پرونده تخلفات استقلال از سوی فیفا یا CAS؟
هادی مهدوی‌کیا سرمربی تیم آکادمی کیا در این باره گفته بود: «پنج ماه است پرونده را دنبال می‌کنیم، اما متاسفانه هیات فوتبال استان تهران در جلسه اول دادرسی اعلام کرد، به دلیل پرطرفدار بودن تیم استقلال از شکایت خود بگذرید و اتفاقی است که پیش آمده. متاسفانه حتی در قوانین دست برده و تاریخ ثبت قرارداد‌ها را تغییر داده‌اند. همه تیم‌های شاکی قبل از دست بردن در این تاریخ‌ها از قوانین و مقررات و زمان ثبت قرارداد‌ها عکس دارند و اسنادمان درباره جابه‌جایی و تغییر در زمان ثبت قرارداد‌ها هم موجود است. هیچ راهی برای فرار از این تخلف وجود ندارد.»


رسیدگی به پرونده تخلفات استقلال از سوی فیفا یا CAS؟
هرچند تیم‌های حاضر در لیگ رده‌های پایه شکایت‌شان را به کمیته انضباطی بردند، اما در نهایت این کمیته رأی به برائت باشگاه استقلال داد. احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال، نیز بعد از ابلاغ این رأی گفته بود: «الحمدلله که پاکی و درستکاری تیم‌های پایه استقلال در این ماجرا ثابت شد. استعداد‌های آینده‌دار استقلال بحق قهرمان ۲ رده پایه شده‌اند و در ۲ رده دیگر هم روی سکو ایستاده‌اند. از جریان‌سازان این اتهام که خودشان تخلف‌شان قطعی شده تعجب می‌کنم که با علم بر اینکه تخلفی رخ نداده، این جریان را برای لوث کردن موفقیت‌های تیم‌های پایه استقلال ایجاد کردند. جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌کنم که اگر لیگ پایه چند ماه دیرتر آغاز شد یا اگر بازی‌ها رفت و برگشت نبود، یک ظلم یا عدل مساوی برای همه تیم‌ها بود. به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم مراجع ذی‌صلاح، لیگ پایه دیرتر آغاز شد. خوشبختانه ادعای باطل آقایان ثابت شد و آکادمی استقلال موفق شد در چهار رده پایه دربی را از آن خود کند و نتایج درخشانی کسب کند و خلاف ادعای این افراد ثابت شد.»

رسیدگی به پرونده تخلفات استقلال از سوی فیفا یا CAS؟

هرچند کمیته انضباطی رأی خود را درباره این پرونده صادر کرده، اما تیم‌های شاکی به رأی صادرشده اعتراض دارند و این پرونده را به کمیته استیناف هیات فوتبال استان تهران خواهند برد. در این میان سیامک رحیم‌پور مدیر آکادمی باشگاه پیکان درباره این رأی و صحبت‌های احمد مددی گفته: «ما از هیات فوتبال به خاطر دست بردن در آیین‌نامه که سبب قهرمانی استقلال شده ابتدا به کمیته اخلاق و در ادامه اگر از این نهاد به نتیجه نرسیم، به فیفا شکایت می‌کنیم.»

رسیدگی به پرونده تخلفات استقلال از سوی فیفا یا CAS؟

این صحبت‌ها نشان می‌دهد پرونده هنوز به پایان نرسیده و تیم‌های شاکی به دنبال احقاق حق خودشان در نهاد‌های بالاتر هستند.

اما آیا پیکان یا دیگر تیم‌های شاکی می‌توانند این پرونده را به فیفا ببرند؟ روزبه وثوق احمدی، رئیس پیشین کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال، در گفتگو با اعتمادآنلاین به این سوال پاسخ می‌دهد و می‌گوید: «تصمیماتی که در هیات‌های فوتبال استان گرفته می‌شود قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف همان هیات است. در نهایت افراد و تیم‌های شاکی می‌توانند پرونده مورد نظر خودشان را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ببرند. اصولاً فیفا صلاحیت رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را ندارد.»

وثوق احمدی در انتها می‌گوید: «اگر تیم‌های شاکی در این پرونده مدارکی دال بر تخلف هیات فوتبال استان تهران دارند، می‌توانند این مدارک را در اختیار کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال قرار دهند.»

رسیدگی به پرونده تخلفات استقلال از سوی فیفا یا CAS؟

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: etemadonline.com،۴۸۸۵۱۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
پرونده تخلفات استقلال هم حاشیه ساز شد ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین