پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
عزیزی‌خادم درخصوص این موضوع که تا چه اندازه قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی برای فصل آینده ملغی شده و جذب بازیکنان و مربیان خارجی دوباره ازسوی باشگاه‌های ایرانی اجرایی خواهد شد، گفت: این موضوع در جلسه هیات‌رئیسه سازمان لیگ که با حضور بنده برگزار شد مصوب و تقریبا نهایی شده، با این‌حال داریم روی این موضوع کار می‌کنیم.
شعار سال : شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال که در اردوی کیش درکنار ملی‌پوشان فوتبال حضور دارد، دیروز پاسخگوی خبرنگاران بود. وی درخصوص اینکه چقدر امیدوار است تیم‌ملی فوتبال ایران بتواند راهی مرحله مقدماتی جام‌جهانی و سپس جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود، اظهار داشت: «در هر صورت آن چیزی که در بضاعت و اختیار فدراسیون فوتبال بوده و آن امکانی که در توان داشته‌ایم براساس آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا حداقل ازلحاظ موارد لجستیکی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی براساس خواسته‌های سرمربی در حد بضاعت‌مان دراختیار این تیم قرار بدهیم و بقیه آن دیگر به تلاش بچه‌ها و کادرفنی و دعای خیر مردم برمی‌گردد و در همین زمینه امید و توکل ما به خداست.»

وی ادامه داد: «انگیزه و روحیه لازم را بچه‌ها دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده. از همین جا اعلام می‌کنم واقعا یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ چه ازلحاظ فنی و چه ازلحاظ همدلی ایجادشده بین ارکان تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال و چه ازلحاظ پشتیبانی صورت‌گرفته را داریم. این موضوع را به‌عنوان کسی که سابقه حضور در فدراسیون فوتبال و بحث‌های ملی را در دوره‌های گذشته داشتم می‌گویم که یکی از نادرترین و بهترین تیم‌های ملی از حیث جوانب مختلف چه اخلاقی و انضباطی و چه فنی و انگیزشی و چه ازلحاظ شور و نشاط و همگرایی چه ازسوی تیم پشتیبان و چه ازسوی تیم فنی و کادر فنی، یک مجموعه یکدست را داریم و این درحالی است که امروز ارکان مختلف نظام نیز پشتیبان این تیم هستند، تا جایی‌که شاهد بودیم دو تن از نمایندگان مجلس برای حمایت و پشتیبانی از تیم‌ملی باوجود دغدغه‌ها و مشغله‌ها و ترافیک کاری خود را به کیش رسانده و ما را در این زمینه یاری و همراهی کردند. در نهایت امیدوارم باوجود تفاهمنامه امضاشده بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش بتوانیم ان‌شاءالله یک قدم جدید، رویکرد جدید، نگاه و فصل جدید در فوتبال کشور داشته باشیم؛ چراکه این کار یک کار جدید و نو است و ان‌شاءالله استارت و شروع آن، نگاه توسعه‌ای به فوتبال باشد و معتقدم همه باید کمک کنند تا از هر ظرفیتی که در هرجای این کشور وجود دارد بهره برده و بتوانیم برای رشد و پیشرفت فوتبال کشور به‌صورت متقابل و با نگاه همکاری‌گرایانه استفاده کنیم.»

عزیزی‌خادم همچنین درخصوص این موضوع که تا چه اندازه قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی برای فصل آینده ملغی شده و جذب بازیکنان و مربیان خارجی دوباره ازسوی باشگاه‌های ایرانی اجرایی خواهد شد،  گفت: «این موضوع در جلسه هیات‌رئیسه سازمان لیگ که با حضور بنده برگزار شد مصوب و تقریبا نهایی شده، با این‌حال داریم روی این موضوع کار کرده و مکانیسمی را طراحی می‌کنیم تا بتوانیم این اتفاق را به بهترین شکل اجرایی کنیم. درحال حاضر یک کارگروه مشغول بررسی این طرح هستند تا هرچه سریع‌تر این مصوبه برای فصل آینده رقابت‌ها اجرایی شود، اما اینکه آیتم‌های این مکانیسم به چه صورت است و این اتفاق در چه صورت لازم‌الاجرا خواهد بود به‌زودی مشخص خواهد شد، هرچند برخی موارد مثل نوع و بازی ملی و تعداد بازی ملی و کیفیت‌های لازم برای جذب مربی و بازیکن خارجی مدنظر قرار گرفته، اما مهم‌ترین نکته این است که ۱۰ درصد قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی صرف توسعه آکادمی‌ها و هزینه توسعه فوتبال در مناطق محروم و غیربرخوردار خواهد بود؛ یعنی هر بازیکنی که بخواهد بیاید باید ۱۰ درصد از پول آن را در آنجا هزینه کنند، کما اینکه قبل از آن نیز باید تمامی هزینه‌های قرارداد این بازیکن و مربی در یک صندوق پس‌انداز شود تا درصورتی‌که این بازیکن یا مربی نتواند مطالبات خود را از باشگاه بگیرد، این اتفاق به یک پرونده جدید بین‌المللی علیه فوتبال ایران تبدیل نشود. درواقع مربی یا بازیکن خارجی جدید باید هم استاندارد‌های لازم را داشته و هم در سطح بین‌المللی باشد و هم اینکه جوانب امر برای رعایت حقوق فوتبال ایران در مجامع قضایی درنظر گرفته شده و درنهایت اینکه این امر به توسعه فوتبال کشور نیز کمک بکند.»

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌ملی به کجا انجامید و این موضوع که فدراسیون فوتبال تا چه اندازه امیدوار است تا این پرونده به سود فدراسیون ایران تمام شود نیز گفت: «امیدوارم این موضوع به خیر بگذرد، هرچند اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم و تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در این خصوص به‌شدت پیگیر است تا اخبار خوبی را برای مردم در تیرماه داشته باشیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اختلاف مبلغ اعلام‌شده ازسوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مبلغ ۵۲ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود امروز ۲۰ میلیارد دیگر از این مبلغ واریز شده است در جمع خبرنگاران، گفت: «بله، طبق صحبتی که روز گذشته با آقای نوبخت داشتیم، این مبلغ واریز شده که باید از او تشکر کنیم. همچنین از علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم. این پول واریز شد و احتمالا دراختیار فدراسیون قرار می‌گیرد. در رابطه با اختلاف‌ها باید بگویم الان زمان اختلاف نیست، زمان همکاری است.»

وی افزود: «سعی می‌کنیم از ظرفیت و امکانات کشور در راستای توسعه فوتبال استفاده کنیم. باتوجه به اینکه در بازی‌های انتخابی و تورنمنت‌ها با کشور‌های عربی هم‌گروه می‌شویم، یکی از بهترین جا‌ها که امکاناتش جلوتر از مکان‌های دیگر است و می‌تواند به ما کمک کند، منطقه آزاد کیش است. از ماه‌های قبل صحبت و برنامه‌ریزی کرده بودیم که تفاهمنامه‌ای امضا کنیم. امیدوار هستیم این تفاهمنامه تبدیل به یک موافقتنامه شود و قابلیت اجرا داشته باشد تا در راستای عملگرایی کار‌هایی انجام دهیم. روز بزرگی برای فدراسیون بود و امیدواریم کار اجرایی برای کمپ تیم‌ملی آغاز شود که اتفاق خوبی خواهد بود.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۵۲۶۹، farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین