پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۴۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
دستفروشان از جمله گروه‌های آسیب پذیری هستند که در دوران شیوع کرونا بیش از پیش با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
شعار سال: دستفروشان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که به خاطر اوضاع اقتصادی ضعیف که قادر به اجاره مغازه نیستند، مجبور هستند تا برای فروش کالا‌های خود و کسب درآمد، کالا‌های خود را در خیابان و پیاده راه به فروش برسانند. درست است که شاید گاهی اوقات از حضور دستفروشان در پیاده راه‌ها و ازدحامی که به وجود می‌آید کلافه می‌شویم، اما در این وضعیت اقتصادی و حالا روز‌های بیمارگون کرونایی، چیزی مهم‌تر از کلافگی ما وجود دارد و آن این است که پس این قشر آسیب پذیر چگونه در وضعیت فعلی جامعه امرار معاش کنند؟

خیابان انقلاب یکی از شلوغ‌ترین و پر تردد‌ترین خیابان‌های تهران است که وقتی به آنجا می‌رویم، در هرگوشه و کناری دستفروشانی را می‌بینیم که سالیان سال است که آنجا حضور دارند و وقتی نگاهشان می‌کنیم قیافه‌های آشنایی را می‌بینیم که سال‌ها است گوشه‌ای را به عنوان جایگاه استقرار و فروش اجناسشان انتخاب کرده اند و هر کدام از آن‌ها را می‌توان در گوشه‌ای مشخص پیدا کرد.

طی گزارشی با عنوان" دستفروشان تا پایان سال به سر و سامان می‌رسند" در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ به مسئله جایگاه اجتماعی دستفروشان پرداختیم که تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران گفت: ما در حال آماده‌سازی فضایی در خیابان برادران مظفر برای ساماندهی این عزیزان هستیم و قرار بر این است که یک راسته کتاب فروشی هم در کوچه نکویی که در منطقه ۶ و ۱۱ قرار دارد فراهم کنیم که برای این امر یک مجموعه ۱۵۰ نفری را فضاسازی کرده و در حال انجام امور اجرایی و سپس بهره‌برداری از آن هستیم.

وی افزود: ما در حال طی کردن مسیر‌هایی هستیم که هم به ایجاد فضا‌ها و قلمرو‌های شهری و هم به اشتغال و مسائل اقتصادی این عزیزان کمک کند و بتوانیم اقشار مختلف را ساماندهی کنیم. تا پایان سال این فضا‌ها به بهره برداری می‌رسند و فقط راسته کتاب یک مقدار زمان بر است که ادامه مراحل آن به سال ۱۴۰۰ محول خواهد شد.

این درحالی است که دو ماه از شروع سال جدید گذشته و خبری از جایگاه اشتغال دستفروشان و سرو سامان یافتنشان نیست و نتیجه سه هفته پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، قول‌های بی عمل و دست به سر شدن توسط مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ است و هیچ.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۶۵۰۳۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین