پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
عضو شورای اسلامی کار مجتمع نیشکر هفت تپه با تاکید بر ضرورت وجود نمایندگان کارگری در مجلس، از مسیری می‌گوید که کارگران این مجتمع طی کردند تا مجوز لغو واگذاری را بگیرند.وی افزود: در بحث تشکل‌یابی و ایجاد شورای اسلامی کار نیز ایشان با ما همکاری کردند. از تشکیل شورای اسلامی کار حمایت کردند و بعد از چندین سال که ما شورای اسلامی نداشتیم، توانستیم موفق شویم و بالاخره شورای اسلامی کار را در مجتمع هفت تپه پایه‌ریزی کنیم.
شعارسال:علی بنی‌سعد (عضو شورای اسلامی کار مجتمع نیشکر هفت تپه) در ارتباط با مشکلات این مجتمع در سال‌های اخیر گفت: ما سال‌های پر تب و تابی را پشتِ سر گذاشتیم؛ در این سال‌ها، در حل مشکلات کارگران هفت تپه و در مسیر لغو واگذاری اشتباهی که صورت گرفته بود، از راهنمایی‌های علیرضا محجوب به عنوان نماینده مجلس دهم و دبیرکل خانه کارگر، بسیار بهره گرفتیم. ایشان چند نشست در مجلس دهم در ارتباط با مشکلات هفت تپه برگزار کردند و از مسئولین دعوت کردند تا پاسخگو باشند. ایشان حقیقتاً صدای ما کارگران هفت تپه بودند و تلاش می‌کردند که مشکلات و دغدغه‌های ما را از مجاری موجود پیگیری کنند.

وی با تایید اینکه سنگِ بنای اعتراض به خصوصی‌سازی و لغو واگذاری هفت‌تپه در مجلس دهم گذاشته شد، اضافه می‌کند: شروع کار از مجلس دهم بود؛ در مجلس یازدهم نیز نمایندگان وارد این عرصه شدند منتها زحماتی که آقای محجوب کشیدند، غیرقابل انکار است. ایشان در همه‌ی جلساتی که برگزار می‌شد، همپای کارگران از خواسته‌های آن‌ها دفاع می‌کردند و لغو واگذاری غلط را با جدیت پیگیری می‌کردند. تمهیدات مورد نیاز برای جلسات با وزرا را ایشان فراهم می‌کردند و استدلالاتی را که باید به دولت ارائه می‌دادیم تا مجاب شوند که واگذاری هفت تپه اشتباه بوده، ایشان برایمان آماده می‌کردند.

بنی‌سعد با بیان اینکه هیچ اغراق یا بزرگنمایی در کار نیست، می‌گوید: در بحث تشکل‌یابی و ایجاد شورای اسلامی کار نیز ایشان با ما همکاری کردند. از تشکیل شورای اسلامی کار حمایت کردند و بعد از چندین سال که ما شورای اسلامی نداشتیم، توانستیم موفق شویم و بالاخره شورای اسلامی کار را در مجتمع هفت تپه پایه‌ریزی کنیم.

توانستیم به موفقیت دست یابیم
 
او ادامه می‌دهد: صحبت از هفت تپه، صحبت از یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های صنعتی کشور است؛ سرنوشت هفت تپه در سربلندی تولید ملی اهمیت بسیار دارد. اینکه هفت تپه در سال‌های اخیر در رسانه‌ها مطرح شده، فقط به علت واگذاری غلط و تخلفات صورت گرفته حین واگذاری است. اسناد غیرقابل انکار وجود دارد که این واگذاری سراسر اشتباه بوده است؛ کمک‌های جناب محجوب و دیگر دوستان موجب شد که مجاب شوند و اشتباه را گردن بگیرند و خوشبختانه قرار شد این مجتمع به دولت بازگردد.

بنی‌سعد با تاکید بر اینکه براساس قانون اساسی، صنایع و شرکت‌های مادر نباید به بخش خصوصی واگذار شوند؛ می‌گوید: محصولات مجتمع هفت تپه، متنوع و ارزشمند است و خصوصی‌سازی این مجتمع بزرگ و ارزشمند از اساس اشتباه بوده است. حدود شش هزار کارگر در این مجتمع کار می‌کنند و تعداد زیادی کارگر فصلی از این مجتمع نان می‌خورند؛ متاسفانه با خصوصی‌سازی اشتباه، حیات اینهمه کارگر به مخاطره افتاد.

مجلس نشود خانه‌ی سرمایه‌داران!

این نماینده کارگران هفت تپه در ادامه در پاسخ به اینکه چقدر به یک نماینده کارگر در مجلس شورای اسلامی نیاز است، می‌گوید: وجود یک نماینده از جنس کارگران لازم است تا بر مصوبات مجلس و قوانینی که وضع می‌شود، نظارت داشته باشد. برای اینکه حقوق کارگران حفظ شود و این حقوق به تاراج نرود، باید نمایندگانی از جنس کارگران، از بدنه‌ی جامعه‌ی کارگری در مجلس حضور داشته باشند. در غیر این صورت، مجلس، می‌شود خانه‌ی سرمایه‌داران؛ در آن هیچ قانونی به نفع طبقه‌ی کارگر وضع نخواهد شد.

به گفته وی، اگر نمایندگانی از جنس کارگران در مجلس باشند، نمی‌توانند بنگاه‌های اقتصادی را به سادگی به بخش خصوصی واگذار کنند و زندگی کارگران را به بازیچه بگیرند؛ در عین حال، در بحث‌هایی مانند دستمزد کارگران، بیمه و درمان و مسائلی از این قبیل نیز نیاز به نمایندگانی از دل جامعه‌ی کارگری داریم تا بتوانیم به بهبود معیشت کارگران امیدوار باشیم.

بنی‌سعد معتقد است؛ در حال حاضر کارگران با مشکلات معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بخش اعظم کارگران گرسنه هستند و با تورم‌های ۴۰ یا ۵۰ درصدی، این دستمزد‌های ناچیز به جایی نمی‌رسد.
او اضافه می‌کند: قشر کارگر، در صف مقدم مبارزه اقتصادی است و بیشترین فشار‌ها را تحمل می‌کند؛ امید داریم در آینده، اشخاصی مانند دکتر محجوب در مجلس حاضر باشند و وضعیت زندگی و معیشتی کارگران را بهبود ببخشند؛ ما نیاز به افرادی داریم که اهل عمل باشند؛ الان دیگر با شعار و شعار دادن به جایی نمی‌رسیم؛ باید مردان عمل به میدان بیایند و برای کشور «کار» کنند؛ چنین افرادی بایستی کرسی‌های مجلس را اشغال کنند تا زندگی ما کارگران مسیر بهبود را طی کند و از این بحران‌ها نجات پیدا کنیم.
 
 
تعداد بازدید : 2
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۹ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۸۳۵۶۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین