پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۵۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
عضو سابق شورای عالی مسکن از تدوین طرح ویژه مسکن در برنامه اقتصادی آیت اله رئیسی با پژوهش ۷ ماهه یک تیم تخصصی خبر داد و گفت: در این طرح ساخت ۴ میلیون مسکن با آورده اولیه صفر ، زمین رایگان و وام ارزان بدون یک ریال بودجه دولتی پیش بینی شده است.
شعار سال: افشین پروین‌پور با بیان این‌که بخش مسکن هیچ وابستگی به خارج ندارد و تمام نهاده‌های ساختمانی در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: مسکن لکوموتیو و پیشران اقتصاد است. با توجه به نیاز کشور، کمبود‌های چند ساله اخیر و ... نیاز است ساخت و ساز‌ها با اجرای طرح‌های قوی تقویت شود.

وی با بیان این‌که ساخت مسکن می‌تواند رشد اقتصاد را دو برابر کند، افزود: بخش مسکن کارکرد‌های ویژه‌ای دارد که هیچ بخش اقتصادی کشور آنرا ندارد.

عضو سابق شورای عالی مسکن در ادامه خبر داد: یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود ۷ ماه است روی طرحی کار می‌کند که ارتقا یافته و تقویت شده طرح مسکن مهر است، و هم اکنون به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی آیت اله رئیسی در دستور کار ایشان قرار دارد.

وی تاکید کرد: راه حل رفع مشکل مسکن در کشور ایجاد نهضت مسکن‌سازی است، اصول طرح مذکور همان اصول مسکن مهر است؛ یعنی زمین رایگان، وام ساخت ارزان‌قیمت و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن.

وی با ابراز این‌که اشکالات مسکن مهر در این طرح جدید برطرف می‌شود تا تکرار نشود، تصریح کرد: البته یا وجود اشکالاتی که طرح مسکن مهر داشت همچنان معتقدم نقاط قوت آن خیلی بیشتر از نقاط بوده است.

عضو سابق شورای عالی مسکن گفت: نظام اجرایی کشور تجربه چنین طرحی را نداشت، در مجموع این طرح نمره قبولی را گرفته است، حالا بماند برخی مسئولان سابق با نیت‌های شوم بخش مسکن و اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشاندند.

پروین‌پور با بیان این‌که طرح جدید مسکن قوت قلبی برای مردم خواهد بود، اضافه کرد: در شرایط ناامیدکننده برای فعالان اقتصادی، پیمانکاران، مردم، محرومان و... باید طرح‌های جدیدی جهت به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشور اجرا شود.

وی اضافه کرد: در طرح جدید قرار است طی ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود؛ برای تامین مالی این طرح از منابع بانکی با طراحی یک تیم مالی خیلی قوی اقدام خواهد شد. در تهیه این طرح فرض را بر این گرفته‌ایم که ایران تا ۱۰۰ سال دیگر تحریم است و آمریکا ما را تحریم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این طرح هیچ فشاری به بودجه وارد نمی‌کند و یک ریال از بودجه دولتی در طرح استفاده نمی‌شود. ضمن این‌که تسهیلات تکلیفی هم ندارد و طراحی‌های پیچیده و عالی در این رابطه انجام شده است.

کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ندارد.

پروین پور با بیان این‌که در این طرح الگوی ساخت بر مبنای بعد خانوار دیده شده است، اظهار کرد: تمرکز این طرح ساخت و ساز در نیمه شرقی کشور با تمرکز بر منطقه مکران است.

شهرداری‌ها مسئول اجرای این طرح هستند، گفت: در طرح مسکن مهر شهرداری‌ها عملکرد خوبی نداشتند، ولی در طرح جدید شهرداری‌ها مسئول هستند. در بحث زیرساخت‌ها نیز مسائل را با توسعه‌گرا حل می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۱۳۴۹۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین