پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۴۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من مدیری میدانی هستم. ثبات در مقررات و باید و نباید‌ها امری ضروری است و نمی‌توان بازار را دستوری مدیریت و با نشستن در اتاق اداره کرد. امکان حل همه مسائل وجود دارد، زیرا ذخایر، امکانات و ظرفیت‌های لازم در کشور به اندازه کافی وجود دارد.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و اصناف ایران که امروز به عنوان نخستین برنامه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: اقتضای داشتن اقتصاد قوی هم این است که تیم اقتصادی دولت بسیار قوی و هماهنگ باشد نه اینکه هر یک آهنگی ساز کنند.

تعداد بازدید : 9
 
وی گفت: تصمیم‌های خلق الساعه و لحظه‌ای اقتصاد کشور را دچار اخلال و ثبات در بازار را دچار آسیب می‌کند.
آقای رئیسی افزود: ثبات در تصمیم گیری اقتصادی از مسایل بسیار مهم و از الزامات یک اقتصاد قوی است.


تعداد بازدید : 3
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبات در مقررات و باید و نباید‌ها هم امری ضروری است و نمی‌توان بازار را دستوری مدیریت و با نشستن در اتاق اداره کرد.

آقای رئیسی تصریح کرد: من مدیری میدانی هستم.

اهمیت بهره بردن از دیدگاه‌های فعالان اقتصادی

نامزد انتخابات سیزدهم دوره ریاست جمهوری گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، باید دیدگاه‌های فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را بشنویم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: ارتباط دولت با بخش خصوصی، تولیدکنندگان و کارآفرینان لازم است.

وی گفت: در هر استانی که رفته‌ام یکی از جلسات مهم با تولیدکنندگان و مراجعه به کارخانه‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: آشنایی با نگاه و نظر‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای حل مشکلات بسیار مهم است.

تعداد بازدید : 2
 
وی اضافه کرد: باید بخش خصوصی، اصناف، بازار، کارآفرینان و تولیدکننده را هم در شناخت مسئله هم در حل مسئله و هم در اقدام و عمل شریک و سهیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: دولت مردم با شعار محقق نمی‌شود و یکی از جلوه‌های دولت مردم این است که خود مردم در حل مسئله مشارکت کنند.

وی افزود: حل مسئله اقتصادی در کشور ما کاملا امکان پذیر است و هر کس که اعتقاد ندارد مشکلات ما قابل حل است، نمی‌تواند مسئول باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: باید کسانی مسئول باشند که عمیقا معتقد باشند، مشکلات ما راه حل دارد و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: دولت باید در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت ظاهر شود و اگر قرار باشد دولت همه کار‌ها را خودش بکند، این کار جواب نمی‌دهد.

با فعالان بخش خصوصی ارتباط مستمر خواهیم داشت

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بطور مستمر با فعالان بخش خصوصی ارتباط خواهیم داشت تا از ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های آنان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره ببریم.
 
تعداد بازدید : 3
 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز بعد از جلسه با اعضای سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران افزود: حداقل هر ۶ ماه یکبار با اعضای این سه اتاق دیدار خواهم داشت و در سفر‌های استانی هم مستمر با فعالان اقتصادی دیدار خواهم کرد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی باید بداند و متوجه شود که دولت با او و همراه و حامی او و ناظر بر رفتار اوست و اینگونه خود را تنظیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: این کار با مشارکت مردم خیلی خوب انجام می‌شود و بر اساس تجربه‌هایی که در این زمینه داشته ام به نظرم این کاری است که کامل جواب می‌دهد.

تاکید رئیسی بر اهمیت اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد‌: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت آینده قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و اصناف ایران که امروز به عنوان نخستین برنامه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری وی برگزار شد، افزود: اشکال در برخی واگذاری ها؛ اشکال مصداقی است، اما اصل مسئله خصوصی سازی کاری است که باید ادامه یابد.

وی گفت‌: در این زمینه هدایت؛ حمایت و نظارت سه وظیفه دولت است، اما بخش خصوصی باید فعال باشد.

تعداد بازدید : 3
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: اگر صدور برخی مجوز‌ها حرکت بخش خصوصی را کند می‌کند، معتقدیم که باید درباره همه مجوز‌ها تجدیدنظر شود و این از مسایل خیلی مهم و اولیه است که باید در دولت حل شود به گونه‌ای که وقتی کسی می‌خواهد در بخش خصوصی فعالیت اقتصادی کند، این مجوز‌ها مانع و کندکننده کارش نباشد.

کد ویدیودانلود

وی گفت: در کشور ما ذخایر؛ امکانات؛ معادن؛ نیروی انسانی توانمند و دلسوز و همه گنجینه‌های لازم را خدا عنایت کرده است و حلقه مفقوده این روند مدیریت کارآمد جهادی است که بتواند همه امکانات را به یک قدرت در حوزه اقتصاد تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: استفاده از همه امکانات و توانمندی‌ها و مدیریت کارآمد جهادی لازمه داشتن یک ایران قوی است.
 
تعداد بازدید : 4
 
وی گفت: از مهمترین دغدغه‌های کشور و مردم؛ امروز مشکلات اقتصادی است که باید با قوت و روحیه جهادی برای رفع آن‌ها تلاش و اقدام شود.

تاکید رئیسی بر کنترل صحیح نرخ ارز

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: کنترل نرخ ارز از ضرورت‌های تقویت فعالیت بخش خصوصی است و این کار باید با کارشناسی و درست صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که بعنوان نخستین دیدار از برنامه‌های تبلیغاتی این نامزد انتخابات برگزار شد، افزود: اینکه یک روز بخواهیم با ریختن ارز به بازار و ارز پاشی بازار را کنترل کنیم و یک روز هم اعلام کنیم خزانه خالی است، هر دو غلط است.

تعداد بازدید : 3
 
وی گفت: ارتباط میان بازار و نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ضروری است و علاوه بر آن باید میان بازار، اقتصاد، تولید و صنعت با دانشگاه هم ارتباط وجود داشته باشد.

آقای رئیسی با تاکید بر اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی بر اساس کارشناسی و دوری از تصمیم‌های لحظه‌ای برای اقتصاد اضافه کرد: باید به نحوی عمل کنیم که اینگونه نباشد که یک روز جوجه‌ها را زنده زنده دفن کنند و روز دیگر مردم در بازار مرغ گیر نیاورند و یک روز محصولات کشاورزی به علت نبود تقاضا از بین برود و زمانی دیگر محصولات کم شود و قیمت آن‌ها افزایش یابد.

 
 
وی تصریح کرد: رفع همه این نارسایی‌ها نیازمند مدیریت درست است و در این صورت است که امکان حل همه مسائل وجود دارد، زیرا ذخایر، امکانات و ظرفیت‌های لازم در کشور به اندازه کافی وجود دارد.

در دولت ما منافع مردم قبل از هر چیز مورد توجه است

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دولت ما می‌خواهیم وضع به گونه‌ای باشد که منافع مردم قبل از هر منافعی مورد توجه قرار گیرد و نگاه به مردم قبل از هر نگاه دیگری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و اصناف ایران که امروز به عنوان نخستین برنامه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری او برگزار شد، افزود: اینکه می‌گوییم دولت مردمی؛ معنایش همین است.

وی گفت: هم اکنون شاهد هستیم که بخش تعاون در کشور قوانین لازم را دارد، اما چرا این قوانین اجرا نمی‌شود؟

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: ما حتما این مقررات را اجرا می‌کنیم.

وی گفت: توسعه تعاون در کشور سندی دارد که متاسفانه اجرا نشده است و حتما باید این سند اجرا شود و در این صورت حتما شاهد توسعه و رونق تعاونی‌ها در کشور خواهیم بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در واگذاری‌ها حتما باید به ظرفیت‌های تعاونی‌ها هم توجه کرد و ظرفیت تعاونی‌ها در تامین‏ و توزیع کالا هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: درباره بهبود فضای کسب و کار هم ما قانون داریم، اما متاسفانه اجرا نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: نزدیک‌ترین امر به عدالت، اجرای قانون در کشور است.

وی گفت: کشور ما کشور انتخابات است و اگر کار بر پاشنه قانون مداری نچرخد دچار مشکل می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرایی خواهیم کرد.

دستگاه دیپلماسی باید در خدمت اقتصاد کشور باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید برای بازاریابی تولید و تقویت اقتصاد کشور ایفای نقش کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و اصناف ایران که امروز به عنوان نخستین برنامه تبلیغاتی وی برگزار شد، افزود: ارتباط بین اقتصاد و دیپلماسی مسئله‌ای ضروری است که باید در دولت فعال شود.

وی گفت: پیدا کردن و ایجاد بازار برای محصولات و تولیدات کشور به منظور رونق بخش خصوصی کار دستگاه دیپلماسی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: آیا سهم ما به عنوان ایرانی بزرگ و فعال در منطقه که دارای ۱۵ همسایه هستیم بایددر بازار منطقه به اندازه کنونی باشد.

وی گفت: می‌توانیم با بیشتر کشور‌های منطقه ارتباط اقتصادی و صادرات خوب داشته باشیم و نظام دیپلماسی ما می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: شعار سال کشور باید تولید باشد و همه بخش‌ها از جمله وزارت خارجه باید تقویت تولید را در اولویت کار خود قرار دهد همان گونه که در قوه قضاییه هم حمایت از تولید را به عنوان اولویت دستگاه قضایی دادگستری‌ها و دادستان‌های مان در همه استان‌های کشور قرار دادیم به گونه‌ای که تصمیم گیری‌ها و رسیدگی‌های قضایی کار کارخانه‌ها و تولید را دچار اخلال نکند.

دولت ما با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ارتباط مستمر خواهد داشت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما قطعا با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‏ و کشاورزی، اتاق اصناف و اتاق تعاون ایران ارتباط مستمر خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در دیدار با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و اصناف ایران که امروز به عنوان نخستین برنامه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری او برگزار شد، افزود: برای حل مشکلات اقتصادی و تولید کشور نیازمند ارتباط مستمر و مستقیم با بخش‌های خصوصی و تعاونی هستیم.

وی گفت: جلسه امروز آغاز کار است نه انجام آن، یعنی هم بنده و هم مسئولان مربوط به طور مستمر با سه اتاق جلسه و دیدار خواهیم داشت.

آقای رییسی اضافه کرد: خود من هم در آن دولت حتما در سال دو یا سه بار با سه اتاق و مجموعه کسانی که صدای بخش خصوصی‏، تعاون و بازار هستند دیدار و ارتباط مستقیم خواهم داشت.

وی گفت: جلسه امروز جلسه نمادین بود، اما اصل ارتباط را به طور مستمر در دولت خواهیم داشت با این حال همه دیدگاه‌ها و صحبت‌هایی را که در جلسه امروز فرصت بیان آن وجود نداشت، حتما بنویسید و به من بدهید.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دوره شیوع بیماری کرونا؛ اصناف از بخش‌هایی بود که آسیب زیادی دید و دچار مشکل شد که حتما باید برای رفع مشکلات آن‌ها کاری کرد.

وی گفت: در اتاق‌های دربسته جلسات نشستن و حرف زدن مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باید با کسانی که در میدان هستند همراه بود، این از ضروریات موفقیت در رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۱۷۹۸۱، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین