پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
مسعود تجریشی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت در سه سال گذشته برای مقابله با گرد وغبار ۴۵۰ میلیون یورو هزینه کرده است.
شعار سال: او روز سه شنبه در نشست خبری آنلاین گفت: رفع گرد و غبار همواره یکی از دغدغه‌های دولت و سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بر این اساس در سال ۱۳۹۷ ساختاری جدیدی با عنوان «ستاد ملی مقابله با گرد و غبار» در سازمان شکل گرفت که البته معتقدم باید گفت «ستاد ملی مدیریت گرد و غبار»، چون تاکنون توانسته این بخش را تا حد بسیار خوبی مدیریت کند.

وی ادامه داد: این ستاد ابتدا اقدام به شناسایی کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی کرد که بر این اساس مشخص شد حدود ۳۵ میلیون هکتار کانون داخلی در کشور وجود دارد که از این میزان دو میلیون هکتار در شرایط بحرانی قرار دارد.

تجریشی افزود: بر این اساس با تزریق اعتبار از سوی دولت، برنامه عمل و اقدام برای مقابله با گرد و غبار اولویت بندی و اعتبار مورد نیاز با توجه به شرایط بحرانی استان‌ها تقسیم شد و اجرای این پروژه همچنان ادامه دارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، طوری برنامه ریزی کردیم که اجرای این پروژه‌ها زیاد به اعتبار دولت وابسته نباشد، بر این اساس طرحی را بر مبنای اقتصاد مقاومتی مطرح کردیم که مورد تصویب هم قرار گرفت مبنی بر اینکه طرح‌ها باید دانش بنیان باشند و زیاد به پول وابسته نباشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۸۶۴۱، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین