پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
اصولا حلقه‌ی مفقود رسانه‌های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی‌شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه‌های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه‌های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می‌کنند نمی‌توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه‌ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با محمد حیدر پور جامعه شناس فرهنگی صحبت کرده ایم که در ادامه می‌خوانید.
شعار سال: محمد حیدر پور جامعه شناس فرهنگی یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه‌ای مختص به آن‌ها با برنامه‌های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه‌هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی‌شود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به نظر من رسانه ملی کارنامه موفقی در هیچ رده سنی نداشته است و آن هم دلیل خاص خود را دارد و آن این است که اعمال سلیقه‌های افراط گونه بسیار زیاد است. ما در عصر جهانی شدن زندگی می‌کنیم و این جهانی شدن اقتضاعات خاص خود را دارد که متاسفانه مدیریت صدا و سیمای ملی بسیار عقب هستند چرا که افرادی را ندارند که در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند، اما به نظر من اگر بتوانند شبکه‌ی خاصی را برای سالمندان درست کنند و از آن قشر نمایندگانی داشته باشند تا سلایق، تمایلات، خواسته‌ها و دغدغه‌های سالمندان را در تعیین برنامه‌ها بیان کنند می‌توانند در این جهت گام خوبی بردارند.

او ادامه داد: متاسفانه ما در تعین برنامه‌ها شاهد این نیستیم خواسته‌های اقشار مختلف مردم یا رنج‌های سنی در نظر گرفته شود درواقع پاسخگو نبودن رسانه ملی باعث شده تا شبکه‌های ماهواره‌ای رشد داشته باشند که این بسیار بد است و برای اینکه این اتفاق کاهش داشته باشد باید افراد گوناگون با هر سلیقه‌ای را به کار بگیرند و آن‌ها را مشارکت دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۴۰۹۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین