پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ارز دولتی به دارو گفت: داروی تولید داخل که ۲۱ هزار تومان بوده الان به ۵۵ هزار تومان رسیده است چه برسد به دارو‌های خارجی بنابراین طبیعی‌ست بیمارانی که حقوق آنچنانی ندارند برای تهیه داروی خود تحت فشار شدیدی قرار می‌گیرند. نامه‌ای که به رئیس جمهور ارسال کردیم قاعدتا به وزارت بهداشت و درمان ارجاع خواهد شد بنابراین هفته آینده منتظر پاسخ وزیر بهداشت و درمان هستیم.
شعار سال: چندی پیش حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تخصیص و حذف ارز دارو به گوش می‌رسد خواستار تخصیص ارز در اسرع وقت توسط بانک مرکزی و پیشگیری از مخاطرات احتمالی شد.
 
وضعیت آشفته دارو در سطح جامعه

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت آشفته دارو در سطح جامعه گفت: متاسفانه به گوش می‌رسد به دلیل عدم تخصیص ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم در زمینه تهیه دارو پیش آمده است به گونه‌ای که دارو‌های خارجی در دسترس نیست و دارو‌های ایرانی و تولید داخل که مواد اولیه‌شان از خارج می‌آید، کمیاب شده یا بسیار گران است.

او افزود: داروی تولید داخل که ۲۱ هزار تومان بوده الان به ۵۵ هزار تومان رسیده است چه برسد به دارو‌های خارجی بنابراین طبیعی‌ست بیمارانی که حقوق آنچنانی ندارند برای تهیه داروی خود تحت فشار شدیدی قرار می‌گیرند.

سامه‌یح نجف‌آبادی تصریح کرد: از آنجایی که این موضوع بسیار جدی و مهم است، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور متذکر شد براساس مصوبات، باید برای تهیه دارو ارز دولتی ۴۲۰۰ هزار تومانی تخصیص داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختصاص ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی به تصویب رسیده است، گفت: تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ هزار تومانی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، به تصویب رسید و دولت موظف است براساس قانون، این کار را انجام دهد و با ارز دولتی دارو را به دست واردکنندگان برساند بنابراین اگر این اقدام صورت نگیرد، چیزی جز کم کاری نیست و نمی‌توان برداشت دیگری داشت.
 
منتظر پاسخ وزیر بهداشت و درمان هستیم

او ضمن تاکید بر اینکه مجلس به جد پیگیر این موضوع است، افزود: مجلس به عنوان نهاد ناظر پیگیر چرایی عدم اجرای قانون خواهد بود و نامه‌ای که در کمیسیون بهداشت خطاب به رئیس جمهور نوشتیم نشان دهنده اهمیت موضوع است و نشان دادیم که موضوع تهیه دارو برای بیماران معضلی جدی است و برای رفع آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

سامه‌یح نجف‌آبادی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال عدم اختصاص ارز دولتی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هستند؟ بیان کرد: به اعتقاد من مافیایی در این زمینه وجود ندارد و مشکل، عدم تامین ارز است که بانک مرکزی باید این مسئله را حل کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: نامه‌ای که به رئیس جمهور ارسال کردیم قاعدتا به وزارت بهداشت و درمان ارجاع خواهد شد بنابراین هفته آینده منتظر پاسخ وزیر بهداشت و درمان هستیم و ایشان باید پاسخ قانع کننده به ما ارائه دهند به طورکلی صد در صد هفته آینده پیگیر نامه خواهیم بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۷۱۲۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین