پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
باید تلاش کرد که ارز دارو، به صورت کلی تامین شود و بر اساس اولویت‌ها و به دور از رانت و سوء مدیریت تقسیم شود.

شعار سال:میثم کریمی، دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفتگویی در کلاب هاوس‌ دوشنبه های دارویی :
 
در سال ۱۴۰۰ طبق آخرین آمار گردآوری شده از ثبت سفارش هایی که تخصیص ارز صورت گرفته، حدود ٣۵ تا ۴٠ میلیون دلار به شرکت های ماده موثره ارز اختصاص داده شده که برای ابتدای سال رقم بسیار پایینی است زیرا بیشترین ارزی که شرکت ها نیاز دارند، در شش ماهه اول سال است.

امروز در شرایطی که درآمدهای ارزی کشور کاهش پیدا کرده، بر اساس جلسات متعددی که با بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو برگزار شده، عرض می کنم که به نظر می رسد ارز لازم برای تامین داروها اختصاص داده نشده است.

متاسفانه امروز بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران در داروخانه ها کمبود است و این در حالی است که ظرفیت، تولید و واردات هر دو در اختیار است اما ارز به جاهای دیگری می رود.

باید در بحث اختصاص ارزها، اولویت ها به گونه ای درنظر گرفته می شد که دسترسی مردم به داروهایی که بیشتر مورد نیاز مردم است، تسهیل می شد و تامین  داروهای اساسی در اولویت قرار گیرد.

ما در سوئیس نیستیم بلکه در ایران نشستیم و حتی برق هم به طور مستمر نداریم، چه برسد به اینکه داروی برندی که یک ماه است در امریکا به تایید رسیده، در کشور مصرف کنیم.

بنابراین در چنین شرایطی نباید توقع داشته باشیم که ارز داروهای برند خارجی، در اولویت قرار گیرد.

اما به هرحال باید تلاش کرد که ارز دارو، به صورت کلی تامین شود و بر اساس اولویت ها و به دور از رانت و سوء مدیریت تقسیم شود.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی پزشکان ایرانی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین