پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
ساختمان تلگرافخانه ۱۳۱۵ -این ساختمان در سال۱۳۰۷ خورشیدی در میدان توپخانه گشایش یافت.و در سال ۱۳۴۹ تخریب و ساختمان مخابرات کنونی جایگزین آن شد. جمعی از نیروهای پیمانکاری شرکت مخابرات ایران برای چندمین بار و به منظور پیگیری حقوق خود جلوی مجلس شواری اسلامی تجمع کردند.

شعارسال: صبح یکشنبه بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای شرکتی مخابرات از سراسر کشور در مقابل مجلس تجمع کردند. نیروهای شرکتی مخابرات از استان‌هایی مثل زنجان، کرمانشاه، ‌ خوزستان و بوشهر در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. خواسته‌های این افراد شامل عقد قرارداد مستقیم و حذف پیمانکاران، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تأمین امنیت شغلی است.

اما مسئولان شرکت مخابرات در پیگیری این مطلب گفتند که شرکت مخابرات ایران از طریق پیمانکاران مربوطه پیگیر حقوق قانونی پرسنل بخش خصوصی است و تاکید دارد هیچ پیمانکاری حق ندارد از پرداخت حقوق نیروهای خود سر باز زند و بر همین اساس تا زمانی که این شرکت‌ها به همکاری نیروهای خود نیاز دارند ملزم به پرداخت و رعایت کامل حقوق آنها هستند.

این شرکت در اطلاعیه‌ای در خصوص پرسنل شرکت های پیمانکاری اعلام کرد: "اگرچه هر سازمانی در مجموعه ای از مؤلفه های سخت افزاری و نرم افزاری تعریف می شود که هریک از آنها در دست یافتن به اهداف آن سازمان نقشی را ایفا می‌کنند، اما بی هیچ تردیدی نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین مؤلفه ها، مؤثرترین نقش ها را برعهده دارد. برهمین اساس ، مدیران شرکت مخابرات ایران از دیر باز هرگونه توفیق در این شرکت و از آن جمله ، توسعه و تجهیز روز افزون شبکه مخابراتی کشور را مرهون نیروی انسانی، اعم از کارکنان رسمی و پرسنل پیمانکاران خود دانسته و بیشترین توجه خویش را بر آن معطوف داشته است. از این روی رضایتمندی یکایک نیروی انسانی شاغل در این شرکت را به گونه ای مستمر مورد نظر قرار داده و در اجابت تقاضاهای قانونی و منطقی آنها، تمامی توان خود را به کار برده است.

با این حال و با درک دغدغه های همیشگی نیروهای پیمانکاری و به اصطلاح بخش خصوصی، توجه آنان را به نکات زیر جلب می‌کنیم :

1- شرکت مخابرات ایران مانند هر سازمان دیگری بخش عمده ای از کارهای خود را برون سپاری کرده است و پیمانکاران این شرکت ملزم به اجرای قوانین مصوب و تبعیت از آنها بویژه « قانون کار » هستند؛ لذا شرکت مخابرات ایران آماده است همه درخواست ها را بررسی و چنانچه حقی از کسی ضایع شده باشد با دقت پیگیری و پاسخگو باشد.

2- طرح موضوع رسمی و یا قرارداد شرکتی شدن این همکاران ارجمند، متأسفانه نه وجاهت قانونی داشته و نه امکانپذیر است و لذا نباید انتظاری فراقانونی داشته باشند . همکاران محترم پیمانکاری توجه کنند که کل ساختار سازمانی شرکت مخابرات ایران کمتر از 23 هزار نفر است. علی ایحال این شرکت در چهارچوب ساختار سازمانی و مجوزهای قانونی در زمان مناسب نسبت به جذب نیروهای مرتبط اقدام خواهد کرد.

3- شرکت مخابرات ایران عزم آن دارد تا در آینده و به هنگام جذب نیروی انسانی جدید، آن گروه از همکاران گرامی پیمانکاری و قراردادی را که از تخصص و توانمندی مورد نیاز این شرکت برخوردار بوده در اولویت استخدام خود قرار دهد و براساس یک فرایند کاملاً قانونی و حقوقی نسبت به جذب آنان اقدام کند."

البته با تمام این تفاسیر این داستان مربوط به دیروز و امروز نبوده و داستان این تجمع‌ها مدتهاست ادامه دارد. از سوی دیگر حدود ۳۰۰ هزار نیرو به شکل پیمانکاری با شرکت مخابرات در حال فعالیت هستند که از زمان خصوصی شدن شرکت مخابرات مشکلات متعددی بر سر راه این افراد قرار داشته و همچنان آینده کاری آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گفته تجمع کنندگان، شرکت‌های تابع و وابسته به مخابرات از سال ۱۳۸۸ طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، به بخش خصوصی واگذار شده اند و قرار بود پس از خصوصی‌سازی نیروهای مشغول به کار جذب مخابرات و تعیین و تکلیف شوند اما پس از گذشت هشت سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9آبان1395، کدخبر: 95080906310: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین