پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
مجلس، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را در سال ۱۳۸۶ با ۱۹۰ رای موافق تصویب کرد. اجرای این مصوبه، یکی از مطالبات اصلی پرستاران است، اما روند حاکم بر نظام سلامت و درمان نشان می‌دهد، انگیزه‌ای برای اجرای این قانون وجود ندارد. دبیرکل خانه پرستار توضیح داد: امیدوارم که این قانون در دولت آتی اجرا شود، اما نسبت به این موضوع خوشبین نیستم.
شعار سال: محمد شریفی‌مقدم در ارتباط با احتمال اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم توضیح داد: صرف نظر از اینکه چه دولتی بر سر کار قرار دارد، باید گفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیستم مختص به خود را دارد. سیستم پزشک سالار، دولت اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد؛ من بر اساس ۳۰ سال تجربه فعالیت صنفی به این نتیجه رسیده‌ام.

دبیرکل خانه پرستار گفت: رئیس دولت‌های نهم و دهم، خود شخصا پیگیر مطالبات سقیدپوشان جامع سلامت بود. قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز در زمان محمود احمدی‌نژاد به تصویب رسید، اما هیچگاه اجرا نشد. سال گذشته، آقای رئیسی به منظور رسیدگی به مطالبات پرستاران دستور داد تا قانون اصلاح و موانع رفع شود، اما امروز پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا در این مدت تغییری حاصل شده است؟

او با تاکید بر اینکه سیستم پزشک سالار، فراتر از دولت‌ها و سران قوه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: این اراده ارتباطی با دولت‌ها ندارد، در اینجا منافع و تعارض آن مطرح می‌شود. چطور ممکن است قانون مصوب مجلس و دستور ریاست‌جمهوری برای اجرای این مصوبه مسکوت باقی بماند؟ عالی‌ترین مقام کشور نیز به مضوع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ورود می‌کند، اما هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، پرستاران مثل کارگران درگیر مسائل و مشکلاتی هستند که گریبان آن‌ها را در دست گرفته است. برخی از آقایان پزشک با دریافتی چندصد میلیونی در میان حامیان یکی از نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند. به نظر می‌رسد، دولتی اصولگرا در انتخابات پیروز خواهد شد. کسانی که درآمد چندین میلیونی دارند، چگونه می‌توانند از حقوق افراد ضعیف دفاع کنند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۸۹۱۰۴، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
فرصت بسیار است!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین