پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ناکارآمدی مجریان انتخابات در واپسین روز‌های فعالیت دولت روحانی، خاطره تلخی از انتخابات را برای قشر زحمتکش پرستار‌ها و کادر درمان در مراکز درمانی به جا گذاشت.

شعارل سال :فرزانه فراهانی_ امروز همان روز موعودی فرا رسید که مردم ایران ماه‌ها و حتی سال‌ها منتظر رسیدنش بودند تا شاید با انتخابی اصلح و از سر آگاهی فردی به روی کار بیاید تا فقط برای عزت و آبادانی کشور و همچنین رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی زندگی مردم و بهبود شرایط فعلی قدم بردارد.

علی رغم تلاش رسانه‌های معاند و مجریان مخالف نظام جمهوری اسلامی، برای منصرف کردن مردم از رای دادن و مشارکت در روز انتخابات بسیاری از مردم با حضور در محل‌های تعیین شده برای اخذ رای حاضر شدند.

از تاخیر در آغاز رای گیری تا حذف کادر درمان و بیماران کرونایی از انتخابات!


مقرر بود تا آغاز انتخابات در ساعت ۷ صبح باشد، اما بر اساس گزارش‌های متعدد، در برخی از شعب انتخاباتی شروع رای گیری با تاخیر همراه شده بود.

بر اساس اخبار منتشر شده در بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی حاضر در محل اخذ رای از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند و مواردی از این دست از جمله مشکلاتی عنوان می‌شود که روند انتخابات را با مشکل مواجه کرده بود.

از طرف دیگر عدم ارسال صندوق سیار به برخی مراکز درمانی و بیمارستانی و ارسال نکردن صندوق سیار اخذ رای به برخی از روستا‌ها نیز از دیگر مشکلات رخ داده در روز انتخابات تا کنون است.

موارد فوق عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در روز انتخابات را در برمی‌گیرند و هزاران گزارش تخلف به ثبت رسیده است.

با توجه به شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا بسیاری از افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به حضور مستمر و سپری کردن شیفت‌های فشرده مجبور کرده است و بسیاری از افراد نیز به دلیل ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری هستند، مجریان و برگزار کنندگان انتخابات باید از قبل چاره‌ای برای نحوه حضور این افراد در انتخابات می‌اندیشند.

کم کاری مجریان انتخابات در بیمارستان‌ها


علیرضا وهاب زاده مشاور وزیربهداشت اظهار کرد: کم کاریی‌هایی از سوی مجریان انتخاب در بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: مطابق توافق وزارت بهداشت و ستاد انتخابات کشور، هیچ منعی برای اخذ رای در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از بیماران کرونایی وجود نداشت.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با رصد ما در برخی از بیمارستان‌ها صندوق سیار اخذ رای حاضر بود، اما متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی کم کاری‌ها از سوی مجریان انتخابات صورت گرفته است.

وهاب زاده یادآور شد: ما حتی برای مسولان اخذ رای بیماران کرونایی لباس ضدکرونا نیز در نظر گرفتیم و گفتیم که با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند از بیماران کرونایی در منزل نیز رای آن‌ها را اخذ کنند.

دولت هر چه ناکارآمدی داشت به کار بست!


در حال حاضر با گذشت بیش از ۱۴ ساعت از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری انتخابات، گزارش‎های دریافتی از برخی از منابع مردمی نشان می‎دهد که نرسیدن صندوق اخذ رای و تعرفه به بیمارستان‌ها و برخی مراکز درمانی برای اخذ رای بیماران و کادر درمان، اعتراض آن‌ها را به دنبال داشته است.

به گفته زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در روز انتخابات که تنها ساعاتی کوتاه از آن باقی مانده است، ۴۵۳ شعبه اخذ رای شناور و سیار برای اخذ رای در بیمارستان‌ها تدارک دیده شده بود.

زالی در تشریح ۴۵۳ شعبه اخذ رای شناور و سیار گفت: این شعب سیار طراحی و تدارک دیده شد تا به بیمارستان‌ها برود و از این تعداد چهار صندوق در شهر تهران نیز مختص کسانی است که در بیمارستان‌ها حضور ندارند، ولی بیماران کرونایی در منزل دارند و طی تماسی که با فرمانداری تهران می‌گیرند می‌توانند از این امکان استفاده کنند و همچنین به اندازه کافی لباس حفاظتی برای عوامل اجرایی در شعب سیار درنظر گرفته شده است.

متاسفانه دولت و در راس آن وزارت کشور تمهیدات خوبی را برای فراهم شدن شرایط مناسب حضور مردم به کار نگرفت و دولت حسن روحانی در آخرین روز‌های کاری خود، خاطره تلخی را برای عده زیادی از مردم به جا گذاشت.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 29 خرداد 1400 ، کد خبر : 942925 ، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین