پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
گزارشگر‌ها و خبرنگاران ورزشی همواره نقش مهمی را در انتقال درست و بی طرفانه اطلاعات، درباره رویداد‌های ورزشی و بازیکنان تیم ها، به علاقمندان ورزش ایفا کرده و با توجه به وظایف خطیری که به آن‌ها محول شده است، همیشه یکی از پرسش‌ها درباره این قشر این بوده که چقدر درآمد دارند؟
شعار سال: گزارشگر و خبرنگار ورزشی را به عنوان فردی می‌شناسیم که اطلاعات ورزشی را جمع‌آوری می‌کند، با ادبیات خودش به نگارش درمی‌آورد و آن‌ها را یا در جریان گزارش یک مسابقه ورزشی برای تلویزیون و یا به صورت مکتوب (در قالب یک مقاله و خبر) با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد؛ و البته در این مسیر، داشتن سابقه و زمینه ورزشی، می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتری را برای این دسته از گزارشگر‌ها فراهم کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت «پی اسکیل»، درآمد سالانه یک گزارشگر ورزشی در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۸هزار دلار است و این مبلغ به طور سالانه برای افراد مختلف بین ۲۷ تا ۶۸ هزار دلار تفاوت دارد.

به طور معمول گزارشگر‌ها و خبرنگاران ورزشی یکی از مدارک دانشگاهی خود را در رشته‌های مرتبط با این حرفه همچون روزنامه‌نگاری و یا ارتباطات کسب می‌کنند، همچنین برخی از فعالان این حرفه، مدارک تکمیلی در حوزه ورزش دارند.

گستره فعالیت گزارشگر‌های ورزشی، تلویزیون‌های منطقه‌ای و یا ملی، روزنامه‌ها، رادیو و یا نهاد‌های آنلاین را شامل می‌شود. در این حرفه، گزارشگر اطلاعات مورد نیاز درباره نتایج و امتیاز‌های بازی، آسیب دیدگی بازیکنان، تغییر در ترکیب تیم‌ها و سایر اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهد و همچون حرفه‌ای‌های حوزه روزنامه‌نگاری باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و جدیدترین اطلاعات موجود را گزارش کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۲۵۱۸۷۰۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین