پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
ارتش میانمار در آخرین اقدام خود علیه معترضان، ۱۲۵ هزار معلم را تعلیق کرد.

شعار سال : نظامیان میانماری با کودتا توانستند قدرت و حاکمیت این کشور را در دست بگیرند. معلمان و کارگران که از معترضان اصلی و همیشگی نظامیان هستند همراه با مردم در اعتراضات خیابانی شرکت کردند و در مقابل ارتشیان میانمار در ادامه انتقام‌گیری از مخالفان، اشتغال ۱۲۵ هزار معلم را به حالت تعلیق درآوردند.

فدراسیون معلمان میانماری در گزارشی نوشت: حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ کارمند دانشگاه به دلیل حمایت از کارگران معترض و شرکت در تظاهرات، بیکار شده‌اند. کارگران و معلمان در یک همبستگی ملی دست به دست هم داده‌اند تا از دموکراسی و حقوق اساسی خود دفاع کنند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد، حدود ۴۳۰ هزار معلم از آغاز اعتراضات تا به امروز دلیل شرکت در تظاهرات، شغل خود را از دست داده‌اند.

«دیوید ادواردز» دبیرکل آموزش و پرورش سازمان آموزش بین‌الملل با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های جهانی کارگری حامی کارگران میانماری هستند، توضیح داد: برخی از کشورها، تحریم‌هایی علیه دولت نظامی میانمار وضع کرده‌اند که حکومت نظامی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما عملکرد جهانی علیه دولت نظامی باید افزایش یابد.

به گفته وی، مردم میانمار با شجاعت و عزمی راسخ فعالیت‌های اقتصاد و خدمات‌رسانی عمومی را تعطیل کرده‌اند با این وجود اقدامت حمایتی سازمان‌های بین‌المللی در اتمام خون‌ریزی‌ها و شکست این رژیم فاسد، تاثیرگذار خواهد بود.

«شارون بارو» دبیرکل فدراسیون اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری نیز از کارگران این کشور آسیایی حمایت کرده بود. به گفته وی، کارگران در اعتراض به عملکرد ارتش و نادیده گرفتن نتایج دموکراسی بارها به خیابان آمده‌اند و در اعتراضات سراسری حضور داشته‌اند. دفتر کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری در این کشور نیز از اعتصابات و اعتراضات کارگری حمایت کرده است. آن‌ها خواهان تحریم‌های همه‌جانبه علیه کشور خود هستند تا روند موفقیت‌های ارتش میانمار کاهش یابد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا ، تاریخ انتشار 27 خرداد 1400 ، کد خبر : 1167786 ، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین