پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
نحوه برخورد و دستگیری یکی از فعالین صنفی معلمان یاسوج (علی حسن بهامین دکترای فیزیک، معلم و استاد دانشگاه) که تصاویر و کلیپ آن درفضای مجازی منتشرشد، موجب تأسف و تاثر نه تنها فرهنگیان، بلکه هر انسان آزاده و عدالت خواه آن هم درماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان است.
شعار سال: نحوه برخورد و دستگیری یکی از فعالین صنفی معلمان یاسوج (علی حسن بهامین دکترای فیزیک، معلم و استاد دانشگاه) که تصاویر و کلیپ آن درفضای مجازی منتشرشد، موجب تأسف و تاثر نه تنها فرهنگیان، بلکه هر انسان آزاده و عدالت خواه آن هم درماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان است.

چه کسی پاسخگوی این نحوه برخورداست؟ این گونه برخورد با کدام اصول انسانی، اخلاقی و حقوقی همخوانی دارد؟ این نحوه دستگیری مبتنی بر کدام اصل و یا ماده قانونی است؟ چرا به اعتراض معلمان به تبعیض، بی عدالتی و بی توجهی به مطالبات قانونی و به حق آنان، که قانون اساسی، به ویژه دراصول هشتم و بیست و هفتم برآن تصریح دارد، باید این گونه پاسخ داد؟ مگر نه اینکه عدالت و پرهیز از تبعیض از اصول مسلم قانون اساسی و فلسفه وجودی نظام است؟

ما بر این باوریم، آنان که باید بازداشت شوند و پاسخگو باشند، معلمان معترض نیستند، بلکه مسئولان ناتوان، بی تدبیر و نالایقی هستند که زمینه این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها را فراهم کرده‌اند، امروز متولیان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آموزش و پرورش باید پاسخ دهند...

ما برخورد، بازداشت، احضار و جلب و زندانی کردن غیرقانونی معلمان معترض به تبعیض و بی عدالتی را محکوم و مصرانه خواستار آزادی معلمان زندانی و توقف احضار و جلب معلمان هستیم. از متولیان صداوسیما می‌خواهیم، آنچنان که قانون اساسی می‌گوید و عدالت حکم می‌کند، فرصتی مناسب را در سیما مهیا کنند تا با حضور نمایندگان معلمان و مسولان مربوطه مسائل و مشکلات آن‌ها بی واسطه در محضر ملت فهیم ایران مطرح شود.

طاهره نقی ئی دبیرکل سازمان معلمان ایران

سیدعبدالرزاق موسوی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران

فرج کمیجانی  دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی امتداد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین