پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۳۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
رئیس دانشگاه تهران از قطع ارتباط همکاری مشترک دانشگاه لوون بلژیک به‌دلیل بازداشت استاد ایرانی - بلژیکی این دانشگاه در ایران خبر داد.

شعارسال: دکتر محمود نیلی احمد آبادی  ضمن بیان این مطلب با اشاره به محدود شدن ارتباطات همکاری دانشگاه‌های بلژیک با دانشگاه‌های ایران، گفت: دانشگاه تهران با یکی از دانشگاه‌های بلژیک به نام دانشگاه لوون همکاری‌های مشترک داشت و دوره‌های مشترک آموزشی بین دو دانشگاه برگزار می‌شد که این همکاری به دلیل مسائل سیاسی از سوی دانشگاه لوون لغو شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه مسائل سیاسی همواره بر روابط دو جانبه همکاری‌های علمی تأثیرگذار است. همچنان که دلیل لغو همکاری‌های دو جانبه دانشگاه لوون بلژیک با دانشگاه تهران بازداشت یک استاد بلژیکی در ایران اعلام شد.

دکتر نیلی با تاکید بر اینکه وزیر علوم پیگیر تداوم همکاری‌های دو جانبه دانشگاه‌های دو کشور ایران و بلژیک هستند، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به اروپا، وزیر علوم در ملاقات‌های خود با مسئولان دانشگاهی بلژیک پیگیر این موضوع شدند و این موضوع از طریق سفارت و وزارت خارجه نیز دنبال می‌شود. ضمن اینکه فرد بازداشت شده در دانشگاه لوون تدریس می‌کرد و به همین دلیل در سفر اخیر دانشگاه‌های آن کشور به این بازداشت اعتراض کردند و این موضوع برای جامعه دانشگاهی آنها بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برخی دانشگاه‌های بلژیک همچنان ارتباطات محدودی داریم اما این تعامل به دلیل مسائل سیاسی (بازداشت استاد بلژیکی در ایران) در سطحی که مورد انتظار ما بود، محقق نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:13اسفند1397 ، کدخبر: 97121306517: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین