پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
برای راه‌اندازي مركز شتابدهي و نوآوري سلامت الكترونيكي ،تفاهم‌نامه همكاري مشترك دانشگاه علوم پزشكي ايران و ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري امضا شد.

شعار سال: به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، تفاهم‌نامه همكاري مشترك در زمينه راه‌اندازي مركز شتابدهي و نوآوري سلامت الكترونيكي بين دانشگاه علوم پزشكي ايران و ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضاي مهدي محمدي دبير ستاد فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال. و هوشمندسازي و جلیل کوهپایه زاده رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران رسيد

محمدی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به توسعه فناوري‌هاي ديجيتال و هوشمند در حوزه سلامت الكترونيك بر لزوم اقدامات كارامد در اين عرصه تاكيد كرد و گفت:‌ حمایت از ایجاد شتابدهنده‌هاي تخصصی در حوزه فناوري‌هاي نوين ارتباطات و فناوري اطلاعات از اولويت‌ها ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در غالب‌هاي سياست‌هاي اصلي معاونت است.

دبير ستاد فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي با اشاره به تفاهم‌نامه‌هاي همكاري امضا شده ميان اين ستاد و ساير مراكز علمي و دانشگاهي چنين همكاري‌هايي را در راستاي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و خلاق دانست و تصريح كرد: تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين دانشگاه علوم پزشكي ايران و ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به حمايت و پيشبرد فناوري‌هاي نوين و کاربردهای آن در حوزه سلامت ديجيتال منتهي مي‌شود.

محمدي همچنين تفاهم‌نامه همكاري مشترك را گامي در مسير حمايت از اكوسيست‌هاي استارت‌آپي دانست و توضيح داد: باید ساختار و كاركرد سلامت در كشور برای استارت آپ‌ها و جامعه برای ورود به این حوزه کاملا آشکار باشد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران در ادامه این مراسم با اشاره به نياز بخش سلامت كشور به فناوري‌هاي نوين و استارت‌آپ‌ها، تاكيد كرد: به دلیل عدم شناخت كافي از حوزه سلامت و اقتصاد دیجیتال، هنوز سازوکار مشخص و موفقی در حوزه سلامت الكترونيك، فراهم نشده است تا از مزاياي آن به طور كافي در بخش سلامت، درمان و اموزش پزشکی بهره ببريم.

وي افزود: حوزه سلامت و درمان نیروی متخصص دارد ولی متخصص اقتصاد سلامت هوشمند در كشور تعداد محدودي هستند و امضاي تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين دانشگاه علوم پزشكي ايران و ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گامی در جهت پرورش و پایه‌ریزی منابع انسانی در اين حوزه خواهد بود.

کوهپایه زاده تصريح كرد: قبل از ورود به حوزه اقتصاد سلامت هوشمند، باید فرهنگ و زیرساخت‌های معنوی آن در نظر گرفته شود چراكه با توجه به پیچیدگی‌های حوزه سلامت الکترونیک و دنیای اقتصاد دیجیتال، شرایط و فرهنگ جامعه‌ای موضوع مهمي در اين زمينه است.

وی در پايان تاكيد كرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران با همكاري ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با توجه به شرایط و فرهنگ جامعه و قوانین حاکم پیشرو و روبه جلو در مسير پيشبرد اهداف فناوری و حوزه اقتصاد دیجیتال گام خواهد برداشت.

اين تفاهم‌نامه در راستاي اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري با محوريت هماهنگي بين دستگاه‌‌هاي اجرايي در فراهم‌سازي بستر مشاركت مردم و متخصصين جهت به كارگيري دانش و كاربرد آن براي تحقق اهداف توسعه ملي است.

همچنين تفاهم‌نامه همكاري مشترك در زمينه راه‌اندازي مركز شتابدهي و نوآوري سلامت الكترونيكي بين دانشگاه علوم پزشكي ايران و ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با رويكرد ساماندهي و تدوين برنامه ملي توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، توسعه توانمندي‌هاي فناورانه در كسب‌وكارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات در حوزه سلامت و توليد محصولات و خدمات دانش ‌بنيان‌ و تجاري‌سازي در اين حوزه و صيانت و حمايت هدفمند از بازار ملي محصولات فوق، به اممضاي دو طرف رسيد.

اهداف اين تفاهم‌‌نامه مشترك شامل برنامه‌ريزي بلندمدت راهبردي، ميان مدت و كوتاه مدت براي ارتقاي توانمندي‌هاي توليد، صادرات و توسعه بازار داخلي محصولات و خدمات در كسب و كارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات در بخش سلامت با رويكرد ارتقاي سطح كيفي و كمي سلامت مردم، افزايش دسترس پذيري و دقت در ارائه خدمات جامع سلامت، ساماندهي، هماهنگي و اجراي حمايت اثربخش و هدفمند از كسب و كارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات در حوزه سلامت،‌هدفمندي حمايت‌هاي دولت از تجاري‌سازي محصولات و خدمات كسب‌وكارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات در حوزه سلامت با رويكرد فراهم‌سازي بستر رقابت‌پذير كردن شركت‌ها و رقابت‌پذير شدن محصولات و خدمات توليدي در بازارهاي داخلي و خارجي، برنامه‌ريزي براي تنظيم و پياده‌سازي سطح استانداردها و ارتقاي مستمر كيفيت و سلامت محصولات و خدمات حوزه سلامت در كسب و كارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات و برنامه‌ريزي براي ايجاد نظام رتبه‌بندي و ارزيابي مستمر كسب‌وكارهاي مبتني‌بر فناوري اطلاعات در حوزه سلامت و محصولات و خدمات آنها در حوزه سلامت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ 10 بهمن 97، کد مطلب: 41968: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین