پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کریستین رونالدو سرانجام توانست در دیدار مقابل فرانسه در مسابقات یورو دو گل به ثمر برساند و در کنار علی دایی 109 گله شود.
شعار سال: یکی از افتخارات فوتبال ایران در عرصه جهانی، عنوان برترین گلزن ملی تاریخ فوتبال است که علی دایی، مهاجم سابق کشورمان با ۱۰۹ گل زده سال‌هاست آن را در اختیار دارد و در شرایطی که در سال‌های قبل به نظر می‌رسید رسیدن به آن کار سخت و تقریباً غیر ممکنی باشد، ولی ماشین گلزنی پرتغالی توانست خودش را به این آمار برساند و در کنار علی دایی در صدر جدول قرار بگیرد.
 
رونالدو رکورد علی دایی را زد

رونالدو با دو گلی که در دیدار با فرانسه به ثمر رساند ۱۰۹ گله شد و اگر یک گل دیگر به ثمر برساند این عنوان را به تنهایی در اختیار خواهد گرفت.

دایی به مدت ۱۳ سال و از سال‌های ۷۲ تا ۸۵ عضو تیم ملی ایران بود و آخرین حضورش در ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ بود.

اولین گل ملی دایی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ و در دیدار برابر تایوان به ثمر رسید و آخرین گل ملی او هم در دیدار دوستانه با کاستاریکا پیش از شروع جام جهانی به ثمر رسید. او در مجموع ۱۴۹ بازی ملی دارد که ۱۰۹ گل ملی در آن به ثمر رسانده است.

آخرین بازی ملی دایی مقابل آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶ بود که موفق نشد در آن گلی به ثمر برساند. دایی در ۳۷ سالگی از تیم ملی خداحافظی کرد.

رونالدوی پرتغالی در دیدار مقابل فرانسه موفق شد دو گل تیمش را به ثمر برساند تا تعداد گل‌های ملی اش از ۱۰۷ به ۱۰۹ گل افزایش یابد و حالا خودش را به علی دایی برساند. او هم اکنون ۳۶ سال دارد و اینطور که خودش می‌گوید به این زودی‌ها قصد ندارد فوتبال را بیخیال شود و به احتمال زیاد این رکورد را بیش از این هم افزایش خواهد داد.
رونالدو رکورد علی دایی را زد
تبریک علی دایی به رونالدو پس از رسیدن مهاجم پرتغالی به رکورد در گل‌های ملی
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین