پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
در روز‌های اخیر مطالبی به اسم «طرح صیانت از حقوق‌کاربران در فضای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که طبق گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با طرح این کمیسیون بسیار متفاوت است.
شعار سال: بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، در هفته جاری، بار دیگر طرح قدیمی «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را بر سر زبان‌ها انداخته است.
 
اما نسخه‌ای از این طرح در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با انتقاد‌های فراوانی روبه رو شده است. نسخه‌ای که بنظر می‌رسد قدیمی بوده و با آنچه در دست بررسی است، بسیار متفاوت است.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: مطالبی که درباره طرح کمیسیون فرهنگی مجلس در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود، هیچ نسبتی با واقعیت طرح این کمیسیون ندارد.

وی افزود: این طرح هنوز در مرحله تدوین است و با همکاری کارشناسان متخصص مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهاد‌های تخصصی این حوزه در حال تهیه است.‌

حجت‌الاسلام نصیرایی تصریح کرد رویکرد اصلی این طرح، تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی است و هیچ بحثی درباره مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی در آن مطرح نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از راهبرد معاصر، تاریخ انتشار: ۶تیر ۱۴۰۰، کد خبر: rahbordemoaser.ir/۹۳۲۲۲
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین