پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
احساس امنیت یکی از مهم‌ترین ملزومات ایجاد آرامش در جوامع بشری است. در حقیقت احساس امنیت نه تنها به ایجاد احساس آرامش در افراد جامعه منجر می‌شود بلکه می‌تواند همانند موتور محرکی باشد که پویایی، تحرک و امید به آینده را به جامعه تزریق می‌کند.

شعار سال:موضوع کرونا و تبعاتی که این بیماری در کشور ایجاد کرد نظیر مرگ‌هایی که هر روزه با اخبار آن روبه رو می‌شویم به ایجاد ترس و هراس درجامعه منجر شده است. طبیعتاً ایجاد ایمنی در برابر این بیماری به هر شکلی که باشد می‌تواند این ترس و هراس اجتماعی را کاهش داده و امید اجتماعی را در کشور شکوفا کند. واکسیناسیون یکی از مطمئن ترین راه‌هایی است که می‌تواند از دغدغه خانواده‌ها در این حوزه بکاهد. مصداق عینی آن واکسیناسیون سالمندان در کشور است. هنگامی که سالمندان در کشور ما واکسینه شدند، سطح قابل قبولی از آرامش روانی و احساس امنیت در جامعه شکل گرفت.

بنابراین می‌توان گفت کشورهایی که توانستند بیشترین میزان واکسیناسیون را انجام دهند احساس امنیت و به‌دنبال آن احساس آرامش را برای مردم جامعه خود فراهم کرده‌اند. در واقع همین دلیل باعث شده در بسیاری از کشورها واکسیناسیون به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شود و دولت‌ها تلاش کنند به هر شکل ممکن واکسیناسیون را برای گروه‌های پرخطر انجام دهند و در راستای واکسیناسیون و ایمن‌سازی عمومی گام بردارند.

اما کشور ما به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم نمی‌تواند مانند سایر کشورها براحتی در این زمینه اقدام کند از این‌رو درصد ایرانیانی که تاکنون موفق شده‌اند واکسن تزریق کنند، خیلی زیاد نیست.

در چنین شرایطی اگر حاکمیت بتواند با فراگیری واکسیناسیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن، احساس امنیت را بیش از گذشته فراهم کند خواهد توانست از میزان نگرانی‌ها و هراس موجود در جامعه بکاهد و سطح مطلوبی از آرامش را برای تک تک افراد جامعه فراهم کند. این امر نه تنها به نفع مردم است بلکه پشتوانه‌ای برای دولت هم محسوب می‌شود. به این معنا که فقط مردم از واکسیناسیون و ایمن‌سازی عمومی بهره‌مند نمی‌شوند. دولتی که در شرایط سخت مردم را رها نمی‌کند، از پشتوانه مردمی برخوردار خواهد شد و حتی با گذشت زمان شاهد افزایش مشارکت مردم در جامعه خواهد بود. چرا که اعتماد‌سازی توسط حاکمیت مردم را به مشارکت بیشتر و حمایت از دولت تشویق می‌کند. در حقیقت مردمی که مالیات می‌پردازند و در مواقع بحران کنار دولت‌ها هستند انتظار دارند در شرایط بحرانی همانند شیوع بیماری کرونا در کشور نیز دولت چتر حمایتی خود را گسترش دهد تا جان آنها و خانواده‌هایشان به مخاطره نیفتد. اگر این انتظار بدرستی برآورده شود مردم در حمایت از دولت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران  ، تاریخ انتشار:  7 تیر   1400، کدخبر: 718156، www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین