پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۹۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
به تازگی سیدجلال موسوی خطیر مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه‌ای مدعی شده است «حتی من شنیده‌ام که رئیس آموزش و پرورش در برخی استان‌ها، از مصححان خواسته نمرات بهتری بدهند تا دانش‌آموزان استان در کنکور رتبه بهتری بیاورند.»
شعار سال: در همین رابطه محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا نمرات امتحانات نهایی با دستور مدیران استان‌ها دستکاری می‌شوند؟ اظهار کرد: اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و تا به حال این موضوع را نشنیده‌ام. تصحیح سوالات امتحانات نهایی کلید دارد و اینگونه نیست هر فردی هر طور که خواست برگه‌ها را تصحیح کند؛ دو مصحح برگه‌های امتحانی را تصحیح می‌کنند و اگر اختلاف نمره داشتند نفر سوم آن را تصحیح می‌کند و اینگونه نیست که یک استان بسیار آسان بتواند در نمرات دخل و تصرف کند.

وی افزود: امسال امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شد و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا به منظور همراهی با دانش آموزان ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی حذف شده است.
 
ادعای دستکاری نمرات امتحانات نهایی تکذیب شد

همچنین خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز با تکذیب این موضوع دستکاری نمرات امتحانات نهایی با دستور مدیران آموزش و پرورش استان ها، متذکر شد: امتحانات نهایی استاندارد‌های لازم را دارد و نتایج آن قابل اتکاست، هر فردی تمایل دارد حاضریم فرآیند کار را تشریح کنیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا این وزارتحانه توان توسعه امتحانات نهایی را دارد؟ متذکر شد: اگر منابع کافی در اختیارمان قرار بگیرد توان آن را داریم. یک میلیون معلم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که تعداد زیادی مدرک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس داشته و افراد توانمندی هستند بنابراین منابع انسانی و دانش فنی را به اندازه کافی در اختیار داریم و منابع مالی باید در اختیار قرار بگیرد تا تجهیزات و امکانات را تامین کنیم همچنین حق الزحمه طراحان سوال، مجریان و مصححان برگه‌های امتحانی پرداخت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین