پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
معدن روباز زغال مزینوی نیروگاه حرارتی طبس روز سه‌شنبه در آیینی با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و جمعی از مسوولان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

شعار سال:با بهره‌برداری از معدن روباز زغال مزینوی نیروگاه حرارتی طبس زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۵۰۰ نفر و غیر مستقیم پنج هزار نفر در معدن و نیروگاه طبس فراهم می‌شود. زغال سنگ استخراج شده از این معدن قرار است در آینده به مصرف نیروگاه حرارتی طبس برسد.
 
توان تولیدی این واحد ۲ در ۳۲۵ مگاوات است که با نوع سوخت زغال حرارتی در طول سال ۲ میلیون تن تولید خواهد داشت.
 
حجم باطله برداری معدن روباز مزینو هشت میلیون مترمکعب است که ۵۵۰ هزار تن فروسیلیس آلومینیوم از خاکستر زغال نیز تولید خواهد کرد.


تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، تنوع در سبد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها، صرفه جویی در مصرف آب، انتقال دانش فنی ساخت بویلر‌های زغالسوز به کشور، محرومیت‌زدایی از منطقه و ایجاد اشتغال قابل توجه در شرق کشور از جمله اهداف این پروژه است.
 
همچنین جلوگیری از خام‌فروشی زغال سنگ، ایجاد ارزش افزوده برای باطله زغال تولیدی در نیروگاه با تولید فروسیلیس آلومینیوم و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی از دیگر اهداف این پروژه در نظر گرفته شده است.
 
با توجه به افزایش نیاز سالانه مصرف برق در کشور و اهمیت تنوع بخشی به سبد سوخت نیروگاهی کشور و لزوم ایجاد اشتغال در مناطق محروم شرق کشور قرارداد احداث نیروگاه زغالسنگ سوز طبس با شرکت مپنا امضا شده و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
معدن روباز مزینو در فاصله پنج کیلومتری نیروگاه طبس و ۸۵ کیلومتری شهر طبس قرار گرفته است.
 
حوزه زغالدار طبس غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود و ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور را در خود جای داده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی می متالز  ، تاریخ انتشار:  15تیر  1400، کدخبر:217083 ، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
چه خوب که عده زیادی میتوانند مشغول کار بشن و درآمد داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین