پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
تسهیل در تامین سوخت معدن کاران خراسان جنوبی از جمله موارد مطرح شده در کمیته کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی بود.
شعار سال: احمد پروین نائب رئیس خانه معدن خراسان‌جنوبی صبح پنج شنبه در کمیته کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: متأسفانه معدن‌کاران خراسان‌جنوبی به ویژه در شهرستان نهبندان برای تأمین سوخت گرفتار بروکراسی اداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه درخواست سوخت را معدن کاران باید هر ماه ارائه دهند، اظهار کرد: این در حالی است که در شرایط کرونایی و در بستر دولت الکترونیک می‌توان بسیاری از کار‌ها را سهل‌تر و آسان‌تر انجام داد.

معدن کاران گرفتار بروکراسی اداری شده‌اند

نائب رئیس خانه معدن خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: نباید به واسطه دغدغه‌هایی، چون قاچاق سوخت یک معدن کار مورد اعتماد و شناخته شده را برای تأمین سوخت مورد نیازش درگیر بروکراسی‌های زمان بر و سخت اداری کرد.

پروین ادامه‌داد: متأسفانه وقتی که یک معدن کار ماشین آلات جدید می‌خرد مدت زمان زیادی طول می‌کشد که سوخت مورد نیاز این ماشین آلات تأمین شود.

وی یادآور شد: بسیاری از معدن‌کاران بیان می‌کنند که اگر سوخت مورد نیاز آنان تأمین شود اقدام به خرید ماشین آلات جدید می‌کنند.

نائب رئیس خانه معدن خراسان‌جنوبی گفت: اگر سازمان صنعت و معدن، تجارت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی با همکاری هم شرایطی را فراهم کنند که معدن کاران درخواست سوخت را هر سه ماه یک بار ارائه دهند بسیار ارزشمند است.

معادن شناخته شده و فعال و معادن تازه کار تفکیک شوند

مهدی تقریبی رئیس اداره صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای تأمین سوخت معادن باید انجام دهیم تفکیک بین معادن شناخته شده و فعال و معادن تازه کار است.

ضرورت توجه به قاچاق معکوس از جمله موارد بیان شده توسط وی در این جلسه بود.

جعفر مزگی‌نژاد مسئول واحد مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از درخواست‌های ما این است که معدن کاران جهت پیگیری درخواست تأمین سوخت خود به صورت سیستمی اقدام نمایند. اگر کار‌ها به صورت سیستمی پیگیری شود، بی شک هم از حجم کار معدن کاران کاسته می‌شود و هم ما منسجم‌تر می‌توانیم به معدن کاران کمک کنیم.

مسئول مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان سوخت اختصاص یافته به معادن استان در سال گذشته بیان کرد: باید میزان سهمیه تخصیصی به معادن و سایر واحد‌های صنعتی با میزان تولید آنان متناسب باشد.

وی گفت: در صورت تأیید افزایش شیفت کاری و ماشین آلات معدن، بی شک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این امر را در تخصیص سوخت مورد نیاز آن واحد لحاظ خواهد کرد.

سهمیه نفت به معادن بر اساس میزان تولید آنان اختصاص یابد

مسئول مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی افزود: سهمیه نفت به معادن و واحد‌های تولیدی بر اساس میزان تولید آنان باید اختصاص یابد.

مزکی نژاد گفت: جهت تخصیص سوخت معدن کاران باید لیست ماشین آلات خود را ابتدای هر سال ارائه دهند و در صورت عدم تغییر نیازی به ارائه لیست مجدد در طول سال نیست و فرم آمار تولید سه ماهه نیز توسط متقاضی تکمیل و به تأیید سازمان صمت رسیده باشد.

وی بیان کرد: هر چند خواست ما براین است که معدن کاران درخواست تأمین سوخت خود را هر سه ماه یک بار ارائه دهند، ولی بحث ارائه درخواست تأمین سوخت در هر ماه در سطح کشوری تصویب شده است و در اختیار استان نیست.

در پایان جلسه پیشنهاداتی جهت تسهیل روند تخصیص سوخت، مصوب شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۰۹۲۲۶۲، mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
خراسان جنوبی در ایران باید در زمینه های معدنی و صنعتی خیلی خیلی بهتر از این ها بهش رسیدگی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
معدن باید در زمینه های اقتصادی به کمک شهر ها بیان الان متاسفانه برعکس شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
نمیخواد تسهیل بشه اصلا نمیخواد کاری بکنید فقط مارو از وجود سایه نحس عده ای بر سر تولید استان خلاص کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
واقعا چرا باید هر ماه درخواست بدهند؟ الکترونیکی هم میشه انجام بشه. بجای آسان کردن سختتر نکنید کارها رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین